Thailand - Land of the smile???
DACHT het niet - ik vind het een stelletje chagrijnen daar. Ik ben nu 2 x zes weken geweest en ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand vriendelijk heb zien lachen…
Nou, ik weet niet waar je geweest ben… Jammer dat je het zo hebt moeten ervaren. Ik heb tegenovergestelde ervaringen. Is Thailand je nu kwijt? :chin:
Ik weet niet waar in Thailand je ergens geweest bent, maar ik kan me hier niks bij voorstellen. In 2x zes weken niemand vriendelijk zien lachen ?? Lijkt me wel heel erg sterk !
Ik ben regelmatig in Thailand te vinden en kom vrijwel alleen maar vriendelijke en lachende Thai tegen…
Sinds ik in Brazilie was zijn Azie en Afrika mij kwijt. Ik krijg nog wel via een ander kanaal door hoe leuk de Oekraine en Georgie wel niet zijn, maar verder dan daar zal ik oostelijke richting niet meer komen, denk ik!
Zeer overdreven verhaal dit, de meeste mensen lachen hier juist.
Misschien verward met Nederland?
Zou je toch eens moeten uitleggen waarom er zoveel chagrijnen zijn in Thailand, ik zie ze (bijna) niet.
Frank
Kan zijn dat sommigen af en toe de mondhoeken richting ogen optrekken, maar gesmiled met het hart en ziel wordt er zeer zelden…
Tsja, vraag aan 100 willekeurige mensen die in Thailand geweest zijn, wat ze van de mensen daar vonden. 99 mensen zullen zeggen dat de Thai geweldige en zeer vriendelijke mensen zijn…en dan zal er altijd 1 zijn die dit niet vond, dat kan…
Als je wilt kan ik wel wat foto’s sturen van lachende Thai, dan weet RosaArbil in ieder geval waar we het over hebben… :slywink:
Ik denk dat het heel veel uitmaakt of je als man(nen) in Thailand reist of als vrouw(en) of in de combi man-vrouw.
Ik heb een keer enkele weken in een wellness centrum op een Thais eiland gezeten met een grote groep mensen.
Wij vielen van verbazing zowat om als er dan weer een man voorbij de receptie liep: de toonhoogte van de receptionistes steeg dan enkele octaven en ze begonnen dan steevast met schouders en hoofd te draaien en kronkelend “Good morning Jim” of wie het dan maar was te kirren…
Misschien dat jij een nare ervaring heb meegemaakt hebt in Thailand, dat je zo negatief bent over dit mooie land met zijn gastvrije bevolking. … *(redactie: onbehoorlijk taalgebruik)
*Ik zelf kom al meer dan 30jaar in thailand, en ik moet nog altijd de eerste Thai tegenkomen die “chagrijnig” is.
Jongens, hou het even vriendelijk…
Hoewel ik nooit in Thailand ben geweest kan ik me haast niet voorstellen dat Rosa haar ervaring wat overdreven heeft neergezet, wellicht om wat reacties uit te lokken. Maar wat is daar mis mee, ieder zijn/haar mening toch?
O, daar ben ik het ook absoluut mee eens. Gelukkig mag iedereen een eigen mening hebben hier…uiteraard zijn wij ook vrij in onze keus om daarop te reageren
Alleen zou het toch prettig zijn als Rosa haar mening wat meer toelicht. Als je tijdens je eerste 6-weekse reis naar Thailand alleen maar sjaggerijnen tegenkomt, vraag ik me toch af waarom je uberhaupt nog een keer 6 weken naar Thailand gaat ?