Plannen maken voor je oude dag!!

Als ik sommige forumleden hoor dan zijn ze van plan om later te emigreren naar Thailand,hun goed recht!!Ook ik georgessiam vertrek binnen een aantal jaren definitief naar Thailand.Ik zal veel reizen,wandelen en leuke dingen doen met de familie!Hoe gaan jullie je oude of jonge dagen tegemoed in Thailand?? heb je al plannen gemaakt voor later??Of ga je een zaak beginnen met je partner??Ga je later iets kopen of huren??graag jullie gedachten en dromen:georgessiam.:chin:

Mijn droom zou zijn om over 3 jaar af te studeren voor vlieger, en vervolgens hoop ik om aan de slag te kunnen voor bijvoorbeeld Thai airways en op deze manier in Thailand te kunnen gaan wonen. Een waarde voor later is ook om uiteindelijk een Thaise identiteit te krijgen! Maar naar alle waarschijnlijkheid gaat dat sowieso nog even duren haha. En op lange termijn wil ik misschien nog een stichting of iets dergelijks oprichten, om zo iets terug en tegelijkertijd iets goeds te kunnen doen voor Thailand.

Leuke vraag George, ik ben erg benieuwd naar andere reacties!

Ja George een leuk Topic,

Het grootste dilemma in me leven.

2 jaar geleden op een haar na bijna op het punt gestaan om alles hier te verkopen en te vertrekken naar Thailand je raad het al niet gedaan.
Grootste punt van bedenking de kinderen 13 en 14 jaar hun opleidingen en goede scholen in Thailand zijn de grootse uitgaven.
De oude dag is nog jaren van mijn verwijderd en wat dan weer misschien, de kleinkinderen, wie weet.
Kortom we zien het nog wel tegen die tijd of wat er niet allemaal tussentijds kan passeren.

Een spagaat waar menig danser jaloers op zal zijn.

Gegroet,

Mooie vooruitzichten voor de toekomst Thomas,en voor je vliegbrevet weet ik zeker dat je ga slagen!!gegroet:georgessiam.

Leuk genoeg Thomas wil mijn zoon(13) ook piloot worden heeft Thai en Ned. indentiteit maar wil voor de KLM werken is hij helemaal gek van, dus wie weet in de toekomst komen jullie elkaar hopelijk tegen onderweg :thumbsup:.

Tjaa,de kinderen zijn meestal het struikelblok voor de mensen die willen emigreren naar andere oorden,en thailand is ook geen westers land en ook niet dicht bij de deur.Ik weet zelf ook dat studeren in Thailand niet goedkoop is,mijn vriendin haar zuster gaat naar de universiteit.Zelf kan zij deze kosten niet ophoesten,zodat ze bij mij aanklopt om haar te helpen;wat ik met de glimlach doe!Ikzelf heb geen kinderen,maar ik kan het me voorstellen dat je eerst de kinderen voorrang geeft om een goede opleiding te volgen en te slagen voor de toekomst!gegroet:georgessiam.

Dat zou leuk zijn Jan! En wie weet kom ik jou dan ook nog is tegen haha.

Bedankt george :smile:

Ik ben nu bijna 55 jaar en wil binnen 10 jaar naar Thailand vertrekken, het ligt eraan hoe mijn pensioen eruit zal zien, ik kan er over 5 jaar uit als ik wil maar dan is het pensioen denk ik te weinig om er goed van te kunnen leven.
Mijn echtgenote heeft in Surin een lap grond liggen daar willen we een huis op laten zetten. En iets huren of kopen in Pattaya dan hoef ik niet de hele tijd met schoonmoeder opgescheept te zitten, die ziet mij nog steeds als een wandelend eurobiljet.

Mooie vooruitzichtigen Frans,juist het laatste vind ik spijtig,we kunnen elkaar een handje geven,mijn toekomstige schoonmoeder denkt ook,dat ik de eurobriefjes voor het rapen heb.Heb al haar de les gespeld:dat ik hard moet werken voor mijn geld(hard werken moet je maar nemen met een korreltje zout)soms is het wel verveelend.Elke maand krijgen ze al iets van mij,ze moeten maar content zijn wat ze krijgen.IK KAN OOK GEEN GELD…!!gegroet:georgessiam.

Hiermee bedoel je de Thaise nationaliteit verkrijgen of begrijp ik dat verkeerd ?
Als buitenlander de Thaise nationaliteit verkrijgen is iig errug lastig…

Tsja, als het aan ons ligt, gaan we zo snel mogelijk die kant op. Liever vandaag dan morgen. Voor mijn vriendin is het geen probleem, zij zal redelijk snel een baan vinden.
Alleen voor mij wordt het toch lastiger om als farang een baan te vinden in de Thaise reiswereld.
We blijven rondkijken op internet voor vacatures…

En voorlopig blijven we gewoon de Thaise taal leren, zodat ik mezelf tzt ook in het Thai kan redden…

Dave met jou capaciteiten twijfel ik geen moment dat je ga slagen in het buitenland!!Ken je al een beetje(weet veel over thailand)Wedde voor een singhatje dat je een van de maanden vast werk hebt in Thailand??p.s Ik zeg je dat niet, om op een goed blaadje tekomen bij jou!!(mijn motto =goed=goed/slecht=slecht!!gegroet:georgessiam.

Ja dat bedoelde ik Dave, ben zelf ook al begonnen met Thais leren spreken/lezen/schrijven. Maar zal eerst 10 jaar in Thailand moeten wonen om sowieso in aanmerking te komen. En buiten het ongelooflijke papierwerk wat erbij komt kijken ook het Thaise volkslied moeten zingen haha.

Persoonlijk vind ik dit dé manier om te laten zien dat ik me aangepast heb aan de Thaise cultuur, maar ook om me af te scheiden van de toeristen. En bovendien zal ik voortaan niet zolang hoeven wachten bij de douane in Thailand zelf :smile:.

Je beweegreden zijn mooi Thomas en de toekomst lach je toe,maar ik heb toch mijn bedenkingen,over je zinnetje:af te scheiden van de toeristen:je wordt altijd bestempelt als een Farang!!Dit denken vele mensen die (ik gesproken heb)in Thailand verblijven!!Het spijt me dit je te moeten zeggen.gegroet:georgessiam.:chin:

Daar heb je helemaal gelijk in George, maar ik denk dat de Thai je al ietsje minder zullen beschouwen als een doorgaans “Falang/Farang”.

Daar heb je ook gelijk in,dat je moeite doe om je te intrigeren in de thaise maatschappij!!De thais zullen je dat in dank afnemen,maar volwaardig een member zijn??zie pmtje:gegroet:georgessiam.

mijn plannen voor mijn oude dag mmm wel momenteel heb ik hier in nederland een eigen bedrijfje heb 3 man in dienst wij verwijderen krassen en of aanslag uit ramen dit draait heel goed maar het zijn wel lange werk weken 70/80 uur is meer normaal dan uitzondering
ik had de plannen om dit bedrijf en mijn huis te verkopen en in thailand een nieuw leven op te bouwen met mijn vriendin (thais) maar door de economische crisis is dit nu even op de lange baan geschoven
maar als de economie weer aantrekt en het verkopen van mijn huis en bedrijf weer intresant word wil ik dit toch proberen als het lukt heb ik genoeg om te gaan rentenieren in thailand daar een appartement kopen lekker rondreizen genieten van het relaxte thaise leven en wie weet wel weer een bedrijfje daar oprichten al is dat door diverse regels niet heel makkelijk als je het tenminste zelf wil bezitten dus dat ben ik allemaal nog aan het uitzoeken

groet dirk

Ja Dirkpie,crisis is er overal,ook in de immobilien sector,ik woon zelf in een residentie wijk en verschillende huizen die leeg staan.Ze krijgen ze niet meer verkocht aan de straatstenen.De mensen hebben tegenwoordig geen geld meer om iets te kopen.In mijn straat wonen vroeger veel Nederlanders(80%)duitsers(10%)Ik ben bang dat ik mijn huis niet meer kan verkopen later!gegroet:georgessiam.

Hey georgessia,

Inderdaat een leuke topic. Ik lees graag op forums en praat ook graag mee. Ik ben zelf nog erg jong (24) en ook een eigen bedrijf (dus ik weet waar ik over praat). IK zit nu voor de 1e x in thailand en het bevalt me erg goed… Maar Veel mensen willen verhuizen naar dit land maar netzoals ik al veel las zijn de kinderen een probleem (ikzelf helemaal geen voorstander van kinderen) Het kan mischien wel leuk zijn maar het geeft je altijd nog heeeeeeeel veel beperkingen, zeker als je ambitieus bent en als je niet het huisje boompje beesje iemand bent.

Kijk 20-30-40-50 jaar geleden was het heel normaal dat je kinderen kreeg wat dat was normaal… Maar toen dacht ook niemand eraan om een gekke bokkesprong te maken. Maar op de dag van vandaag??? Ik kijk graag het programma ik vertrek. Daar zie je ook vaak dat de kinderen het niet trekken.

En zoals het gezechde is … als de kinderen het naar hun zin hebben hebben de ouders dat ook. Maar wat nu als de kinderen het niet naar hun zin hebben … Pricies dan hebben de ouders een hoop elende… Het is niet dat ik het niet respecteer dat mensen Kinderen hebben. IK wou de toppic even aanvullen… Hopenlijk word het gerespecteerd…

Tjaaa…Ik begrijp de mensen die kinderen hebben,dat het geen gemakkelijke beslissing is om te emigreren naar Thailand(schoolopleiding,andere cultuur hun vriendjes missen in ned)plannen maken kan iedereen,maar de familie(ouders&kinderen) moeten er 100% achterstaan,om te emigreren naar het buitenland.Over mensen die geen kinderen hebben en eventueel naar Thailand willen trekken,geef ik de raad om eerst minimaal 6maanden daar te verblijven en neem je tijd om met andere mensen te praten die daar al wonen.g.s