Thailand reisforums .............

Wat denken jullie hiervan ?

1 like

De schrijver heeft het over diverse Thailand-fora (dus niet alleen over dit forum) en bespeurt een tendens. Zoals het een columnist betaamt zet hij het wat scherp aan, maar dat neemt niet weg dat ik mij in zijn opvatting wel kan vinden.

Sommige forum-bezoekers laten zich wel erg benevelen door hun liefde voor Thailand en kunnen daardoor een soms stevige kritische inbreng niet meer op juiste waarde schatten. Dat terwijl de levendigheid van een forum nou juist zo afhankelijk is van mensen die vraagtekens durven te plaatsen bij van alles en nog wat.

En wat mij betreft is Thailand misschien wel juist zo leuk omdat er heel veel goed is , maar tegelijkertijd ook zo verschrikkelijk veel fout is. Net als Nederland trouwens…:dag:

Tja ieder mag zijn/haar mening geven. Maar om forums (en dan vooral de mannen;-)) over een kant te scheren? Dat gaat mij net iets te ver. Wat mij bijvoorbeeld hier opvalt, als iemand foute info geeft dan is er altijd wel iemand die het corrigeert en vervolgens het juiste opschrijft. Een mens kan toch niet alles weten of alles juist hebben. Iedereen maakt fouten.

En dat Thailand ook negatieve kanten heeft, ja duhhh!!! Noem eens 1 land waarvan alles positief is!? Ik ken t niet. Maar wat Thailand betreft, positief overheerst bij mij het negatieve.

Wat ik ook flauwe opmerking vond, dat als iemand 1x in Bangkok of Pattaya is geweest gelijk denkt alles af te weten van deze steden en daarmee van heel Thailand.Maar als er toevallig een vraag komt over Bangkok en ik weet m dan zou ik niet terughoudend zijn omdat ik er toevallig maar 1x geweest ben.

Kortom, vind t een niet zo’n leuk stukje. Natuurlijk wil je positieven dingen lezen, maar ook aan het negatieve ontkom je niet! Althans ik sluit daarvoor niet mijn ogen.
Weet ook wel dat er in Thailand veel corruptie is, armoe, onrecht etc. Maar ik blijf het een mooi prachtig land vinden met over het algemeen zeer vriendelijke mensen!

Ik heb het niet geschreven maar ik kan me er wel in vinden.

Het is ook 1 van de reden dat ik hier zelden iets post. Er is een kliekje van een vaste kern dat het voor elkaar opneemt. Daardoor slaat iedere discussie dood. Kritiek op Thailand is een soort doodzonde.

Je kan ook van een land houden maar er toch een mening over hebben. Dat hoeft toch niet altijd positief te zijn?

Het valt me op dat de mensen die in Thailand wonen meer kritiek hebben op de Thai, dan de vakantiegangers. Op zich logisch natuurlijk.
De meeste expats hebben moeite met de mentaliteit van de Thai. Daar schort echt wel wat aan. Ga maar eens met een farang praten die er 10 jaar woont.

Groet,

Peter
Thailandblog.nl

Peter,ik heb vroeger ook het één en ander meegemaakt in Thailand,heb er ook 6maanden gewoond,Ik weet ook wel het reilen en zeilen in Thailand,ben ook niet naief.Natuurlijk gebeuren er daar dingen die het daglicht niet mogen zien.Maar toch ben ik altijd gelukkig als ik terug het vliegtuig kan nemen.Kan de man wel op een paar punten begrijpen,die het stukje heeft geschreven.Wat je zegt over de mentaliteit(expats/thai)daar zit ook waarheid in.Heb veel vrienden in Chiangmai town die een zaak hebben met Thais personeel,soms kun je met deze mensen gene weg mee.(liever lui dan moe)De mensen die naar Thailand gaan willen rust,ontspanning en zoveel mogelijk het schoonheid van het land bezoeken.En ik zal het maar in jou plaats zeggen,ik zal ook wel bij dat kliekje horen zeker!!gegroet:georgessiam ps:ben blij dat je terug je neus aan het venster steekt Peter op wwz!!:chin:

Tja, ik zit nog maar recent op reisfora (sinds ik onze tickets boekte:teeth:), maar ik besef ook wel dat je de langs deze weg ingewonnen reisinfo altijd best eens dubbelcheckt. Als iemand me bv. een tip geeft over een tof eiland met een goed guesthouse ga ik niet blindelings 1 dag gaan reizen om toe te komen op iets wat mn ding niet is. Dan surf ik met die tip effe het net af, bekijk wat foto’s, lees wat besprekingen en dan kan dat goed of slecht uitvallen. Niet iedereen houdt van dezelfde dingen. Dat is nu eenmaal zo, en dat vind ik ook niet erg. Zelfs als de tip me niet bevalt, dan nog bedank ik de persoon in kwestie voor de moeite die gedaan werd. Als mensen op een forum proberen om elkaar te helpen, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.
En idd, in elk land scheelt er wel vannalles, maar daar wordt naar mijn weten op dit forum toch ook wel over gediscussieerd… In mijn opinie kan alles hier gezegd worden, er wordt soms enkel ingegrepen als de manier waarop iets gezegd word de spuigaten uitloopt.
Over die verheerlijking van Thailand, wat wil je… dromen hoort toch een beetje bij vakantie, niet waar? Wil ik niet mee zeggen dat je je ogen moet sluiten.
Maar bon, ik ga nog een beetje verder dromen. In mijn hoofd is Thailand toch zeker de moeite, nu nog hopen dat de politieke situatie stabiliseert, zowel (en vooral) voor de bevolking ter plaatse als voor de mensen die er naar toe trekken.

Grts

Jelle

Peter, dit soort uitspraken is generaliserend. heb je dit gemeten, of denk je dit op te maken uit verschillende fora?
Is er een nederlandse mentaliteit, is er een Thaise mentaliteit?
Is er een expat in Thailand mentaliteit of gevoel?

Daarnaast denk ik dat je de meeste expats niet hoort, die leven gewoon hun leven.

Maar Georgessiam het maakt echt wel verschil of je weer terug kan naar je eigen land en alles weer achter je laten dan, dag en nacht er mee geconfronteerd worden. Het ‘vakantiegevoel’ verdwijnt dan snel hoor.

Ook blijken de Thai dan niet altijd zo lief en aardig richting farang.

Steven, je hebt gelijk er zijn nuances, maar de beleving is bij veel hetzelfde. Misschien moet ik het over de ‘gemiddelde’ Thai hebben.

Groet,

Peter

Onzin, ook de vaste ‘kliek’ hier heeft wel eens kritiek op Thailand. Je moet de kritiek echter wel kunnen onderbouwen…

Zoals vaker gezegd hier: elk land heeft z’n plus- en minpunten dus ook Thailand…

Waar heb je dat vandaan Peter? Hoezo is de beleving bij veel hetzelfde, wat is die beleving dan?

FF OF TOPIC,

Het is jammer dat ik het te druk heb met onze verhuizing en de daarbij horende zaken, en dat ik hoogstwaarschijnlijk alleen vandaag nog toegang heb tot internet voordat ik mijn eigen netwerk weer aan de praat heb in ons nieuwe huis, had mij anders weer graag gemengd in deze discussie.

Vertrouw op die “kliek” van mede forumleden :dag:.

Jan, veel succes met de verhuizing !!! Deze topic blijft wel op je wachten :slight_smile:

@Peter van Thailandblog, zoals je nu waarschijnlijk wel gemerkt hebt mag je hier best kritiek uiten over thailand wij (vaste kliek) zijn het ook met je eens dat er in thailand veel dingen zijn die beter zouden/moeten kunnen
en op de punten dat wij het niet met je eens zijn krijg je antwoord zodat er een discussie ontstaat, en dat is toch één van de peilers waar een forum als deze op draait
zolang iedereen een eigen mening mag hebben en deze met “respect” in zijn berichtjes hier vermeld is dat alleen maar goed
natuurlijk mogen de slechte kanten van een land als thailand vernoemt worden zolang dit soort meldingen goed zijn onderbouwt en het liefst met respect voor anderen zie ik geen probleem

Heb tussentijds even de tijd genomen om het stukje te lezen wat is geschreven op het blog van Peter.

Tja taalfouten op diverse forums, corruptie, taxiscams etc in Thailand, het eerste is niet eens noemenswaardig om daar op in tegaan ik krijg dikwijls briefen van cq overheidsorganen waar ook typfouten in staan, corruptie is er hier ook op grote schaal alleen niet voor Jan met de korte achternaam, daar moeten we wat hoger op voor gaan of je moet wel erg naiëf zijn, taxiscams ga maar even bij het C.S in Amsterdam staan of kriskras door de stad heen, een grote jungle.

Wat betreft dat het voor de farang altijd duurder is daar erger ik mezelf ook groen en geel aan en laat sommige dingen dan altijd door me vrouw regelen, nou zal dit laatste wel weer eens geintrepeteerd kunnen worden dat zij er met me geld vandoor gaat, maar wij hebben een gezamelijkhuishouden op een Nederlandse manier.

Volgens mij is dit een vrij open geschreven stukje en behoor ik tot de vaste “kliek”. :dope:

Goed genuanceerd Jan. Klopt ook wat je zegt. Wel is het zo dat er bij “kritiek” op Thailand altijd direct het vergelijk met Nederland wordt gemaakt. Zo, van hier is het ook niet veel beter.

Op mijn werk gaat er wel eens wat fout, maar bij andere bedrijven ook. Moeten we er daarom dan maar niet over praten? Zaken niet meer aan de kaak stellen? En gewoon doen of ons neus bloed en verder gaan?

Ik denk als je de negatieve kanten belicht, de positieve zaken alleen maar sterker worden. Het komt de objectiviteit te goede.

@Peter,

Het gras is altijd groener bij de buurman. ‘‘Allways look on the bright side off live’’ zeg ik maar.

Het perfecte plekje op aarde moet jezelf creëren tussen alle dingen door, en wat niet bevalt opzij schuiven, daar kan je dan wel alle negativiteit van blootleggen maar wat heeft dat voor zin :zon02:.