Wateroverlast in Thailand !!!!

LOL 555555555

Thailand levert condooms aan ‘verveelde’ slachtoffers overstroming

http://static2.hln.be/static/photo/2011/4/16/6/20111005114348/media_xl_4399701.jpg

© reuters
Overstromingen als gevolg van moessonregens teisteren Thailand. De hulpverlening komt volop op gang en daarbij wordt blijkbaar niets over het hoofd gezien. Om ongewenste zwangerschappen te voorkomen worden namelijk ook condooms uitgedeeld aan de slachtoffers.

Vijf helikopters vliegen momenteel af en aan met hulpgoederen op zeven plaatsen in de getroffen provincie Lop Buri. Naast voedsel en medicijnen worden ook condooms gedropt.

Vrijen om tijd te doden
De rubbertjes worden geleverd op vraag van lokale hulpverleners. “De getroffen dorpelingen hebben niets anders te doen dan te wachten op hulp en evacuatie. Om de tijd te doden is het niet denkbeeldig dat ze geslachtsverkeer hebben, met ongewenste zwangerschappen tot gevolg”, is hun redenering. (eb) 05/10/11 11u46

L

hoi
Ik ben milka uit amsterdam wij vliegen 15 oktober naar bangkok met twee kleine kinderen. Het plan is "was "Om door thailand te trekken voor 4 weken. Nu de weersomstandigheden zo driegend zijn vragen wij ons af of dit met de een peuter en een kleuter verstandig is. Kan iemend ons vertellen hoe het momenteel er voor bangkok uit ziet? Is de dreiging van overstroming groot en zo nee is het makkelijk om door te reizen met al die water overlast.
Ik hoor graag van jullie

Heb net gebeld naar Chiang Rai , daar is alles ongeveer normaal maar ze moeten maandag in BKK zijn en ze zijn ook niet gerust of ze daar gaan geraken , ze gaan voor alle zekerheid morgenvroeg vertrekken maaaar tegen dat jullie daar aankomen ( 16/10/11 ) zou ik nog niet panikeren , alles verloopt misschien als ervoren !
Afwachten dus ennnnn prettig verlof.

De belangrijkste route door Ayutthaya zonk uit het zicht als de Lop Buri rivier overstroomde.Ook is een plaatselijke gevangenis geevacueerd.

:chin:Ja, de berichten zijn toch niet zo best als ik lees op bangkokpost.com er wordt meer water verwacht meer dan 250 mensen nu al omgekomen en dan alle mensen die geen werk hebben momenteel dit word een steeds grotere ramp
sterkte iedereen die er mee van doen heeft:THAILAND::cambodia:

Hier even een kaartje met de diverse getroffen gebieden

Ook:
De busverbinding van BKK naar Changmai rijd inmiddels wel weer maar moet zoals wel verwacht soms een stukje omrijden je moet dus rekening houden met ongeveer 3 uur extra reistijd.

Wij hebben onze tickets om laten boeken naar 5 weken later.
Wij vinden het toch te riscant met twee peuters . Zeker nu bangkok ook getroffen zal worden. In belgie is er al een negatief reisadvies afgegeven in nederland komt hij er waarschijnlijk ook aan.
Verschrikkelijk voor al die mensen daar!!

Spannende tijd voor BKK 16-18 oktober…

http://www.nationmultimedia.com/new/national/Oct-16-18-critical-for-capital-30167076.html

Lekker dat het kan hoor!

Ho ho pas op hoor het betreft hier niet heel Thailand!
Op dit moment alleen het noorden en midden van het land dus niet geheel!

Tekst Buitenlandse zaken België :
*
Overstromingen in ThailandVoor het noorden en het noordoosten van Thailand geldt momenteel een negatief reisadvies. De toestand wordt nog dagelijks erger, vooral in de centrale vlakten. Het aantal dodelijke slachtoffers stijgt nog elke dag.

In Bangkok zijn er preventieve maatregelen genomen en blijft het waterpeil van de Chao Prya rivier voorlopig onder controle. In het oosten van de stad staan meerdere wijken onder water. In de periode 16-18 oktober, tijdens de hoge zee, is er een sterk risico op grootschalige overstromingen in de hoofdstad Bangkok* .

Je hebt als reiziger ook zelf een verantwoordelijkheid om goed voorbereid weg te gaan en dus niet de ellende op te zoeken maar je reis aanpassen naar gebieden in het mooie land waar je er geen last van hebt. Als je bv naar BKK kijkt dat is net zo groot als de provincie Utrecht! Als er dus ergens in BKK een probleem is merk je er aan de andere kant van de stad weer helemaal niks van.

daar heb je gelijk in! Wij hebben er ook over nagedacht om om de elende heen te reizen , maar doordat bangkok zo onzeker is op het moment hebben wij toch voor overboeken gekozen. Overgens zonder exta kosten. Ik hoor dat veel mensen op het moment hun vakatie verzetten.

Hallo Allemaal,

Ik vertrek zondag naar Thailand en ik maak me nu wel een beetje zorgen. Ik ben eerst een paar dagen in Kanachaburi, daarna een aantal dagen nog blanco. Maar heb de laatste dagen, van 16 tot 19 oktober een kamer geboekt in het Lebua State of Tower hotel in Bangkok. Lees nu dat dit kritieke dagen in Bangkok zijn.
Mijn vakantie omzetten zal niet gaan ivm werk.
Wat is wijsheid? Gaan, maar dan niet naar Bangkok? of wel naar Bangkok en het maar afwachten? Mijn vliegtuig vertrekt weer op 19 oktober, dus 19 oktober zal ik wel graag bij het vliegveld willen komen. Wat zouden jullie doen?

gr Punya

:chin:Ja de berichten voor Bangkok worden met het uur minder goed zo heb ik het ook nooit mee gemaakt kan je helaas geen goed advies geven
Ik hoop dat Davenuman nog iets te melden heeft hij woont er nu dus wacht op berichten van zijn kant:THAILAND::cambodia:

Sorry was effen te druk bezig met mijn zaak en de locale economie maar ik denk dat je een verstandige beslissing genomen hebt !

De sluizen van de wachtbekkens werden vandaag pas geopend dus de " grote miserie moet nog beginnen"

Ik hoop echt dat het meevalt maar ik maak me echt wel een beetje zorgen… dacht eerlijk gezegd dat het regenseizoen wel een beetje op z’n retour zou zijn halverwege oktober…

Ik vertrek 16 oktober voor een maand naar Thailand, wij beginnen in Bangkok/Kanchanaburi (ong. een weekje bij elkaar) maar dan willen we rond 23/24 oktober door via Ayutthaya (en evt Lopburi) naar Chiang Mai. Vervolgens naar de eilanden in het zuiden.

Ik hoop echt dat de situatie dan beter is maar dat moeten we ter plekke dan zien. Wat we anders kunnen doen is het zuiden eerst pakken (Koh Samui etc 1,5 week eilandhoppen) en dan naar het noorden gaan.
Maar van al die berichten word ik alleen maar onwijs gestresst… :frowning:
wat zouden jullie doen?

http://www.thaiflood.com/en/

Al meer dan 250 doden door moessonregens in Thailand

http://static0.hln.be/static/photo/2011/1/5/12/20111008103240/media_xl_4406082.jpg

© reuters
De dit jaar bijzonder hevige moessonregens in Thailand hebben al aan meer dan 250 mensen het leven gekost. Dat heeft de overheid meegedeeld. Sinds eind juli zijn meer dan 2,3 miljoen mensen in 30 van de 77 Thaise provincies getroffen door de overstromingen. De schade wordt geraamd op meer dan 2,6 miljard euro.

Premier Yingluck Shinawatra had het vrijdag in een televisietoespraak over de ergste overstromingen in decennia. Ook buurlanden Cambodja, Laos, Myanmar en Vietnam worden niet gespaard. In Cambodja alleen al zijn tot nu zeker 150 mensen om het leven gekomen. (belga/jv) 08/10/11 07u31

ondag 9 oktober 2011. Het laatste nieuws het eerst op NU.nl volg op twitter | rss
** Algemeen / Buitenland**

li#news_other_2636269 { display: none; }                 **Bangkok bedreigd door overstromingen          **

Laatste update:             8 oktober 2011 16:49                 info               Bekijk op de kaart                                     

**       BANGKOK - De premier van Thailand heeft een waarschuwing  uitgevaardigd dat de hoofdstad Bangkok bedreigd wordt door  overstromingen.     **

Foto: AFP
Het dodental van de overstromingen, veroorzaakt door de hevigste moessonregens in jaren, is zaterdag opgelopen tot 253.
Tientallen snelwegen zijn al door het water afgesneden. Eeuwenoude boeddhistische tempels in de stad Ayutthaya zijn ondergelopen.

Nalgae

Bangkok is het noodweer tot dusverre bespaard gebleven, maar dat zal niet lang meer duren, zei premier Yingluck Shinawatra. Grote hoeveelheden water zijn vanuit het noorden onderweg naar de Golf van Thailand.
De waterstroom zal nog aanzwellen als de tropische storm Nalgae de komende dagen meer regen meebrengt.

Pompen

De autoriteiten in de hoofdstad bereiden zich voor op de komst van het water door vierhonderd pompen te installeren langs de rivier Chao Phraya. Daarnaast worden er in de omgeving van Bangkok zeven kanalen gegraven om het water te laten afvloeien.
Als het nodig is zijn de autoriteiten voorbereid om over te gaan op g