Ambassade waarschuwt Nederlanders in Thailand voor te verwachte ongeregeldheden!

Lees dit bericht en zeg het voort:

In een email van de Nederlandse Ambassade in Thailand, die vandaag is verzonden, worden alle Nederlanders gewaarschuwd extra voorzichtig te zijn rond 26 februari. Op de website van de Ambassade wordt ook iedereen nogmaals geattendeerd op kleur van de kleding. Het is niet raadzaam om de komende tijd met rode of gele kleding de straat op te gaan.

Lees hier de email van de Ambassade

1 like

Merci, op die dag komen we in de ochtend aan. We zitten weliswaar in het Bo Bae gebied maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

1 like

Bo Bae (de kledingmarkt in BKK-langsheen kanaal- Prince Hotel soms??) ligt ongeveer 0,6 km vanaf ‘‘government house’’ en de tiepiese demo-route langsheen Ratchdamnern.
Overigens zit ik op dit moment nu zo’n 200 mtr vanaf Ratchdamnern. Heb inmiddels zo’n 5 demo’s mogen meemaken-en ook nog erin gelopen (laatste met de roodhemden op 10/12) en eerlijk gezegd kun je veel beter waarschuwen als de belse spoorlui weer eens staken of zoiets-veel naarder.
de BKKpost van hedenmorgen wist te melden dat beide kanten geen echte demo’s of andere zaken verwachten.
als je maar blijft waarschuwen voor dingen die niet gebeuren (elke 2 weken tsunami alarm)-dan gelooft ook niemand je meer.

Ja, ok. Maar u zit daar en ik hier in Nederland. Prince Palace, klopt. Goed toch?? Waarschuwen is toch niet verkeerd, neem ik aan? Soms moet ik uw Nederlands of Vlaams vertalen in het normale gebruik. Het geeft niet maar op een bepaalde leeftijd wordt zowel het gebruik (populistisch) als het verstaan (normaal A.B.N.) een beetje moeilijker.

Ik heb ook reacties gehad van mensen die zeggen, paniek om niets. Daar heb ik mijn twijfels bij. Vaak hebben zij eigen belangen, bijvoorbeeld in het vastgoed of in het toerisme en zijn niet blij met deze berichten.

Maar zelfs de TAT waarschuwt de Australische toeristen om de komende twee weken Bangkok te mijden: Australians warned to avoid Bangkok - ABC News

Dat zegt genoeg lijkt me.

Groet,

Peter
Thailandblog.nl

beter 100x teveel gewaarschuwd dan 1x te weinig denk ik altijd, en het lijkt me nu ook een terechte waarschuwing want actie’s zijn niet uit te sluiten beide partijen schuwen acties niet en al zijn deze niet geweldadig naar toeristen tot zover kunnen ze wel heel veel hinder veroorzaken denk hierbij aan de bezetting van het vliegveld
bij deze wil ik peter dan ook danken voor deze info

groet dirk :chin:

Jongens jullie zijn me voor met de informatie,er wordt op 26 februarie een uitspraak gedaan,ivb;wat er met de centjes van de heer Taksin gaat gebeuren,op sommige tv stations zijn er al oproei taal gebruikt om het land te demoliseren!Het zal wel niet zover komen denk ik,zoals de laatste keer(platleggen Survarnabhumpi)maar men kan niet goed genoeg verwittigd worden,ivb:kleur t-shirt.Mensen het beste wat je kunt doen is als je naar Bangkok afreist= je eigen niet moeien en van eventuele demonstraties afzijdig te houden!!gegroet;georgessiam uit Buriram.

Op Sri Trang kabel heeft mijnheer Taksin zelfs zijn eigen Tv-programma en als ik, zonder er bij na te denken, soms een rode t-shirt draag word ik erover aangesproken, wel lachend en meestal door vrienden maar toch.
Denk wat de uitspraak ook moge wezen het spookie kan worden.
MVG Frank

Laten we met z’n allen duimen dat het rustig blijft dit keer…

Heb daarstraks op channel 7(thai)een stukje gevolgd,er was vandaag in Silom road een rustige betoging van de red t-shirts,volgens dat ik heb begrepen willen ze,dat er geen toeristen #Thailand#binnenkomen!!Het zijn niet mijn woorden jongens,Dont shoot the messager!Dus,zoals ik het al gezegd heb in mijn vorige quote:als er betogingen zijn,blijft daar van weg!!Sommige red shirts maken,geen enkel onderscheid ofdat je nu toerist of Thai bent!In iedergeval gebruik je gezond verstand!!Sorry dat ik een beetje negatief overkom,ik hoop dat alles wel zal overwaaien,(ik hoop)gegroet;georgessiam.

Published: 24/02/2010 at 12:00 AM
Newspaper section: Business

The Tourism Authority of Thailand will use its crisis management centre to monitor impacts from Friday’s court ruling on whether former premier Thaksin Shinawatra’s 76 billion baht in frozen assets should be seized.

TAT governor Surapol Svetasreni said the agency would work with private tourism organisations to monitor the situation and issue information for foreign tourists for the entire day through the TAT’s overseas offices and its website.

So far, 27 countries have issued travel advisories, suggesting their citizens be careful while visiting Thailand over the coming weekend.

The advisories reflect different levels of concern. China, Sweden, South Korea, Taiwan, and Macau have circulated the lightest advisories, simply asking people to be alert to the situation.

Some countries in Europe including France, Italy, Switzerland, Denmark and the Netherlands, as well as the US and Japan, have raised advisory levels, warning their nationals to be careful.

The UK, Belgium, Canada, Germany, New Zealand and Australia advise their citizens to stay away from the protest sites, the third degree of advisory measure. But no country has banned people from travelling to Thailand.Despite political tension, Mr Surapol said the TAT would continue with its plans, which include a tourism fair from tomorrow to Sunday. It is also inviting about 250 media representatives worldwide to visit Thailand next month.

Apichat Sankary, former president of the Association of Thai Travel Agents, has pledged effective safety measures for tourists. “Scandinavians have continued their trips, mostly to Phuket and Krabi. They have less concern as they are quite familiar with Thai politics,” he said.

*Bron: Bangkok Post / www.bangkokpost.com *

Ik heb kennelijk een neus voor het verblijven in “crisisgebieden”, alhoewel het mij meer toeval lijkt:chin:. In 1980 zat ik in Amsterdam (oa tijdens de kroning) waar toen ernstige en grootschalige krakersrellen waren. In september 1987 zat ik in Israel toen daar de 1e Intifada uitbrak. In november 2008 zat ik in Bangkok en vertrok een uur voordat BKK bezet werd op een vlucht naar HKT, kon dus niet terugvliegen ben dus maar met de bus gegaan. En tenslotte Songkran 2009 zat ik ook in Bangkok toen daar grootscheepse en geweldadige rellen uitbraken.

Wat heb ik hier aan overgehouden? Dit soort, vaak erg grimmige, rellen vinden doorgaans plaats in enkele straten en daar staan de tv-camera’s in rijen van tien opgesteld. De tv-kijker krijgt daardoor de indruk dat het hele land in de fik staat. Niets is minder waar. Al enkele straten gaat het leven gewoon door door en weet men soms al van niets meer. Zeker in Thailand.

Een beetje tv-kijker of internetsurfer weet precies waar die plaatsen zijn en daar blijf je dan gewoon uit de buurt. Mensen waarschuwen is ok, maar je kunt dat ook zo vaak doen dat de indruk ontstaat dat straks de zondvloed over ons komt. Dat lijkt hier het geval, naar mijn smaak.

Gewoon de krant lezen en je gezonde verstand gebruiken dan kom je al een heel eind. Ik heb trouwens wel uit de eerste hand vernomen dat destijds bij de bezetting van Suvarnabhumi de nodige vertrekkende farangs werden geintimideerd door betogers die wat teveel in de yaba-pot hadden zitten graaien.

Ik pas het jaartal wel even aan naar 1987…lijkt me iets waarschijnlijker :slight_smile:

Falang, waar zit je in april dit jaar ??? Toch niet in Thailand he ?

Sorry Dave maar bij mij staat toch echt 1987.

Ton

Ok bedankt.
Typisch die sensatiezoekende pers die alles uitvergroot. Ik neem je tips wel ter harte.

Ton

Een update:

Massademonstratie gedurende een week, gepland in Maart.
De demonstraties vinden plaats in het gebied Sanam Luang en Ratchadamnoen Avenue

Groet,

Peter

Thailandblog.nl

Klopt, had het al aangepast van 1887 naar 1987 :slight_smile:

Haha Dave in April zit ik in NL want mrs. Falang is hier. Maar ja, zoals je leest, als ik “erbij” ben dan valt het allemaal uiteindelijk wel mee. Nu ik er niet ben, zou het dus weleens gierend uit de klauw kunnen lopen…hahaha:dag:

Hmmm… :frowning: