Wat een verhitte discussie… Alhoewel, meer een welles-nietes.
Het is toegestaan dat een ander zich niet in je mening kan vinden. Zeker als het gaat over een reiservaring. Of het nou gaat om de uitstraling van de reisgroep of dat ze toevallig net die paar minder opgewekte mensen tegenkwamen… Kennelijk was het een enorme hoeveelheid pech dat het tegenviel. Maar het blijft een mening.
@RosaArbil: wellicht scheelt het als je probeert zo volledig mogelijk uit te leggen waarom alles en iedereen zo negatief overkwam. Ook op het nieuwe vliegveldenforum zijn je meeste berichten erg kort (eigenlijk te kort om een helder beeld te kunnen geven van de situatie). Dit zal zeker meer begrip van andere zijde opleveren!
tja de discusie is al behoorlijk aan de gang en ook ik kan me in deze stelling niet vinden aangezien ik bijna altijd vriendelijke en behulpzame Thai tegen kom (mijn zuster ook en die reist ook altijd alleen) maar ik lees dat RosaAbril 1x enkele weken in een wellness centrum heeft gezeten kan het voorkomen dat op deze plaats de mensen inderdaad niet vriendelijk waren, ik vraag me dan wel af of ze de andere weken ook op 1 plaats heeft gezeten ofdat ze heeft rondgereisd in Thailand dit zou natuurlijk wel wat kunnen schelen (als je de verkeerde mensen treft) ook ik vraag me af waarom ze de 2e keer weer voor 6 weken naar Thailand is gegaan als de 1e keer haar zo slecht is bevallen?
verder vind ik haar reacties ook erg kort (heb ook op andere forums gekeken) en daardoor reactie oproepend
(dit mag uiteraard wel maar is niet altijd helder)
verder graag respect van een ieder met zijn/haar reactie want discusie is inderdaad mede het gene waar een forum als deze voor is bedoeld
Kan me aansluiten bij Dirkpie - beetje meer respect, graag. Het moet niet zo zijn dat je iemand in de pan hakt omdat hij niet van sinaasappelijs houdt en jij wel.
Altijd respect voor ieders mening of smaak “bah sinasappelijs” maar in uw Topic scheert u bijna een gehele bevolkingsgroep over een kam althans zo komt het over.
Ondanks jarenlange bezoeken aan Thailand ben ik ook wel eens iemand tegengekomen waarvan het is van een bepaalde gemaaktheid maar dat gebeurt wel eens overal lijkt mij, of misschien zijn of haar of uw dag niet.
Spijtig voor u dat u vakantie niet is bevallen maar het zal een speld in een hooiberg zijn.
RosaAbril het is zeer spijtig dat u alleen maar onvriendelijke norse en chagerijnuge Thai bent tegen gekomen echter denk ik dat u ook wel weet dat niet alle miljoenen Thai zo zijn en door hun alle over 1 kam te scheren is mijns inziens niet echt respect vol tot de Thaise mensen welke wel vriendelijk en behulpzaam zijn, en dat zijn er echt veel meer dan die dit niet zijn (ik ken er geen die het niet zijn)
ik vind het jammer dat u zich wat dat betreft niet ook bij mij kan aansluiten
Ik ben 1x in Thailand geweest en vond het persoonlijk een beetje tegenvallen(te commercieel).
Dit kan ook deels aan de combinatie met Cambodja debet zijn geweest, want voor Cambodja ben ik helemaal gevallen. Onvriendelijke mensen heb ik er niet echt gezien, hooguit gestreste tuk-tuk rijders i.v.m. teveel onderlinge concurrentie
Mooi vond ik het zeker. Alleen iets te toeristisch naar mijn smaak(op de plekken waar ik ben geweest dan).
Als aanvulling op voorgaande reacties: herinner me wel dat de Thaise lach soms een tikkeltje vals, geforceerd, hypocriet op me overkwam. Vooral die van de mensen van de T.A.T.'s in BKK. Zeker government policy…haha…
Daar heb je gelijk in Axelfoley, heb het ook allemaal meegemaakt! Maar het land zelf heeft een warme, vriendelijke bevolking. Maar de hele bevolking afschilderen als “chagrijnen”, zoals Rosa haar topicvraag heeft geformuleerd, vond ik erover.
Gegroet:georgessiam.:chin:
Ik heb 12 weken het land doorkruist en vele anderen met mij en wij hebben de mythe van het land ontmaskerd omdat wij niet het gevoel hadden dat mensen oprecht lachten en hebben eigenlijk ook HEEL weinig mensen gezien die lachten, anders dan naar single en beschikbare kerels.
Ik herhaal: dit was een ervaring in de categorie ervaringen. En dit was mijn ervaring.
Dus jij ging er meteen vanuit dat alle 65 miljoen Thai 24 uur per dag aan het lachen zouden zijn ?!?! Zonde dat je daarvoor 2x zes weken naar Thailand bent gegaan. De kenners op het Thailand-forum hadden je ook wel kunnen vertellen dat dit niet het geval is (is zelfde als: Florida is de Sunshine State in Amerika, dus daar moet elke dag wel de zon schijnen!)
En bij deze dan maar even een draadje naar een Topic begonnen doormij waarin ik ook een negatieve ervaring beschrijf met een Thai welliswaar een beveiliger op het vliegveld, maar kan tal van goede ervaringen posten, deze Thai neem ik dan maar voor lief.
Hopelijk helpt jou dit ook met het doorprikken v/d mythe.
Ik heb zeer vriendelijke mensen meegemaakt ook in Bangkok (toen ik een x op een kaart zat te kijken kwam een vrouw naar me toe en die wees me de weg. Uiteindelijk kon ik een stuk meerijden in de auto. Ongelovelijk. In een dorpje bij Khon Kaen waren ze ook vriendelijk (hier kwamen nooit toeristen). Pattaya daarentegen weleens gemaakt vriendelijk. Hier werd ik op straat aangehouden voor sex. Tja niet wenselijk.
Gebeurt ook als je over De Wallen in Amsterdam loopt"klopt men op de ramen" wil niet zeggen dat je daar op in hoeft tegaan als je er niet van gediend bent.
Voor de rest een positieve reactie had niet anders verwacht.