Dit moet ik even kwijt!

*Wij zijn net terug uit Thailand en hebben er een fantastische tijd gehad,het was de eerste keer(en zker niet de laatste)
Het enige wat we geboekt hadden waren de vliegtickets en 2 hotelovernachtingen in Bangkok.
Bangkok de grand palace bezocht en de wat phra kaeo complex bezocht,een klongtocht gemaakt,fietstocht met Ko van Kessel gedaan,chinees nieuwjaar mee mogen maken en nog zelf naar wat plaatselijke markten geweest enz
Daarna met de nachttrein naar Chang Mai gegaan,vanuit daar een auto gehuurd en het noordwestelijke gedeelte gereden en bekeken(6dagen)vervolgens naar Chang rai gereden,gouden driehoek enz bekeken(4 dagen)
Super gewoon,al die mooie plaatsen(Pai,Mae Hong Son,Doi Suthep,Doi Inthanon enz,niet te omschrijven zo mooi allemaal:thumbsup:
Daarna met het vliegtuig weer naar Bangkok gevlogen en van daaruit een mooi prijsje kunnen maken met een taxi chauffeur die ons naar de pier heeft gereden richting Ko Chang,daar de boot genomen en vervolgens naar White sand beach en Lonely beach nog heerlijk gerelaxt,wat een genot,zker lonely beach was super!
In de tussenliggende tijd ontzettend veel meegemaakt,gezien,tussen de locals bevonden,gekke dingen,ontroerende dingen en ga maar door!
Dit alles was dus de eerste keer,alles is zo goed te regelen daar,iedereen is behulpzaam(uitzonderingen daargelaten)het autorijden ging meer dan goed,zouden het zo weer doen(hulde aan mijn mannetje)
Maar wat een indrukken,we hebben dit echt als een geweldige tijd ervaren,het liefst ga ik morgen weer terug,maar er moet wat te wensen over blijven:nod:
Verliefd op Thailand geworden?
Een volmondige jaaaaaaaaaa
2000foto’s en 14 uur filmpjes rijker word het hier thuis zwaar nagenieten:thumbsup: *

Hallo,

Leuk dat je zo een bericht op het forum plaats dat is ook leuk om voor andere om te lezen.
Er zijn hier veel forummers die helemaal gek zijn van Thailand waaronder ik zelf. Wij noemen het vaak thuiskomen. Wij noemen het zelfs ons tweede huis zo’n fijn land en zulke fijne mensen.

gr van Moira

nou fijn om te horen .
thailand is de laatste tijd zo negathief in het nieuws geweest.
wij merken dat nu nog op samui.
niet echt veel toerisme.
en de economie is natuurlijk nog slecht overal

Leuk bericht ! Ik zou je alleen wel willen vragen om je bericht volgende keer in het goede forum te plaatsen, aangezien dit het forum ‘Het laatste Thailand-nieuws is’.

Ik heb het bericht daarom nu verplaatst naar het juiste forum.

Mvg,

Dave

Ach, de forumleden op Wereldwijzer hadden je hier van tevoren voor kunnen waarschuwen. Thailand is als heroine, ben je er ooit aan begonnen, dan kom je er eigenlijk niet meer vanaf. Thailand is een verslaving, welkom dus bij de Club van Thailand-verslaafden !

Eenmaal een keer in Thailand geweest en je bent verkocht !

Ik wilde dit zo graag delen,maar ook om anderen te laten weten dat bij twijfel van georganiseerd gaan of niet,je met een gerust hart alles zelf kan regelen,het is allemaal zo goed te doen en je behoud lekker je vrijheid,geen verplichtingen,heerlijk toch?
Hopelijk komt bij ons ook snel dat gevoel bij de volgende keer van thuiskomen,we zijn in ieder geval nu alweer op zoek naar tickets voor het volgende jaar:slywink:
Bedankt voor je reactie!

Wij hebben daar gehoord dat de toerisme met 70/80% helaas is afgenomen,heel erg jammer,we hebben meerdere Thaien gesproken die echt steen en been klaagde over hoe slecht en stil het overal was,erg jammer.
Aan ons zal het in ieder geval niet liggen,volgend jaar lekker weer:slywink:
Bedankt!

Sorry,ik heb niet verder gekeken dan mijn neus lang is,zal er de volgende keer beter op letten!

Dank je wel voor je welkom,je gaat helemaal gelijk krijgen!
Jammer dat een jaar nog zolang duurt,maargoed,zo hebben we weer wat om naar toe te leven:tongue:
Bedankt!

Mooi enthousiast verhaal. Ik wil ook graag terug!!@

Ga je mee,is morgen goed:unibrow::biggrin:

Wat enorm leuk om te lezen…

Over 3.5 weken ga ik zelf (eindelijk) voor de eerste keer naar Thailand… Ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Vorig jaar Maleisie gedaan en nu op naar Thailand!!!

Overigens ga ik wel helemaal georganiseerd een rondreis maken voor 2 weken en daarna nog 3 nachten in Bangkok op eigen gelegenheid…

Can’t wait!!! :biggrin:

Dank je wel ,dus jij hebt het lekker nog tegoed,ben erg benieuwd wat je ervan vind!
Georganiseerd hadden we in de eerste instantie ook over gedacht,maar na veel forums te hebben afgestruind zijn we overstag gegaan om alles zelf te regelen,het is echt zo goed te doen en de vrijheid die je hebt,zo heerlijk en ik weet zker dat de dingen die we nu hebben meegemaakt,die hadden we nooit meegemaakt als we met een georganiseerde reis waren gegaan.
Ennuh,wat je in Bangkok echt moet doen is de fietstocht met Co van Kessel,geweldig!
Een hele fijne vakantie over 3.5 week:dag: geniet ervan!

Ik ga met mijn ouders, en die zijn niet zo avontuurlijk :wink: Aangezien we in Maleisie een topreis hebben gehad (ook georganiseerd) was voor ons de keuze snel gemaakt.

Co van Kessel zal ik even naar kijken!!

hallo Cynthia leuk dat jij het allemaal nog voor je hebt georganiseerd rondreizen is ook prima in thailand alleen mis je zo het contact met de bevolking wat je als je alles zelf regelt natuurlijk meer hebt maar als je met meerdere mensen reist moet je je eigen aanpassen dat snap ik
verder is een fietstocht door bangkok inderdaad een echte aanrader je zal zien dat die grote soms vieze en altijd luidruchtige stad een heel andere kant heeft je fiets door hele rustige delen en zelfs bij mensen door hun huis echt ongeloofelijk
verder vergeet ook niet om bij de stalletjes lang de weg lekker te eten vaak is het bij een georganiseerde reis zo dat de gids wat krijgt als hij zijn reizigers een restaurant mee in neemt en dat betekend vaak elke dag het zelfde soort restaurant ga hier niet mee mee en ga lekker eten waar de thai dat ook doet en je zult buiten de schoonheid van het land de vriendelijkheid van de bevolking ook de smaak van het land proeven al dit moois kan trouwens wel verslavend werken wees dus gewaarschuwd

alvast een prettige vakantie togewenst, dirk

Dirk: bedankt voor je reactie!! Wij zijn zeker van plan gewoon lekker van het eten te genieten van de lokale stalletjes!!!

Co van Kessel heb ik inmiddels gemaild, en mijn familie staat er zeker voor open! Dus dat gaat goed komen!!! :biggrin:

En verslavend haha ik ken dat… Reizen is al verslaafd, en mijn eerste kennismaking met Azie (maleisie) is zo goed bevallen dat de keuze echt heel snel gemaakt was!! Dus ja die verslaving heb ik al een beetje… maar die verslaving heb ik graag hoor :wink:

Inmiddels hebben wij een fietstrip geboekt bij ABC, deze boodt eigenlijk precies aan wat we wilden!!! Ik zal jullie laten weten hoe het was… (Gaan pas 9 april rijden hoor haha :wink: )

Dat is helemaal waar. Wij zeiden altijd de wereld is veel te groot om altijd naar hetzelfde land te gaan. Er zijn zoveel mooie plekjes op de aarde… Maar dat was tot we in Thailand kwamen en verliefd werden. Nu zijn we er al vier keer geweest. 2 keer samen, 1 keer met kind in de buik en 1 keer toen de kleine uit de buik was (1,5 jr). Gelukkig gaan we in december weer…

Hi Cynthia,

ik ken ABC niet, zou je mij/ons iets meer kunnen vertellen; misschien hun website kunnen geven? Ik ga dit jaar maar een paar dagen en loop diverse websites af te speuren naar “iets anders”.

Alvast bedankt,
Joe

Wat een onzin toerisme 80 percent minder in THAILAND…
Probeer morgen maar eens een vlucht te boeken naar BANGKOK bijna alle vluchten zitten vol(met voornamelijk heren je weet wel waarom…)
THAILAND ontvangt 8miljoen toeristen per jaar dit zijn er veel teveel en
hopelijk beseft de TOURISTAUTHORITYTHAILAND dat ze niet elk eiland kunnen volbouwen met hotels bars wat vervuiling met zich meebrengt
en jetskis die alle koralen vernietigen maar dat beseffen de ‘toeristen’
niet die effe 2weken snel snel erdoorheen razen en alles door een roze bril
bekijken…
Gelukkig zijn er nog eilanden in het diepe ZUIDEN waar het ‘onrustig is’
daar ga ik altijd heen die niet verkocht zijn aan toeristen maar nog bewoond zijn door vissers en seagypsies en schitterend schoon zijn en
hopelijk altijd zo blijven…