In thailand heb je ook zat regeltjes en het probleem is dat ze elk moment kunnen veranderen en ook nog eens vd bui vd dienstdoende ambtenaar afhangt.
:chin:als je pas gaat over 10 jaar kunnen de regels behoorlijk veranderd zijn ligt een beetje aan de politiek in Thailand voor westerlingen willen ze een stuk soepeler worden om er te verblijven.
groetjes Fransjes:THAILAND:![]()
OK … maar naar turkije is een ander verhaal… En daar weet ik meer over.
Ik heb vandaag informatie gekregen van iemand waar ik heel veel aan heb.
En ik heb een regeling kunnen maken dat ik maandelijks rond de 80 000 baht kan verkrijgen mits ik hier alles regel zoals het moet…
Heb vandaag een gesprek gehad dat als alles hier loopt zoals gepland dan kan ik in plaats van 40 000 … 80 000 baht per maand ontvangen. Nou dan hoef ik me daar geen zorgen te maken plus het bedrag wat ik op mijn rekening heb. Wat tot die tijd alleen gaat oplopen…
Weet in ieder geval iets meer.
Zoals reeds vermeld voor NU geen probleem maar binnen 10 jaar ?
Wat zijn dan de voorwaarden ???
Mvg
Als je het geld hebt is het een stuk makkelijker. En wie weet word het ook nog echt wel simpeler om te emigreren… Ik maak me niet druk… stap voor stap ga ik het zonnetje tegemoet …
Daar komt je eerste (?) probleem al om de hoek kijken.
Je inkomsten moeten gelegaliseerd worden door de ambassade, die gaan echt niet geld wat door een familielid op jouw rekening wordt overgemaakt legaliseren als ‘inkomsten’.
Dus je zult een andere oplossing moeten vinden… wat zeker wel mogelijk is…
Dus de locale thai zullen het uiteraard beter weten dan expats die voor mulitnationals werken en internationale zakenervaring hebben…
Maar goed, de thai zullen je niet teleurstellen, want daar komt het op neer en je twee mogelijkheden/antwoorden geven.
A) Ze zeggen dat het een wereldidee is en ondersteunen je van harte bij alles en als puntje bij paaltje komt en het dus niet kan kijken ze je vragend aan waarom je dat als farang niet had kunnen zien aankomen…
B) ze brengen je in contact met een broer van een neef van een nicht die ‘business man’ is en die tilt je voor een paar duizend euro voordat hij er vandoor gaat met de mededeling ; farang have crazy idea always…
good luck…
als je niet werkt heb je geen werkvergunning nodig maar dan mag je ook absoluut niet werken ook geen vrijwillegerswerk.
ik ben hier gewoon beland na ruim 2 jaar reizen,had mijn vrouw ontmoet, en we hebben een kroeg geopend. eerst zat ik hier op een toeristvisa en nadat we getrouwd waren zijn we in Penang een NON immigrant O multiple entry gaan aanvragen.
Met dit visum krijg je 90 dgn bij elke binnenkomst in thailand deze kun je verlengen tot een jaar, je moet je dan wel elke 90 dgn melden bij immigration.
Om dat visum te verlengen moet je aan de voorwaarden voldoen zoals Bangkokian al eerder vermeld heeft.
ik wil heus wel belasting betalen in thailand over mijn inkomsten. Zodat ik geen problemen krijg. Ben bereid om dat te doen, maar de nederlandse regering kan de t*ring krijgen en zullen geen cent zien.Ik zal me keurig aan de regels houden als ik daardoor rustig me leven kan leiden. Het is een kleine moeite om dat te doen en daar staat een dagelijks glimlach tegenover die uit mijn hart komt… Zolang ik daar kan wonen zal ik me keurig aan de regels houden.
Ja vriend, als je zelf nog niet helemaal weet wat je wilt en als je van plan bent om binnen nu en 10 jaar de move te gaan maken…hoe moeten wij het dan weten?
In die 10 jaar kan de situatie hier dusdanig veranderen, dat je uiteindelijk terecht komt in Laos of Cambodja.
Hoe breder jij je vraag stelt, hoe breder het antwoord zal zijn.
Trouwens, je hebt alleen een work permit nodig als je ook daadwerkelijk arbeid verricht (en daar valt ook vrijwilligerswerk onder). Wil je rentenieren, dan is geld en een visa voldoende. En dat is de huidige stand (woensdag 22-9-2010).
10 jaar is erg ver in de toekomst ja, en ik ga er vanuit dat voor die tijd de koning ook is overleden en ik denk dat er dan weleens grote veranderingen kunnen plaatsvinden
Dat is een van de dingen in het leven dat het allemaal wel wat aangenamer maakt, maar alleen daarmee kom je er niet, je zult daarbij toch echt je verstand moeten blijven gebruiken anders verdwijnt het als sneeuw voor de :zon02: en dan is het zonnetje niet zo aangenaam meer.
:chin:Ik kan me helemaal vinden in dit antwoord .![]()
![]()
Maakt mij helemaal niks uit wat er gebeurt of verandert … als ik zeg dat ik daar ga wonen dan gaat het ook gebeuren… Maakt niet uit wat ik moet doen om dat uit te laten komen. Ben bereid om alles te doen.
als de koning overlijd kan er echt van alles gaan gebeuren, om eerlijk te zijn zou een soort van burgeroorlog me zelfs niet verbazen.
we hebben thaksin gehad en die was nou niet echt bepaald farang vriendelijk, ja degene met een hele dikke portomonee en de 2 weeks package holiday toeristen.
die man loert nog steeds om weer terug te komen en de kroonprins schijnt redelijk goed bevriend met thaksin te zijn dus het zou met verbazen als het thaksin nog zal lukken ook om terug te komen.
kijk jij kan wel willen maar helaas heb jij hier helemaal niets te zeggen als ze je niet willen kun je hemel en aarde bewegen maar dan heb je echt pech gehad.
zal je zeggen het is bijna mijn enige zorg hier wat gaat er gebeuren na het onvermijdlijke overlijden vd koning.
En leeftijd is nodig als je legaal langere tijd in Thailand wilt verblijven zonder te werken.
Sorry dat ik het zeg… Maar ik ben daar fucking losers tegen gekomen die er bij liepen als zwervers en net aan boven de dertig zijn en daar wonen… Die gasten zijn zulke losers dat ze zelfs geen vrouwtje kunnen vinden in Thailand… IN Thailand nog wel… Sorry als dat soort mensen het voor elkaar kunnen krijgen dan lukt het mij ook cker… die gasten kunnen net aan rond komen… Ik ben heus wel zakelijker ingesteld dan hun en heb alles beter voor elkaar…
EINDE DISCUSSIE
Ik zie rawai kata staan bij je naam… Kom je soms bij freedom bar? en ken je ook nancy bar?
Heb je geld, en dan bedoel ik GELD…dan speelt zelfs leeftijd geen rol meer en kun je zelfs legaal in Thailand verblijven.
Voor KayaV: Veel succes met de voorbereidingen…jouw besluit staat vast.
Waarschijnlijk leraar Engels.
Misschien verwacht je ook meer van het leven?
???
Ik woon nu 7 jaar in Rawai, ben in die tijd denk ik 2x bij de Freedom Bar geweest, en heb gene idee waar Nancy Bar is.