Ik kan bovenstaande alleen maar bevestigen. Ben de 25e 's nachts naar het vliegveld gereden. Drie wegblokkades en geen enkele "red shirt"gezien.
Als ik de vakantie dagen zou hebben ging ik morgen zo weer heen. Er zijn slechts enkele plekken die je moet mijden. In een stad van miljoenen mensen vallen de demonstraties totaal niet op. Het is dat het op de Thaise tv komt want anders zou je er niets van te weten komen. Een vriend van mij zat laatst in een traficjam vanwege een demonstratie. Heeft 10 minuten vastgestaan. Normale drukte dus voor Bangkok. Je moet het alleen niet op gaan zoeken maar iedereen kan je adviseren welke plekken (een stuk of drie, vier) je moet mijden.
Wij zijn net terug uit Thailand en de afgelopen 5 dagen waren wij in Bangkok. Wij zaten nabij Kao San en de straat daarachter is dus helemaal afgezet en daar verblijven dus zo’n 50.000 Thai in rode t-shirts die daar zelfs hun tenten hebben opgezet.
Lastig is het voor het verkeer want dat moet omrijden en verder, eigenlijk best gezellig daar !!!
Wij ( de toerist ) mag gewoon langs de hekken het terrein op. Muziek, eten, het is er allemaal en als toerist ben je zelfs van harte welkom.
We hebben zelfs daar rode t-shirts gekocht als souvenir ( 100 bath ).
Als je een taxi of tuktuk neemt rijden ze tot aan de afzetting als je wilt, je loopt door de afzetting heen en aan de andere kant kan je een taxi of tuktuk weer verder nemen naar je bestemming.
Er heerst een goede sfeer, en ze demonstreren tegen hun eigen regering en niet tegen de toerist je bent zelfs van harte welkom en je kan met ze in gesprek gaan als je wilt weten waarom ze demonstreren.
Echt geen enkel probleem, wij zijn er meerdere malen op het terrein geweest en ook daar de altijd lieve glimlachende Thai !!!
ik ben net 4 dagen terug uit thailand, heb de laatste wk in BKK gezeten aan Kao san road (1 straat naast de demonstraties). het enige wat ik ervan merkte was dat er veel straten afgezet waren (dus soms iets lastiger om ergens te komen) en er veel politie en leger op de been was. verder natuurlijk veel demonstranten in rode kleren. wel hoorde ik in mijn hotel 24 uur per dag de luidsprekers maar moet zeggen dat ik daar snel aan gewend was, nu in NL vind ik het juist te stil.
alleen in de nacht voor mijn vertrek waren er wel geweerschoten, ik neem aan dat dit van het leger was…
tot nu toe zijn de demonstraties uiterst vreedzaam, alleen weet ik natuurlijk niet hoe het zich zal ontwikkelen. ik zou in ieder geval nooit mijn vakantie annuleren zoals het nu is, maar ja iedereen is anders.
ik heb een geweldige maand gehad en kan ondanks dat ik al een paar dagen terug ben echt niet wennen aan NL.