Laat je ervaringen horen

We zitten alweer op de helft van de Nederlandse vakanties.

Helaas zijn wij dit jaar zelf niet op vakantie geweest naar Thailand, maar ik ga er vanuit dat er genoeg mensen wel naar dit schitterende vakantieland zijn geweest.

Ik ben uiteraard benieuwd hoe het was en of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn (van politiek, tot nieuw winkelcentrum, maar vooral speciale ervaringen, onderkomen enz. enz).

Dus kom jij net terug uit Thailand, laat het weten!

:zon02:

2 weekjes terug van de 3e keer thailand.
ben verliefd geworden op dit prachtige land en maak alweer plannen om in december terug te keren.
in de toekomst wil ik me er zeker gaan vestigen.
nu in NL denk je echt: wat doe ik hier eigenlijk? haha…
ik denk dat meerdere mensen dit gevoel wel kennen.
Heb echt heimwee…naar de zon,het lekkere eten…het relaxte leventje van daar…
zucht…nog 5 mnd wachten…

jeroen

Hee Joenie,

Hoe lang ben je geweest? en waar allemaal of op 1 vaste plek?

En ja…ik denk dat inderdaad veel mensen er hetzelfde over denken om daar permanent te wonen/leven, maar denken en doen zijn 2 verschillende dingen :chin:

hoi swabbertje

Ik ben een maand geweest…uiteraard te kort he…haha
ben begonnen in bkk en vervolgens naar phuket en samui geweest.
Koh samui vind ik toch zo fantastisch…
de rust op maenam beach…heerlijk vertoefd op lamai…en ook het drukkere chaweng met zn uitgaansgelegenheden…top!
Dit jaar wat rustig aan gedaan met rondreizen…
in 2008 en 2007 ben ik oa op phiphi geweest…en ook chiang mai…koh tao en koh panghan…
bangkok vind ik een superstad…meningen zijn daar verdeeld over geloof ik,maar ik zou er zo kunnen wonen
waar ben jij zoal geweest?

jeroen

Ik krijg meteen zin om te vertrekken, ik ben het helemaal met je eens wat Bangkok betreft, wij hebben altijd het gevoel weer thuis te komen als we in Bangkok aankomen.

Samui is ook voor ons een van de vaste bestemmingen en Koh Toa bij Coralview resort, helemaal top.

Hoe lang ga je in december dan weer?

Gr.

Maickel

Nou ja, net terug zijn we niet echt…inmiddels alweer 7 weken terug in dit saaie land…

Ook deze keer was de reis weer geweldig ! Allereerst kort verbleven in Bangkok, vervolgens met Bangkok Air van BKK naar Luang Prabang gevlogen (zucht, wat een geweldig stadje en wat een heerlijke sfeer hangt hier toch…het echte leven = zittend aan de Mekong met een koude Beerlao en een portie laap, genietend van de rust en het leven rond de rivier).
Na 5 dagen vanuit Luang Prabang met Lao Airlines naar Vientiane gevlogen en hier de volgende dag de Friendship Bridge overgestoken naar Nong Khai. Familie stond ons al op te wachten en met de auto nog stukje verder naar Ban Dung.
Uiteraard aantal dagen bij de familie in Ban Dung gebleven, nog paar dagen Udon Thani en teruggevlogen naar BKK en direct met taxi/bus/boot/songthaew door naar ons bungalowtje op Ko Samet.
Lekker bijgekomen op het strand en de laatste dagen afgesloten in, hoe kan het anders, Bangkok, om nog ff wat vrienden/vriendinnen te zien, bij onze favo restaurants te eten en natuurlijk te shoppen.
Vertrek vanuit hotel naar luchthaven hebben we zo lang mogelijk proberen uit te stellen, maar helaas waren we toch nog op tijd voor het vliegtuig :disgust: dus ook deze keer toch maar weer terug gegaan naar Nederland…hoe moeilijk het elke keer ook weer is… Denk dat alle frequente Thailand-bezoekers het gevoel wel kennen als ze weer op Suvarnabhumi staan te wachten op de vlucht terug naar Amsterdam.

In november wilden we eigenlijk nog een keer, maar denk toch dat we dit moeten uitstellen tot april (tenzij ik voor die tijd een baan heb gevonden in Thailand). In april willen m’n ouders weer een keer mee en kunnen we gezellig Songkran vieren en wederom naar Laos, Laos is zo super, dat moet ik nog een keer aan m’n ouders laten zien…

Nieuwe ontwikkelingen…hmmm…nee weinig. Is rustig geweest tijdens ons verblijf… Ook geen pro-Thaksin of anti-Thaksin aanhanger gezien…

in ieder geval een maand…wellicht 6 weken…
kerst en oud en nw op samui en daana naar nongkai…(noord thai)
en laos…
thailand begint voor mij een verslaving te worden…wanneer ga jij dan weer?
en hoe vaak ben jij er geweest?

:zon02:Tja een verslaving is misschien wel het juiste woord, ik ben inmiddels 9 x in Thailand geweest iedere keer meestal 3 tot 5 weken.
Dit jaar zat het er niet in om tijdens de zomervakantie te gaan (wij moeten helaas nog steeds in de zomervakantie vanwege onze zoon van 14 die uiteraard ook helemaal Thailand gek is inmiddels (spreekbeurten op school enz. enz. gaan over Thailand)).

Laatste keer zijn we ook naar Cambodja (ook erg leuk) en Maleisië (iets minder) geweest.

Maar er gaat geen dag voorbij dat ik aan Thailand denk…dus ook verslaafd :slight_smile:

Dave,

Ik zie dat je misschien Songkran wil gaan vieren in Thailand, wel is gedaan?
Ik moet zeggen echt geweldig (alhoewel 3 dagen wel wat lang is om de hele dag nat gegooid te worden). Wij hebben 2 dagen Songkran in Ayutthaya gevierd, je weet niet wat je meemaakt, Olifanten die meelopen en je nat spuiten, super om mee te maken!

Nee, heb Songkran nog nooooooit meegemaakt, dus dat is echt een MUST voor mij om eens mee te maken. Alleen zullen we het waarschijnlijk niet in een van de steden gaan vieren, aangezien mijn vriendin het graag in haar dorpje met de familie wil vieren. Dus ik ben erg benieuwd; heb er nu al zin in !

Van 13 tot 15 April vieren de Thais hun eigen nieuw jaar, “Songkran” geheten. Werd er vroeger eerst een Buddha beeldje besprenkeld met water en dan de naaste vriendekring, dit is in de loop van de jaren sterk veranderd. Nu kun je het best luchtig gekleed gaan en je waardevolle bezittingen of thuis laten of in plastic verpakken, want je houd het zeker niet droog. Het besprenkelen heeft plaats gemaakt voor Big-size waterpistolen en hele emmers vaak ijskoud water.Dit water festijn trekt de hele bevolking en vele buitenlandse touristen met zich mee, zeker omdat het tijdens de heetste maand een koele verwelkoming is.

Misschien wel zonder drank,

Wat een feest moet zijn loopt helaas voor honderden verkeerd af. Te veel drank en toch rijden bracht vorig jaar tijdens deze DDD (dangerous driving days zoals de politie het noemt ) 278 doden en 3,537 gewonden met zich mee, allen in het verkeer. In andere voorgaande jaren kwan het dodental tijdens “Songkran” ook ruim boven de 200 te liggen. Om dit te voorkomen wil de nieuwe regering van PM ‘Abhisit’ een alcohol verbod invoeren van 12 April middernacht tot en met 16 April. Of dit zal werken is voor veel mensen de vraag, er wordt gevreest dat mensen eerder alcohol zullen inkopen in grote hoeveelheden om tijdens deze dagen te nuttigen.Ook het uitvoeren van het verkoop verbod staat op losse schroeven daar de regering slechts de regulieren handel als in supermarkten en 7-eleven’s en andere van dit soort winkels kan controleren, maar de markt is veel groter, doordat men in Thailand veel door papa en mama gerunde shopjes kent, die je in elke straat wel vind. Om deze te kontroleren en te berispen op overtredingen heb je een politie macht van wel 1.000.000 nodig.De vraag is dus of de regering het verbod doorgedrukt krijgt en hoe ze het ook daadwerkelijk willen uitvoeren.

Allereerst welkom op het forum K-toka,

Het is inderdaad zo dat er zeer veel gedronken wordt tijdens Songkran, ik denk dat, dat niet anders is dan bij ons met oud en nieuw, nadeel is dat het in Thailand 3 dagen duurt. Ik heb inderdaad ook gehoord van de vele ongelukken enz. enz. het feest wordt dan ook zeer uitbundig gevierd en vaak gaat uitbundig gepaard met alcohol.

Neemt niet weg, dat het een gigantische happening is en het niet meer dan logisch is dat de overheid wat probeert te doen aan de vele gewonden en doden die er tijdens dit feest vallen, of dat ook daadwerkelijk lukt…ik betwijfel het.

Maak ik uit je reactie op dat je vaak in Thailand bent geweest? zo ja, is dit voor vakantie of werk?

MMM, er is al een berichtje verwijderd van mijn dus alles wat ik kan zeggen is ik ben Bi dus tja is dat werk :wink: Trouwers de naam Swabbertje doet mij ook ergens aan denken.

:dag:Je hebt gelijk Swabbertje,Ik zelf ga al 30 jaar naar thailand,en nog heb ik mijn twijfels over dit land.ik zelf heb al 6maanden gewoond in thailand inhet jaar 1981.vroeger was alles anders,de mensen waren vriendelijk en behulpzaam,nu is alles opgefokt.Ik ga niet te negatief zijn over MIJN THAILANDmaar aan alle mensen die willen emigreren naar THAILAND denkt er goed over na,vakantie nemen is niet hetzelfde dan er pertinent te wonen.Groetjes:Georgessiam.

Georgessiam, ik kom er pas 17 jaar en ook ik zie in dat het in die 17 jaar enorm veranderd is (laat staan in 30 jaar). Je hebt gelijk dat het misschien iets minder relaxed is dan 30 (of 17) jaar geleden. Thailand gaat snel heel snel, waar wij in Amsterdam waarschijnlijk 30 jaar gaan doen over een Noord-Zuid lijn, stampen ze in Thailand in een paar jaar een hele Skytrain verbinding van Bangkok tot het vliegveld uit de grond. Het land wordt rijker, er komen meer toeristen en iedereen wil zijn graantje meepikken…en dat graantje meepikken wordt steeds moeilijker, dus alles wordt misschien wat minder relaxed…maaaaaaaaaaaaar…T.o.v. Nederland is het nog altijd super relaxed (juist ook voor de mensen die voor het eerst naar Thailand gaan en geen vergelijking kunnen maken met vroeger) en er zijn natuurlijk nog plaatsen genoeg (net zoals in Nederland) waar de mensen nog steeds heel vriendelijk zijn (in de regel zijn ze allemaal vriendelijk alleen wat zakelijker geworden). Maar ik begrijp je punt hoor. IK was vorig jaar in Cambodja, dat is net of je in Thailand 30 jaar terug binnenkomt moet ik zeggen, maar toch…de mensen zijn anders (vanwege het verleden, maar toch ook supervriendelijk weer) de hele sfeer is daar anders. Dat is het Magische van Thailand…de sfeer, het land, de mensen…de…de…de :slight_smile:

Misschien een leuk boek om te lezen voor de mensen die er serieus over denken om in Thailand te gaan wonen van Thailand: zacht als zijde, buigzaam als bamboe (van Sjon Hauser). Ook hier lijkt het gras minder groen dan het is…maar toch nog steeds HEEEEL ERG GROEN :slight_smile:

Dat is ouwe koek zeg, “*buigzaam als bamboe” *was het nog maar zo. Begrijp dat je terug verlangd naar de tijd van je voorouders.
Maar hij heeft nog een boek geschreven:

De strepen van de tijger - Modern Thailand.

Naast prostitutie is uiteraard aids het andere telkens in de berichtgeving over Thailand terugkerende onderwerp. Krantenkoppen als ‘Groeiende vraag naar babyhoeren’ boven artikelen die beweren dat de sekstoerist ‘aids-bewust’ verkracht - ‘hoe jonger de prostituees, des te kleiner het besmettingsgevaar’- zijn schering en inslag. ‘Je hoort van achtjarige jongetjes die zich krijsend van pijn prostitueren in hotelkamers’, aldus het bericht.

Hauser reageert erop met een beschrijving van een strandtafereel in Pattaya, waarbij jongetjes speels zand gooien naar een mannelijke badgast. ‘Wanneer deze quasi-woedend opstond om ze te grijpen, stoven ze lachend weg. Het was slechts een voorspel, want vanavond zou hij de van pijn gillende jongens een portie van het killer virus inspuiten.’

De strepen van de tijger is vooral een relativerend boek. Het informeert en ontmythologiseert, en is tegelijkertijd met liefde voor het land en de noodzakelijke distantie geschreven. Dat laatste komt vooral tot uiting in de rijke humor. Die lichte toets gaat overigens niet ten koste van de informatieve waarde. Zo wordt De strepen van de tijger besloten met een chronologisch overzicht van belangrijke gebeurtenissen tussen 1988 en 1996.

Zacht als zijde, buigzaam als bamboe…erg leuk boek om te lezen. Tevens heeft Sjon Hauser het boek ‘In de ban van de Mekong’ geschreven, ook dit is een aanrader !

:dag:Swabbertje,Ik moet je op al deze punten gelijk geven,stilstaan is achteruitgaan.Nu is Thailand (hot)maar voor hoelang nog?Het fenoneem is zich aan het verschuiven naar ander plaatsen in zuid oost azie!(Cambodja,Laos)Ik ken verschillende mensen die een zaak hebben in Thailand,en ze klagen allemaal dat er minder toeristen komen,en dit is al een paar jaar bezig.(leeg staande hotelkamers)Onlangs was ik in Si Saket,ik was daar alleen in het hotel,s"avonds in de lounge was er niemand.Deze problemen heb je ook in Bangkok(kao san road)maar naar regen komt er zeker zonneschijn?Laten we vooral niet vergeten dat de mensen inderdaad vriendelijk zijn,Swabbertje!Groetjes:Georgessiam.

:dag:Beste Dave,Iets anders,weet jij soms betrouwbare adressen in bangkok om *liposuctie) uit te voeren?Weet jij soms een website waar ik informatie kan krijgen?Met vriendelijke groeten:Georgessiam.