Denk jij erover om te emigreren naar Thailand?

Als ik er heen ga om te wonen ga ik natuurlijk met iemand trouwen. Ik heb de laatste paar keren dat ik ben gegaan een vaste dame daar. Ik hou niet echt van die kroeg meiden. Ik trouw liever met iemand die niets heeft maar wel het respect heeft om haar zelf niet te verlagen tot de prostitutie. Ik heb dit al besproken met die persoon en ga volgend jaar weer naar haar toe om onszelf hierin te verdiepen en wat de mogelijkheden zijn voor mij en of ik dat wel wil of niet. Appartement wil ik niet… wil gewoon een vrijstaand huis. Hoeft niet extreem te zijn. Wil een tuin eromheen die ik kan omtoveren naar een gezellig hang plek geschikt voor volwassenen en kinderen.
De dame in kwestie is de enige die ik echt zoveel vertrouw om met haar het huwelijk in te gaan en de relatie is niet alleen zakelijk. We hebben ook echt gevoelens voor elkaar. De tijd dat ik hier zit en zij daar mogen we doen wat we willen. Ik bedoel wie zit er nou het hele jaar alleen zonder sex tot dat je weer bij elkaar bent. En waarom mezelf gek maken over wat zij daar doet.
Maar als ik er ben is ze ook alleen met mij en laat ze alles en iedereen in de steek om bij me te zijn. Zelfs haar moeder en rest van de familie (wat ik niet erg leuk vond zei ik tegen haar en dat ze meer respect voor der familie moest tonen) Dit is ook een psychologische spelletje die ik met haar speel om haar vertrouwen te winnen (geef ik toe)… Ik ga elk jaar naar Thailand en de langste periode dat ik achter één ben gebleven is 3 maanden … Alleen kan ik volgend jaar maar een maand en dat was dit jaar helaas ook het geval. Maar dan ben ik al blij genoeg.
Heb wel begrepen dat je na 5 jaar huwelijk wel kan scheiden zonder dat je alles kwijt raakt … WEET IEMAND DAAR MEER OVER? Dat kan misschien wel gebeuren want de dame in kwestie heeft wel al een kind… waarvan de vader is overleden… Alleen heb ik altijd tegen mezelf gezegd nooit te gaan zorgen voor een kind dat niet van mij is… maar ja liefde laat je dingen doen waar je niet tegen kan gaan vechten… Maar dat zie ik dan wel…

Kaya,

Na al je posts hier gelezen te hebben kan ik slechts tot 1 conclusie komen: je bent een van degenen die binnen een paar jaar met hangende pootjes terugkomt. Je denklt het allemaal te weten maar je hebt geen idee.

Sorry maar dit is mijn laatste reactie. Jou hele verhaal zit vol tegenstrijdigheden. Als je bv echt iets van het land en ook de vrouwen zou weten dan zou je moeten weten dat ze zich zelf niet verlagen tot prostitutie maar dat dit gewoon een kwestie is van overleven en ze zo zorgen voor de familie.

Als je echt van haar zou houden dan is een paar maanden zonder sex geen probleem ik zeg niet dat het leuk is maar een relatie is meer dan sex alleen. Vele waaronder ik redden dit ook het is maar net hoeveel je van elkaar hou,en wat je er voor wil doen.

Je hebt het over trouwen en liefde maar je wil ook alvast weten of je niet alles kwijt bent na 5 jaar en tja ‘‘dat’’ kind zit je eigenlijk ook niet lekker want het is niet van jou.

Als ik jou was zou ik er nog maar eens heel goed over nadenken anders zal het je nog heel zwaar gaan tegen vallen en dit heeft niets met negatief zijn te maken dat is gewoon nuchter nadenken. Maar goed dit is zeer waarschijnlijk iets wat je al hebt gedaan. Succes ermee

[ame=“- YouTube”]YouTube - 07. สัญญากับใจ - รัชนก ศรีโลพันธุ์[/ame]

Een zeer duidelijk voorbeeld en natuurlijk een mooie nummer Ook als je de tekst niet kent zeggen de beelden genoeg

Ik sluit me bij de vorige reacties aan. Wij zijn niet negatief, maar wij zijn gewoon realistisch en zeggen de waarheid. Ik neem aan dat je de waarheid wilt horen en geen leugens.
Je zegt dat je de Thai goed genoeg kent, maar je zegt wel het volgende:

Ik trouw liever met iemand die niets heeft maar wel het respect heeft om haar zelf niet te verlagen tot de prostitutie.

Wat denk je nou ?? Dat die vrouwen voor hun lol de prostitutie ingaan ? Als ik jouw zin zo lees, denk ik dat jij neerkijkt op al die dames in Thailand die in de prostitutie werken. Verdiep je eens wat meer in de achtergrond van de Thai. Ik ken een aantal dames die in de prostitutie werken redelijk en ik kan je zeggen dat ze niet voor hun lol in een gogo-bar werken. Ik heb veel respect voor deze dames. Het zijn voor 99,9999% vrouwen zonder opleiding. Dus dan kunnen ze of lopende-band werk in een fabriek gaan doen voor een paar Bahtjes per dag OF ze kunnen in een gogo-bar gaan werken waarmee ze veel meer per dag kunnen verdienen. Ze moeten wel allemaal hun familie onderhouden (papa, mama, broertjes, zusjes)…en vaak ook nog een kind dat ze al hebben…

Daarnaast…als je echt van iemand houdt, zou je makkelijk een aantal maanden zonder sex kunnen…
Ook zal de dame in kwestie heus niet zomaar haar familie ‘in de steek’ laten als jij er bent…maar jij hebt G-E-L-D !
En je bent nog niet eens getrouwd en je hebt het al over scheiden ?!!?

Dit zijn er maar een paar hoor… En ik sta er financieel sterk voor … ik lig er niet wakker van als het niet volgens plan loopt. Maar hoe meer mensen tegen mij zeggen dat het niet gaat lukken des te meer ik de drang krijg het tegenover gestelde te bewijzen. Als je wil maar sterk genoeg is kun je doen wat je wilt… Dit wat ik bespreek is geen stappenplan ofzo… Het is misschien maar een fractie van. Zelfs de kleinste details moet je aan denken en van te voren plannen.

Je hebt gelijk… Het is overleven en zorgen voor de familie. Dat begrijp ik maar al te best. Maar er zijn ook dames die ondanks die tegenslagen keihard werken voor een minder loontje en bereid zijn zelf minder te kunnen genieten van het leven. Het is een bepaald familie eer… Die veel dames niet hebben maar een handje vol wel hebben.
Ik heb ook respect voor de dames die het doen. Het misbruik laten maken van lichaam en geest ten goede voor hun familie.

Rik, over dat filmpje, daar hoef je idd geen Thais voor te kunnen. Kijken, en je weet genoeg. (Mooi trouwens)

Ik geef Steven volkomen gelijk,ikzelf ga al meer dan 30jaar naar Thailand(heb er vroeger 9maanden verbleven)en nog kan ik niet de thai doorgronden!
@kayav
Voor de rest ga ik er weinig woorden aan vuilmaken,u doet maar wat je niet laten kunt.

Dan is er iets wat jullie niet goed doen of niet kunnen. Ik hoef de thaise mensen niet te kennen als me binnenzak… Alsof de normale burger daar wat heeft te zeggen over dat ik daar kan wonen of niet. Regel je zaken met hen waarmee het moet en de rest is bijzaak.
Het gaat er alleen om dat ik daar wil wonen ongeacht wat iedereen van me denkt… Ik wil me leven daar leiden en lekker genieten… Mensen die dat niet kunnen realiseren … helaas pindakaas. Het ligt dan toch ergens aan jezelf als je het verpest. Kan iedereen overkomen natuurlijk, ook mij.
Mijn ouders zijn 30 jaar geleden hier in nederland gekomen en ik ben hier geboren en nog steeds kunnen wij heleboel nederlanders niet doorgronden.
Wat is het verschil als je al een buitenlander bent je hele leven. Hier of daar… Mijn ouders kwamen met niets en hebben nu alles. Ging niet makkelijk nee… heel veel tegenslagen, maar ondanks dat moet je op zulke momenten doorzetten en niet opgeven… Hetzelfde geld ook voor thailand.
Ik denk dat veel mensen die hier uit nederland zijn gegaan en weer uiteindelijk terug zijn gekomen zelf gewoon niet kunnen aanpassen aan hun omgeving. Iets wat ik al me hele leven doe omdat wij turken zowiezo niet echt geliefd zijn. Ik heb geen moeite met aanpassen aan me omgeving , nooit moeite mee gehad. Financieel heb ik alles al doordacht en het is nu een kwestie van tijd. Veel dingen zullen moeilijk voor me zijn, geef ik toe.
Maar als je bereid bent om het te accepteren zul je op den duur slagen.
Einde discussie…

Wil wel weten van mensen hoe het zit met rentenieren… Wat is het gemiddelde percentage? Deze dingen ga ik aankomend jaar al onderzoeken
maar als iemand mij al wat kan vertellen daarover… graag. Dan weet ik al wat, en mezelf daarop voorbereiden…

kayav

beetje laatje reactie maar ben naar vaste land geweest.
Ik woon nu 6 jaar in Thailand.
Je moet realistisch zijn dat is wat we hier willen zeggen, houdt niet in dat je je droom moet opgeven.
Je moet het zeker doen want je hebt meer spijt vd dingen die je niet hebt gedaan dan.
je zegt dat je de dames geen geld geeft voor sex, hou er wel ff rekening meer dat die dames daar zitten om geld te verdienen en hun familie te onderhouden vindt het niet netjes om ze niet te betalen, ondanks dat je zegt dat ze je de keuze geeft.

je leert het echte thaise leven niet kennen in de barretjes gevuld met dames, maar weg van de toeristen gebieden.
De thai hebben een compleet andere denkwijze dan wij , mij bevalt het wel op bepaalde gebieden.

je vraag over rente nou op een spaarrekening niets tot nihil

Ik moet zeggen dat ik ook vrij blind in m’n thaise avontuur ben gestapt en het is goed gegaan tot nu toe.

suc6 met je plannen en ik hoop dat je wel doorzet maar blijf realistisch en ga je volgende trip naar thailand eens ergens naar toe waar het niet elke avond feest is gewoon om te kijken of je met weinig doen ook je dag doorkomt.

1 like

2de hands auto’s zijn hiet best prijzig want de 2de hands markt is best wel populair

:chin:Baco had het niet beter kunnen verwoorden .Echt in Thailand is het heerlijk wonen maar vergeet vooral niet dat je Farang(buitenlander)blijft een Thai zal heelvaak (meestal) partij voor eigen familie kiezen en niet voor de Farang
Iedereen die het probeerd veel succes in dit land:THAILAND::cambodia:

Ben ook realistisch … dat is de rede waarom ik om elk klein detail denk.
Misschien komt het niet goed over tot sommige mensen. Het is iets wat ik wil gaan doen binnen 10 jaar en ga eerst alles op een rijtje krijgen voor dat ik zoiets onderneem natuurlijk. De rede is ook juist om een leven te leiden zonder alle barretjes om me heen en al dat gedoe… Maar zo nu en dan moet je wel ff genieten. Dat is juist mijn plan om die rust op te zoeken en met een glimlach het leven door te gaan. Ik hoef echt niet als een koning te leven daarzo. Als ik maar me huisje en elke dag me eten op tafel heb, dan ben ik blij genoeg. Probeer me zaken zo te regelen hierzo dat ik een vast inkomen vanuit nederland heb . Alles wat ik erbij kan doen om die extra centjes is gewoon mooi meegenomen.

KayaV

zou ook niet alles helemaal plannen want meestal gaat het anders dan je gepland hebt.
Maar het is goed dat je erover nadenkt en een doel voor ogen hebt.

suc6 met je plannen en als je meer vragen hebt stel ze en hopelijk kunnen we ze beantwoorden.

gr

baco

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar als je een planning van alles hebt kun je daar tegenover ook planning van keerzijde maken. Het is ook een heel psychologisch aspect waarom ik zo ben met planning. Als je er geestelijk niet klaar voor bent dan zul je bij tegenslagen harder tegen de muur lopen.
Maar bedankt in ieder geval… Als ik vragen heb zul jullie ze zien staan.
Nogmaals bedankt…

• dat een import-wagen in Europa altijd gekeurd wordt.
    Een Thaise 2e hands wagen wil nogal eens een collage zijn van een aantal andere auto’s.

Als je nu zo graag eens iets vanuit Thailand wil exporteren naar Turkije of andere Middellandse Zee-landen, denk dan eens aan de 100 cc, 110 cc of 125 cc scootertjes.
Die kosten hier geen scheet. Voorbeeldje: een 125 cc scooter in Thailand heb je al voor circa Euro 1250, terwijl een gelijksoortig voertuig in Nederland bijvoorbeeld Euro 3200 kost. Verscheep je dit spul per container, dan zijn de transport kosten laag en als je bij gelijksoortige voertuigen blijft, dan hoef je ook maar 1 keer de homologatie te doorstaan.

Als het auto’s worden dan ik ga alleen voor de nieuwe auto’s en geen tweedehands… En dat van die scooters was ik ook van plan. Maar daar moet ik nog goed achteraan gaan om de nodige informatie over te verzamelen…

Praat je dan ook over een bekend merk scooter JOE?:zon02: