Bezoek THAILAND NU !!

Zou het echt zo zijn dat het deze zomer (juli/augustus) een stuk rustiger zal zijn dan vorig jaar ivm de politieke onrust van de afgelopen maanden?
Veel rustiger?

Wij gaan van 24 juli tot 9 augustus naar Thailand (Bangkok, Chiang Mai, Koh Tao en Krabi).

Ja wat vliegt de tijd he? Wij gaan volgende week al. Woensdag stappen we op het vliegtuig in Dusseldorf. Ik heb even een vraagje… kan ik direct pinnen bij aankomst op het vliegveld in Bangkok? Er staat een chauffeur klaar om ons naar het hotel te brengen maar ik moet wel de tolweg betalen. Ik heb begrepen dat het goedkoper is om daar te pinnen dan om in Nederland geld te wisselen.
Groetjes, Danielle

Hallo,

Ja je zult daar meer dan genoeg pinautomaten gaan vinden totaal geen probleem. Je kan maximaal 19.000 bath pinnen het is eigenlijk 19.832 bath dat is 500 euro. Dat is meestal het max per dag per pinpas. Je kan dit volgens mij verhogen wij hebben dat nooit gedaan omdat we 2 pinpassen hebben van 1 rekening.

29 mei geboekt; vertrekken 25 november (vlucht malysia airways) voor 3 weken (eerste keer) naar thailand

We tellen af !!!

26 november aankomst BKK meteen door naar Kanchanaburi (oriental kwai resort)
verblijf 1 week en vanaf daar excursies

daarna 3 dagen BKK

En vervolgens 8 dagen Koh Chang (Top resort) White sand beach

Na Koh Chang eindigen we weer met 2 dagen BKK

Mede dankzij wereldwijzer en Dave Numan…THANKS !!!.. reis gepland

Na alle verhalen zijn we bang dat ook wij verslaafd raken aan dit land

Groetjes Josje

verslaafd raken aan Thailand is inderdaad niet zo moeilijk wel erg. Ik heb ook koh toa een stel ontmoet die net hun eerste vakantie konde betalen en dat was naar Thailand die zijn daarna zo hun leven gaan veranderen zodat ze bijna elk jaar naar Thailand kunnen zo geinig is dat.
Ik ben er zelf vanaf 30 juni weer mijn visa heb ik op zak dus ik kan lekker 90 dagen blijven na verlenging op koh samuil.

Dank je Moira! Ga ik gewoon pinnen op het vliegveld! Ik heb ff op de weblog gekeken. Ben jaloers! Wat hebben jullie al veel van de wereld gezien. Wij zijn laatbloeiers, nu de kinderen wat groter zijn (11 en 8) willen wij wat meer gaan reizen. Hadden we natuurlijk moeten doen toen ze er nog niet waren maar nu nemen we ze gewoon lekker mee! Over 6 dagen zitten we lekker in het vliegtuig! Jullie dus ook weer naar Thailand… Leuk!! Veel plezier met duiken.

Hallo,

Reizen met kinderen voor langere tijd is mogelijk zijn vele mensen je voor geweest. Zie hier een website Verre reizen met kinderen
Ja wij zijn al even onderweg inderdaad maar we zijn inmiddels wel aan het einde we zitten nu te wachten op een verblijfsvergunning voor Nieuw Zeeland dan gaan we dat avontuur induiken.

Geweldige website inderdaad! Ik ben er helemaal voor om wat zuiniger te gaan leven om dit soort reizen te kunnen maken. Toch zie ik echt om me heen hoe beperkt sommige mensen denken. De vraag of we de kinderen meenemen naar Thailand, is me al tientallen keren gevraagd. Ja natuurlijk neem ik ze mee. Vind je dat niet eng?? Veel mensen durven met kinderen niet verder te kijken dan europa. Ik ben blij dat ik het besef heb gekregen dat reizen met kinderen gewoon goed mogelijk is. Ik ben door dit forum goed geholpen als ik vragen had.

Nog 2 dagen… en dan stappen we op het >>>. Ik heb er zo’n zin in!

wat een onzin kinderen zijn niet van glas ik denk dat als kinderen ver weg gaan dat ze dan juist leren hoe het buiten Europa is. Daarnaast leren ze er ook ontzettend veel van is mijn mening. Ik heb geen kinderen maar weet wel dat als ik ze had mijn kinderen echt zeer zou bemoedigen om te reizen en de wereld te bekijken.

Ik ben het helemaal met je eens!! We maken ze wereldwijs! :wereld:

Wij gaan met het hele gezin op 10 augustus vertrekken naat Thailand:cheer:
We zijn nu al aan het aftellen.
Onze terugvlucht is wel al geannuleerd. We zouden op 31 augustus weer naar huis vertrekken maar dat is omgezet naar 2 september.>>>
Bij het vliegtuigmaatschappij, Eva Airways, zeiden ze dat het toestel voor
reparatie naar de fabriek toe moest, maar ik neem niet aan dat als een vliegtuig vol zit dat ze het annuleren.
Ik geef het meer de schuld dat het te rustig is.:chin:
Wij vinden het in iedergeval geen straf om nog 2 dagen extra in Bangkok te moeten blijven.
Ben inderdaad wel benieuwd of het een stuk rustiger zal zijn dan 2 jaar geleden, toen we er ook waren.
We zijn met z’n zessen dus gezellig wordt het zeker wel:vak01:
Iedereen die ook gaat of er al is een hele fijne vakantie:vak02:

hallo vakantie gangers, ik ben gewoon jaloers op die mensen die nu naar THAILAND gaan, ik weet dat het een fijne vakantie zal worden.
De mensen zijn heel vriendelijk en lief, behulpzaam , maar hou wel voor ogen jij bent een toerist en jij brengt geld in het laadje, maar doen wij dat ook hier in Nederland niet,en hier zijn de mensen niet altijd even vriendelijk tegen over de toeristen.
Een hele fijne tijd daar in het land van de glimlach en geniet er van.
IK spreek uit ervaring zijn er drie maal geweest en wij hopen aan het eind van dit jaar er weer naar toe te gaan.
Groetjes van THAILAND FANS.>>>:dag::dag::zon02::zon02::vak02:

Hoi allemaal,

Wij zijn gisteren teruggekomen van 3 weken Thailand. Het was heerlijk genieten. We zijn de eerste dagen bij Djo en Evelien geweest van het Oriental Kwai Resort in Kanchanaburi. Dit is een echte aanrader. Zij maken je verblijf echt onvergetelijk.
Wij zijn daarna op de thaise manier naar Koh Samui gegaan, heen met busje, grote bus en boot. Terug met boot, grote bus en slaaptrein. In Koh Samui hebben we bij Harry’s bungalows gezeten, dat zijn 20 bungalowtjes in het regenwoud, mooi opgezet, sobere bungalows, schoon, ruim. We zaten in Maenam beach…dit is heerlijk als je van rust houdt. We zijn veertigers met een zoon van 8 en die heeft zich overal prima vermaakt. Hij heeft zich ontpopt tot een echt wereldreiziger en daar is Thailand dan ook een geschikt land voor. De laatste 2 dagen hebben we ons nog even achterover geshopt in Bangkok, met name KhaoSan road en ook nog naar zo’n mega shoppingmall geweest. Ons hotel lag op loopafstand van KhaoSan road, dus midden in “de bubble” en toch was het er een oase van rust, klein maar met zwembadje en heel mooi.
Iedereen veel plezier die nog gaan, genieten, genieten ,genieten

Eigenlijk heb ik (bijna) geen slechte ervaringen met de Thaise bevolking. Echt iedereen is behulpzaam en zeker zeer vriendelijk. De enige keer (vanaf de jaren 90) dat ik een minder vriendelijk Thai ben tegen gekomen was in Chang Mai dat was een taxichauffeur. Maar ja iedereen heeft wel eens een mindere dag toch! Ik blijf het tegen iedereen zeggen ga naar Thailand en raak net zo verslaafd als ik haha.:chin:

He davenuman de Thai zullen je enorm dankbaar zijn met je berichtje! Het toerisme zou dit jaar 14% minder zijn tov vorig jaar. Wel erg eigelijk als je weet dat dat de belangrijkste inkomst is.

Verder wil ik aan alle mensen die dit lezen zeggen dat je echt niet hoeft weg te blijven uit Thailand. Ben nog maar net terug van mijn 2e reis naar Thailand en ik kan je verzekeren dat je daar nu niets meer merk van wat er een paar maanden geleden gebeurt is.
De avondklok waar ze zo over doen daar moet ge ook al niets mee inzitten. Enkel in Bangkok op Khao San Road heb ik wel s’avonds de politie even door de straat weten komen. Zij noteren hier en daar wat en zijn weer verder. De kraampjes van op straat zijn dan even weg en eens de politie verdwenen is komt alles weer gewoon terug de straat op!
Gewoon vertrekken en u van NIETS zorgen maken. Alles verloopt er nog steeds op wieltjes. Thailand is heerlijk en ik ben blij dat ik gewoon gegaan ben want ik zou niet weten waarom ik had moeten thuisblijven nu ik met eigen ogen gezien heb dat het daar nog steeds hetzelfde is.

De media maakt ons gewoon bang en blazen alles zo hard op. Ik ben daar al in bijgeleerd.