Wat en hoe in Thailand wonen

Steven,

Hoeveel belasting betaalt men dan over het inkomen wat men verdient in Thailand ? Als je dus voor een thais bedrijf werkt.
Is dit ook van toepassing als je inkomen elders verdiend wordt bv. Rusland of Duitsland ?

En als ik dan toch aan het vragen ben, wat is de rente die men krijgt op een thaise rekening ? Ik hoef geen exacte %, want dat zal wel schommelen.

Mijn dank voor al je nuttige info die ik tot nu toe al gelezen heb.

[quote=“stevenl, post:40, topic:40207”]

Minimum salaris waarover je belasting moet betalen voor work permit (en op termijn ook voor visum) is 50.000 Baht per maand.

7000 Baht per persoon? dat moet dan een schitterende villa zijn met alles erop en eraan.

Niet doen, je wordt uitgebuit.[/QUOT

Ik zal het zeker niet doen!!, nogmaals bedankt voor de tip!
Is een 6daagse werkweek normaal in thailand?
Ik zag dat je woonachtig bent in Phuket, weet je uit eigen ervaring of ze daar europeese chef’s aannemen? of is het uberhaupt erg lastig?
en is wat betreft huisvesting het goedkoper om het lokaal te regelen?( long term stay) heb er tijdens mijn reizen in thailand, helaas niet opgelet en op het internet begint het bij 10.000BHT per maand.

Bedankt.

1 like

Jstend. heb je hier misschien iets aan ?

http://www.seekjobs.asia/Thailand/Job_Search/Hotel_Services_-_Catering_-_Tourism/Chef_-_Cook

Misschien vind je daar iets.
Moet het een speciale streek zijn, of maakt je dat niets uit ?

Via deze site heb ik een aantal sollicitatie’s verzonden maar geen reactie terug gekregen.
Ik heb geen voorkeur voor een speciale streek, zou wel graag aan het strand willen werken, maar we kunnen natuurlijk niet altijd op de 1e rang zitten…
Denk dat ik het eind mei op de bonnefooi ga proberen en mocht ik dan een werkgever regelen, dan is het toch mogelijk om in een omringend buurland de juiste visa aan te vragen?, of moet dat wel in Nl gebeuren?

bedankt.

Dit is een vraag voor de experts. :smile:

Succes, en ik ben benieuwd wat het worden gaat.
Onze planning is om rond April voor een paar maanden heen te gaan en wat rond te kijken.