Toerisme gaat gebukt onder demonstraties

Is dit werkelijk zo erg of nog erger ?

Het zal zeker invloed hebben op het toerisme, maar 70% van de toeristen die geannuleerd hebben, vind ik wel heeeeeeeel erg veel. Zie ook niet zo snel een bronvermelding bij het artikel staan, maar misschien heb ik niet goed gekeken…

Volgens KvK ( Kamer van Koophandel )

Ik geloof best dat velen hun trip afgezegd zullen hebben doordat de berichten in de meeste gevallen veel te veel worden aangedikt met onzin. De meeste vaste klanten op dit forum weten dat het in de praktijk mee zal vallen, maar vele gezinnen en ouderen die er voor de eerste keer heen zullen gaan zullen door zulke berichten afschrikt worden. Maar dan nog steeds vind ik 70% wel een erg hoog percentage…

Op het laatste Thailand nieuws,kun je ook ff kijken over de economische problemen die er zijn qua:toerisme!

Bedoel je HLN Thailand ?

Ik ben vandaag terug gekomen uit Thailand. Het Thaise nieuws wordt inderdaad beheerst door berichtgeving over de demonstraties. Het is alleen niet in de stad te merken, als je de benoemde punten vermijdt. Gesprekken met vooral taxichauffeurs bevestigen het beeld dat er op enkele plekken wordt gedemonstreerd maar de gemiddelde toerist merkt hier weinig van. Ik heb op de meeste toeristische plekken nog steeds veel buitenlanders gezien. Ik vraag me af of er geen sprake is van wat eenzijdige berichtgeving.
Is er trouwens een officieel negatief reisadvies?? Dat heb ik namelijk niet meegekregen. Zo niet, dan kost het afzeggen aardig wat geld volgens mij.

Auk

1 like

Op het Thaiforum gedeelte(laatste nieuws)heb ik een bericht geplaatst,Frank!gegroet:georgessiam.:chin:

Vanaf eind februari zo’n 3 dagen in Bangkok geweest en ook aan het eind een dag of 4. Niets gemerkt maar dat kan liggen aan het feit dat we in Makkasan en Sukhumvit waren. Voor het overige totaal niets gemerkt.

Hallo,

Hetzelfde dus als vorig jaar. Ik heb zelf ook in BKK gezeten toen er demonstraties waren en heb er niets van gemerkt. Het word altijd veel te veel aangedikt. Ik heb nooit wat gedaan met die berichtgevingen en ben er gewoon naar toe gegaan.

Ik maak mij toch wel een beetje zorgen. Wij gaan pas ik juli voor de eerste keer naar thailand. Ik wacht dus gewoon af wat er gaat gebeuren en beslis tegen die tijd pas wat we gaan doen.
Ik ben echt niet bang uitgevallen. Ik kom uit de grote stad en raak niet snel in paniek. Ik ga echter wel met mijn twee kinderen (en man) en wil hen natuurlijk niet in moeilijkheden brengen.
Dus duimen maar dat de situatie niet veel erger zal worden.

Groetjes Antonietta :dag:

zou me maar niet al teveel zorgen maken het is niet tegen buitenlanders gericht en als je de demonstratie gebieden niet opzoekt zul je er weinig van merken.

Hallo,

Je hoeft je echt geen zorgen te maken het enige vervelende wat zou kunnen gebeuren is dat ze op het vliegveld gaan demonstreren en dat je niet terug naar huis kunt gaan.
Ik heb er gezeten toen er heel veel demonstraties waren en ik heb er totaal niets van gemerkt behalve dat je het in de kranten kon lezen. Je kunt gewoon winkelen en naar de toeristische atracties en er zal je echt niets gebeuren.

is dat echt vervelend?:vak02:

Zolang ik geen overstay hoef te betalen zou ik het niet erg vervelend vinden :zon02:.

Ik vind het persoonlijk ook niet vervelend maar er zijn wel Nederlanders die het heel vervelend vonden kijk maar eens het journaal van vorig jaar. Ik had toen echt zoiets lekker toch langer vakantie. Dat hebben ze echt wel geregeld want je word begeleid door de Nederlandse Ambassade.

ja men overdrijft zo.

las toen in de telegraaf een of andere ned rapper frans ofzo?

die deed of ie aan de dood was ontsnapt in bkk.

zou alleen de kleuren geel en rood niet dragen.

Jongens geen paniek reacties!!Jullie doen precies ofdat Thailand van de aardbodem is verdwenen,er worden geen luchthavens bezet en als je één of andere betoging van de red shirts tegenkomt,dan ga je blokje om.De betogingen zijn uitsluitend gericht tegen de Thais regering,niet tegen de buitenlanders.

Hallo,

Ik overdrijf niet ik zou nog steeds gaan al zijn er demonstraties. Je merkt er namelijk niets van. Ik heb het er alleen over dat in NL ze zo kunnen overdrijven mijn schoonvader die vroeg aan ons of het wel verstandig was om toen te gaan. Ik ga aan er gaat echt niets met de toeristen gebeuren hoor het is ook niet tegen te toerist gericht. De rest van Thailand houd zich er ook totaal niet mee bezig die hebben wel andere dinge aan hun hoofd.

Hallo allemaal,
Op vrijdagmorgen de 26e zijn we vanuit ons hotel naar het vliegveld gebracht. Voor ons was het de 5e keer dat we in Thailnad waren. Wat ons opviel was dat er veel politie op de been was. Ik geef toe dat ik het verschil niet zie tussen Tourist police, Traffic Police, etc. etc… Wij hebben dan ook het idee dat het bezetten van het vliegveld tot ale prijs voorkomen zal worden. Misschien dat de forumleden die in Thaialnd wonen/aanwezig zijn dit kunnen bevestigen.

Ton