Denk jij erover om te emigreren naar Thailand?

yamaha en honda zijn de meest vrkochte merken in thailand

Moet je een werkvergunning hebben om in Thailand te wonen of is dat niet nodig? Zou je me kunnen vertellen hoe jij het voor elkaar hebt gekregen en wat je hebt moeten doen om te kunnen emigreren… Want ik weet niet cker of ik ga werken in Thailand… Als alles volgens plan loopt hier in nederland hoef ik ook niet te werken. Dus zou ik niks aan een werkvergunning hebben.
Zou je misschien wat uitleg kunnen geven over jou situatie of het algemeen . Zodat ik een beter beeld krijg over dat gene waar ik nog tegen ga lopen tijdens het regelen van alles.

Alvast bedankt…

Werkvergunning is nodig !
Mvg

Maar als je niet wilt werken… Hoe krijg je het dan voor elkaar?
Ik bedoel ik ben toch niet verplicht om te werken… of wel soms.

http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen.asp?bstnum=89307&location=

Ik vind geen antwoord op mijn vraag…

Klopt!

Nee je hoeft niet te werken maar wel over voldoend maandelijks inkomen te beschikken !
Zoiets rond de 65 000 bath ! + een vast bedrag vastzetten op de bank .

Maar als je werkt verdien je niet eens zoveel daarzo…
Waarom moet je dan meer hebben als je niet werkt.
Dat is ongeveer 1617 euro… Dat verdien een boel mensen niet een s in nederland…
Ik heb heleboel mensen gesproken daar ,die daar wonen en echt niet zoveel per maand hebben…

http://www.thaiconnection.nl/thailand-visum-immigratie.htm

Ok ik leg uit…
Ik blijf daar voor altijd wonen…
Dus dat word huwelijk…
Ik kan een vast inkomen van 40 000 behalen.
plus heb ik een bepaald bedrag op mijn rekening.
ALS ik ga werken dan begin ik iets voor mezelf…
Wat ik zie op die site is voor bepaalde tijd.

Er zijn verschillende regels voor verschillende situaties…

Indien je gehuwd bent met een Thaise dan is een inkomen van 40.000 thb per maand of een fix bedrag per jaar nodig, hoe je aan dat inkomen komt is niet zo belangrijk, net als waar je het verdiend. Maar verdien je het hier dan betaal je hier belasting.

Indien je met een Nederlandse gehuwd bent, vrijgezel en/of pensionado bent en ouder als 50 dan is de inkomensgrens 65.000 thb per maand of een fix bedrag per jaar van 800.000 thb dacht ik, wederom geld maakt niet uit waar en hoe en de belastingregel.

Als werkende met een workpermit zijn er verschillende regels. Als je gehuwd bent dan is de bodemgrens 30.000 thb (dacht ik) als je op basis van je huwelijk je workpermit aanvraagt. Als je niet gehuwd bent of wel gehuwd maar niet op basis van je huwelijk een non b aanvraagt dan ligt de grens dacht ik op 50.000 thb per maand.
Als je echter op een Industrial Estate werkt is er geen bodemgrens,maar mag je niet op basis van een huwelijk je workpermit aanvragen, dus altijd een non b visum in combinatie met de workpermit. Dat heeft weer te maken met de BOI (investerings) status van het bedrijf waar je voor werkt.

Wil je later echter je residentie aanvragen dan geldt voor de huwelijksversie van de wokrkpermit een bodemgrens van 40.000 thb maar voor de ongehuwden een bodemgrens van 100.000 thb…

Dus vooraf bedenken wat je wilt en enventueel met wie is best wel belangrijk.

Uiteraard dwingt niemand je te werken, maar waar je woont, lees meer dan 180 dagen per jaar doorbrengt, ben je voor de belastinginstantie belastingplichtig. Ook als is het inkomsten uit rentederving als stille partner of wat dan ook.

Het is dus niet zo dat als je hier woont en in NL je geld verdiendt je nergens belastingplichtig bent. Maar het woord zegt het al, je moet het wel zelf aangeven, doe je dat niet dan kan alleen een controle je opmerken.
Aangezien je hier gaat wonen zal de controle dus ooit een keer van deze kant kunnen komen. Als je hier wilt blijven wonen zonder problemen dan is het dus raadzaam om belasting over je inkomsten af te dragen al was het maar voor een deel van die inkomsten, tot de ondergrens bijvoorbeeld.

Checkpoint is altijd waar je meer als 180 dagen in een jaar verblijft, dat land zal ooit een keer een controle kunnen uitvoeren, kunnen, het is geen zekerheid.

Nieuwe auto’s exporteren…en nieuwe scooters, vanuit Thailand naar Europa. Dus je hebt er nog minder over nagedacht dan over je plan om te emigreren??? Er zijn een paar kleine dingetjes die je over het hoofd hebt gezien zoals de bestaande import in die landen van de merkauto’s die je wilt exporteren tenzij je alleen de Thairung wilt exporteren of de TRT (?) brommer?? Naast het feit dat die auto’s hier goedkoper zijn omdat ze speciaal voor Thailand en andere lagere inkomenlanden in Azie worden geassembleerd onder specifieke investeringsregels, met uiteraard de daaraan verbonden consquenties… die je misschien zelf wel kan bedenken… Je zult effe terug naar af moeten en een ander ’ goed plan’ moeten bedenken…

Ik dacht eerder aan die Dmax auto … Grote auto’s zoals pick ups.
Maar dat is iets wat ik erbij kan doen later. Daar heb ik nog niet echt over nagedacht over hoe en wat. Waar het mij meer omgaat is dat ik daar wil wonen…Rest is bijzaak.

Soms is een bord voor je kop een bescherming maar soms een ernstige belemmering…

Ik ga in maart weer naar thailand… beter daar informatie vragen.
Krijg hier van iedereen een ander antwoord …
Maar in ieder geval bedankt…

Ik denk dat in mijn situatie het een huwelijk word met een thaise…(weet wel cker)
Het geld wat ik vanuit hier krijg word door een familie lid over gemaakt op mijn rekening. Wat mijn aandeel is in de zaak … maar staat niet meer op papier dan. Dus hier belasting betalen kunnen ze vergeten. Ik ga er vanuit dat ik MINIMAAL 40 0000 per maand tot mijn beschikking heb. Dit kan meer worden wegens investeringen die ik ga maken in Turkije. Maar ik zeg gewoon 40 000. Als ik een workpermit aanvraag word het op basis van mijn huwelijk dan. Ik maak nu plannen voor over tien jaar dus heb ik nog tijd zat om alles te achterhalen. Maar wat je me hier uitlegt vind ik top van je. Hier heb ik wel wat aan…

Ik dacht dat de antwoorden hier behoorlijk gelijkluidend waren: je hebt geen idee.

Moet je vooral doen…graag gedaan.

Tsja, je wil van de meesten van ons helaas weinig aannemen. Als we de waarheid zeggen (die niet altijd zo rooskleurig is als je gehoopt had), zeg je dat wij negatief zijn !?!?!? De meesten van ons hier hebben zeer uitgebreide reiservaring dan wel woon-/werkervaring in Thailand, dus weten echt wel waar we over praten.
Maar goed, in ieder geval veel succes met het verkrijgen van informatie in Thailand !

KayaV

denk dat jij met bepaalde ideeen het wiel opnieuw wilt uitvinden, denk jij dat je de 1ste bent met het idee om scooters en auto’s uit thailand naar europa te xporteren?

Denk niet dat je je info wat betreft de auto’s en scooters in thailand moet inwinnen maar in nederland betreffende de regels en kosten. een auto en of scooter kopen in thailand is het probleem niet.