Terug uit thailand

ik ben net 4,5 dag terug uit thailand en kan echt niet wennen. ik baal eigenlijk gewoon zo van NL. niet alleen vanwege het weer maar om eerlijk te zijn mis ik ook de fijne mensen die ik ontmoet heb, het leven op straat en het lekkere eten…eigenlijk alles.
het enige wat ik in thailand miste was een frisse wind als het erg warm was…meer heb ik dus echt niet gemist.

voor de mensen die nog op vakantie gaan, HEEL VEEL PLEZIER!!
voor degene die ook net terug zijn, zijn jullie al wel gewend…en zo ja hoe hebben jullie dat gedaan?

gr ladyp

Haha, ben nou bijna 5 maanden terug en nog steeds iedere dag heimwee! Mijn “medicijn” storten op een volgend tripje! Alleen daardoor kan ik die heimwee een beetje onderdrukken. Kan er namelijk echt ziek van worden. Precies zo als jij het omschrijft heb ik het ook ervaren. Maar de eerste weken waren wel heel heftig, dacht aan niets anders en naar mijn idee praatte ik ook over niets anders. Gelukkig deel ik deze liefde met mijn partner maar anders…ja hier! Want er zijn genoeg Thailand verslaafden te vinden.

Succes met de “verwerking” …

Ben zelf al een maand terug uit Thailand,waar ik een hekel aan heb is de terugweg van Bangkok naar Survarnabhumi.Als ik thuis kom,ben ik niet te genieten de eerste dagen,gelukkig bestaat er internet zodat ik elke dag kan chatten met mijn vriendin.
Ook om mijn pijn te verzachten bellen we iedere dag naar elkaar,ik ben verliefd op het land en ook op mijn vriendin.g.s

dit gevoel heb ik iedere keer als ik terug ben uit thailand en naar verloop van tijd word het wel minder maar het verdwijnt nooit :vak02:
hier op ww kan je er inderdaad over praten met lot genoten als soort van therapie want het is zeker dat thailand verslavend is ik ben een verslaafde lol2lol2

Ben nu net zo’n 12 uur terug in NL. Voordat we gingen kon je van mij hier berichtjes lezen op het forum waarin ik steeds weer vroeg hoe alles zou gaan en wat ik soms als beste kon gaan doen. Elke keer kreeg ik weer als antwoord : maak je niet druk komt allemaal goed en alles is daar zo makkelijk. Tja en nu ben ik na 4 weken Thailand weer terug en iedereen had gelijk. De mensen zijn zo aardig, alles gaat inderdaad zo makkelijk, het eten is er zo lekker , alles is daar ontspannen, en ga zo maar door.
Weet ook niet of ik weer zo makkelijk terug kom in het Nederlandse ritme. Al dat gehaast, moeilijk gedoe en straks weer de plicht van werken. Werken zal moeten om geld te sparen om zo snel mogelijk weer terug te gaan want ook ik heb mijn hart verloren aan dit mooie land !!!

Welkom in de kring der verslaafden !
Bij mij blijft het steeds knagen dag in dag uit !
Maaaaar je gaat er niet van dood …gelukkig !

Ik ben nog nooit in thailand geweest en als ik jullie berichten lees moet ik mij voorbereiden op flinke afkickverschijnselen als ik straks terug kom?:biggrin:
Er zijn in mijn omgeving nogal wat mensen die ons voor gek verklaren dat wij met onze kinderen op de bonnefooi en met de rugzak naar thailand gaan.
Gelukkig vind ik op dit forum allemaal mensen die mij alleen maar nog enthousiastercheer maken!!!

Groetjes Antonietta

Welkom bij de Club van Thailand-verslaafden !!! Dat gevoel zal de meesten hier zeer bekend voorkomen… Ik mis Thailand nu alweer een maand of 10, maar heb het geluk dat ik a.s. vrijdag weer die kant op ga :slight_smile: !!!

Mag ik je nog een goede reis toewensen Dave!!
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/05/11/1210508252-811.gif

Goede reis Dave en een happy songkran!:zon02::dag:

Dank u dank u ! Gaat zeker goedkomen :slight_smile:

heb je niet nog een plekje vrij in je koffer/backpack???
een goede reis!!!

gr ladyp

ik vind het juist helemaal super dat jullie met de kinderen deze stap maken. veel mensen in NL zijn onwetend wat betreft thailand, ik heb zoveel mensen om mij heen gehad die mij afraden te gaan. ik was al 3 keer op jongere leeftijd in thailand geweest en voor het eerst nu echt met een backpack…wil eigenlijk niet anders meer. baal ook vandaag weer dat ik terug ben maar het werken ging op zich goed, heb een paar uurtjes gewerkt en niemand op mijn werk snapte dat ik zo blij en relaxed was…snapte de heisa rondom mij niet. ik hoop wel dat ik deze relaxte houding vol kan houden, wordt je niet makkelijk gemaakt hier in NL waar alles MOET en niets MAG.

alvast een hele fijne vakantie, zal allemaal best goed komen!

gr paula

ik maakte me van te voren overal druk om, heb ik dit wel en ben ik niets vergeten en wat doe ik als er dit gebeurd en moet ik toch niet wat voor de eerste 2 nachten in bangkok boeken…ga zo maar door. na een paar dagen kon het me allemaal niets meer schelen en had alleen maar de gedachte: voor alles is er een oplossing. voel me zo vrij als ik daar ben.
ik ga nu ook weer centjes verdienen, ben misschien van plan om volgend jaar mijn baan op te zeggen en een paar maanden door azie en australie te reizen…
succes met wennen!!!

gr ladyp

Joepie !!! Ik woon hier en wil NIET meer weg, zelfs al neem je sommige alledaagse 'zorgen" van het leven hier in acht. De tijd voor ik hier woonde kon niet snel genoeg voorbij gaan, mijn vriend kende ik nog niet maar alleen het land en zijn bevolking.Zoals Dave steeds opmerkt, het is erger dan een drugsverslaving ondanks sommige nevenverschijnselen.

MVG Frasnk

Oh ik zou ook zo graag met mijn kinderen in Thailand zijn! Maar ik vind de reis nog te pittig voor ze. (ze zijn 1 en 4) 11 á 12 uur vliegen in het gunstigste geval. Dat wil ik ze niet aan doen en onze medepassagiers evenmin;) Thailand zelf zou me echt niet uitmaken met ze! Geweldig land en zeer kindvriendelijk! Heb t over de mensen, qua “inrichting” zou t beter kunnen;) Maar over 2 jaar, zomer 2011 willen we zeker proberen om de kinderen mee te nemen! Ze zijn dan net 4 en 6,5. (zijn tot nu toe alleen maar met z’n twee geweest en gaan dit jaar weer)

:chin:Ja ik herken het gevoel het is gewoon een heerlijk land :thailand::cambodia:
ps Cambodja staat bij mij ook hoog in aanzien

:chin:Ja maak er een fijne tijd van en al vast een hele fijn song krang
water pistol niet vergeten groetjes Fransjes:THAILAND::cambodia:

Nu 4 dagen “thuis”. Het is inderdaad wennen. We hebben in Thailand zo’n 4 weken uiterst ontspannen geleefd. Ik probeer me de kunst aan te leren hier dit ook te doen. Onthaasten heet dat tegenwoordig, geloof ik. Dat lukt maar gedeeltelijk. Het positieve is toch bij mij/ons hier thuis dat we weer iets hebben om naar uit te kijken. Het wordt pas volgend jaar februari maar de voorbereidingen starten we in mei/juni al op. Voor een ieder die nog gaat: een fijne vliegreis en vakantie toegewenst.

Ton

Fijne tijd daar.
Ton