nooit meer Thailand

Thailand is een en al corruptie en complotten.
Dit land is gebouwd om de toeristen te belazeren.(toeristische trekpleisters)
Ik heb er zo een naar gevoel aan over gehouden, echt jammer.
Overal waar je gaat voel je je bestolen.
Ik kom er nooit meer.
Ik zou dit filmpje maar eens bekijken voordat je besluit om naar dit land te gaan.
‘‘Land van de glimlach’’ ook zoiets.
Dit is mijn ervaring met Thailand.

Jammer te horen dat je er geen fijne ervaring aan over hebt gehouden en ondanks dat er een kern van waarheid is gaat het te ver om te stellen dat het land er op gebouwd is en dat je er misschien maar beter niet heen kunt gaan. Het lijkt mij dat opletten wat je doet en boekt hier de regel is.

Zo is dat, gewoon lekker thuis blijven!

En niet naar een van de 16 landen uit deze flut docu gaan :wink:

Het probleem is de mensen (toeristen) vragen om opgelicht te worden.
Zelf ben ik ook eens opgelicht en ik kom er al van 1979 !
Iedereen maakt fouten en daar moet je uit leren.
Thailand is een prachtig land met een vriendelijke bevolking,scheer iedereen niet over dezelfde kam,calipo !
Wat is er nu feitelijk misgelopen tijdens je vakantie in het land van de glimlach?

Ik kan me heel goed voorstellen, dat iemand die kennelijk kritiekloos aanneemt wat in filmpjes zoals het in de klaagzang opgevoerde ‘bewijsstuk’ wordt vertoond, tot dezelfde categorie mensen behoort, waaronder oplichters hun slachtoffers zoeken.
Ik zal de laatste zijn, om te beweren, dat zaken als corruptie en oplichting niet voorkomen in Thailand. Dat is zeker wel het geval. Maar op zich is dit iets van alle tijden en komt ook op de dag van vandaag wereldwijd voor.
Zolang een groot deel van de mensheid bestaat uit makkelijk te beïnvloeden, kritiekloze mensen, is er een markt voor een andere categorie mensen, de categorie die snel en makkelijk geld verdient door (handig) gebruik te maken van de grote groep kritiekloze onnozelen.
Iemand die tot de categorie kritiekloze onnozelen behoort, wordt geknipt en geschoren overal ter wereld. Daarvoor hoeft men niet naar Thailand te gaan. Blijf lekker in eigen land en de kans dat je slachtoffer van oplichting wordt is minstens even groot.
En het is zeker niet verkeerd om door middel van beeldend materiaal oplichtingspraktijken aan het grote publiek te tonen, mits dit gedaan wordt op een manier die niet geheel of grotendeels ingegeven wordt door in te spelen op sensatiezucht en/of het onderwerp (bewust) door middel van een tunnelvisie te tonen.

Jammer dat je Thailand zo negatief hebt ervaren. Ik ben mijn eerste Thailand ook opgelicht, daarna wordt je waakzaam en is het me niet meer overkomen.
Overal kun je wel eens opgelicht worden. Als een toerist hier op schiphol een taxi pakt rijd die ook via Utrecht naar Amsterdam.

En dat Sbs 6 programma moet je niet te serieus nemen, die willen zo’n vakantieland het liefst helemaal in negativiteit hullen. En over de positieve dingen zie of hoor je niks over.

Je hebt dezelfde onzin op andere fora geplaatst, nadat je eerst alleen maar positieve dingen hebt geplaatst.

Beide zijn niet correct, Thailand is als ieder land met voors en tegens. Maar opmerkingen als ‘het land is gebouwd om toeristen te belazeren’ slaan nergens op.

Ik deel mijn ervaring. Dat is niet meer of minder dan de waarheid. Het is zoals het is. Een forum is ook om de negatieve kanten te laten zien die ik gemist heb voordat ik er naar toe ging. Misschien kunnen mensen zich beter voorbereiden hierop.

Kom eens met voorbeelden dan waarom je zo’n slechte ervaring met Thailand hebt ?? Nu kraak je alleen het land af, zonder met voorbeelden van jouw ervaringen te komen. Misschien ben je zelf wel een onervaren en naieve reiziger !??!

Nee, je geeft je mening, geen ervaringen.

Iedereen heeft het recht om ook negatieve kritiek te geven op thailand maar kom dan wel met enige argumenten!
Nu kom je over als een naieve gefrusteerde reiziger calipo.
Ik weet bijna zeker dat alle thailand liefhebbers op zijn minst 1x zijn belazerd in het land vd glimlach.
Een taxichauffeur die zijn meter niet wil aanzetten of expres de drukke staten passeert in bangkok om meer geld te verdienen,de vervelende tuktuk drivers die overal brengen behalve waar je naar toe wilt,op een kleding markt waar je veel te veel betaalt…
Tja,ik neem de thai niets kwalijk,is een spel van vraag en aanbod,gewoon rustig blijven,terug glimlachen,en een fatsoelijk bedrag afspreken.
Zo zijn er ontelbare zaken waar je je als toerist op kunt voorbereiden maar laat je daar zeker niet voor uit het veld slaan of irritatie wekken.
Zonde van je energie en tijd!
Misschien past een vakantie Texel of een hutje op de hei beter bij jou.

Jeroen

Er zijn landen, waar de mensen veel armer zijn dan in Thailand.
En je zou dus mogen verwachten, dat die mensen nog veel meer redenen hebben om de rijke westerling op te lichten. Thailand zou dus beter uit de verf moeten komen.

Grappige discussie dit…

Noem eens 1 land waar het welvaartsniveau echt lager ligt dan hier, waar veel toeristen komen maar ze niemand proberen te belazeren…

Hoort er gewoon bij en we trappen er allemaal minimaal 1 keer in. Leuk toch! :slight_smile:

1 like

Niet helemaal mee eens. In gebieden waar bijna geen toeristen komen, zul je niet opgelicht worden. De lokale bevolking weet niet dat het een mogelijkheid is.

In Ecuador komen toch redelijk veel toeristen, maar buiten de normale -soms wat opdringerige- marktverkoop, kom je daar niet veel aansporingen tegen tot het onverwijld spenderen van je pecunia.

Blijf lekker thuis en koop veel koopjes op Marktplaats, zou ik zeggen. En kijk wekelijks TROS Opgelicht over wat er in eigen land gebeurt. En ik ga een bekentenis doen die gelukkig al lang verjaard is. In een heel, heel grijs verleden toen ik nog niet grijs was, ben ik in mijn wilde jonge jaren een tijdje taxichauffeur geweest in Den Haag. Daar reed toen nog de KLM bus, van Schiphol naar Den Haag. Als er een buitenlandse zakenman vanuit die bus instapte was de eerste zin van de conversatie. 'Goedendag, hoe gaat het, goede reis gehad, is dit uw eerste bezoek aan Den Haag? En als het antwoord ‘ja’ was, was de rit naar het hotel altijd wat langer… Maar ik sprak mijn talen en vertelde ze wel over het Binnenhof, de Gevangenpoort, het Vredespaleis en Madurodam. Zo leverde het een duurdere rit voor de baas en een grotere fooi voor mij op.

O, was jij dat?!

Dit gaat nog steeds zo, Willem is geen uitzondering (Weet ik van bevriende taxichauffeurs).

Ik kan me wel enigszins vinden in de negativiteit. Ik heb ook geen hele goede ervaringen met Thailand maar ben me er wel degelijk van bewust dat ik alleen de toeristische plekken heb gezien en vergelijk het maar met bijv Salou waar je ook geen lachende Spanjaard meer ziet.
Ik vind het jammer dat ik maar weinige vriendelijke Thai ben tegengekomen. Land van de glimlach heb ik ook niet zo ervaren. Het hoeft niet altijd aan de persoon zelf te liggen. Ik ben niet negatief van mezelf en ik laat mezelf ook niet snel belazeren…maar toch had ik ook constant het gevoel.
Inderdaad vooral met taxi’s. Ze weigeren gewoon de meter aan te zetten en ik heb ook een taxi rit van 5km gehad waar hij zo’n 40 min over deed. Als je wegloopt laten ze je ook gewoon lopen en interesseert het ze vrij weinig.
Ook heb ik ervaren bij een boekingskantoor dat ik naar het loket liep en dat gewoon het raam dicht werd gegooid voor mijn neus…
En zo zijn er best veel kleine dingen geweest waardoor ik ook een beetje een nare smaak aan Thailand heb overgehouden.
Iedereen heeft zijn en gevoel en ervaringen en omdat iemand zijn ervaring negatiever is dan de jouwe hoeft dat niet te betekenen dat iemand kritiekloos is,naïef of dat iemand er zelf om heeft gevraagd…

Ik kan niet zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben, maar ik begrijp waar je vandaan komt.

Maar het belangrijkste vind ik: je komt met argumenten waarom iets je niet bevalt, dus ik hoop dat je post waardevol is voor iemand.