Overstromingen in Thailand

Beste mensen,

Volgende week vertrekken we voor 3 weken naar Thailand. De overstromingen daar stellen mij niet echt gerust. We gaan ook met onze dochter van 3. Zijn er mensen die er nu zijn of er net vandaan komen? Wat zijn jullie ervaringen?
We willen naar Bangkok en dan naar het noorden richting Chiang Mai (ayuttaya is niet bereibaar begrijp ik uit de berichten) en de laatste week naar een eiland, Ko phi phi waarschijnlijk.
Ik hoor graag jullie verhalen, soms twijfel ik zelfs of we wel moeten gaan:(

lieve groet, Marly

Bangkok ok!!
Chiangmai is bereikbaar door trein en bus!!
De meeste problemen situeren zich rond het midden Isan gebied(korat,pechabune,lopburi)
Ook het oosten van Isan met name Ubon Ratchatani,Buriram,roi Et en Si Saket zijn er wel problemen met het openbaar vervoer.
Ook nog ff vermelden dat er in Bangkok nog problemen zijn in het buitenstadje Nonthaburi,die kun je bereiken met de riverexpress boot,maar de pier aldaar is onder watergelopen.
Men heeft langs bijde kanten van de aanlegpier een noodbrug geplaatst(houten planken met zandzakjes)
Dit was de situatie vanmiddag om 15pm(ben er ff nog gaan checken)

1 like

Natuurlijk moet je gaan, ik ga ook dinsdag a.s aflopen jaren heb ik alles meegemaakt steeds tijdens mijn vakantie naar thailand( hoe apart gebeurt er altijd wat als ik afreis) De bezetting airport v.d yellow shirt, met als topper het “vertrek van Utapao” . Verblijf in Pattaya met de rellen red shirts. En in April/mei bezetting red shirts Bangkok. En nog met veel plezier vertrek ik toch weer. Ook dit weerhoud mij niet om thuis te blijven. Bangkok is een gigantisch grote stad je zal zoals het er nu uitziet niets van merken. Koop de Bangkok post, of lees deze op internet alles staat aangegeven. Maak er een leuke vakantie van.

Ook ik vroeg me af of het mogelijk is om mijn reis in Thailand voort te gaan zetten. Dus super om te horen dat er veel mogelijkheden zijn. Ben bezig mijn route te plannen. Zijn er nog plekken waar ik rekening mee moet houden waar niet naar gereisd kan worden? Ik ga pas over twee en een halve week. Ben benieuwd hoe het er dan voorstaat. Hoop vooral voor de Thai dat dan rustiger is.

Ik heb zelf de reis afgezegd , ik zou vandaag weggaan .
Ik denk niet dat de situatie levensgevaarlijk is maar het is ook nog niet voorbij en het blijft onvoorspelbaar hoe het zich verder gaat ontwikkelen .
Maar ik denk dat een ieder dit voor zichzelf moet beslissen .
Ik heb hier een stuk uit het Thailandblog , daar wordt van dag tot dag aangegeven hoe de situatie op dit moment is .

Noordoost Thailand (Isaan)

In het Noordoosten van Thailand heeft het water van de Mul Rivier nu Buri Ram’s Sateuk district bereikt. Op 2 november zal het water ook Ubon Ratchathani bereiken daar komt op 9 november het water van de Chi Rivier nog bij.
Overstromingen in Bangkok

In Bangkok is er sprake van een aantal kleine overstromingen maar de schade is beperkt. Op 8 november zou de situatie kunnen verslechteren doordat er dan opnieuw sprake zal zijn van een extreem hoge waterstand in de Chao Phraya rivier.
Situatie rest van Thailand

Na de tyfoon Megi is er nu een nieuwe tyfoon actief met de naam Chaba. Hoewel deze tyfoon zich richting Japan verplaatst, kan deze ook het weer in Thailand beïnvloeden. Er is door het Thaise KNMI waarschuwingen afgegeven. Gisteren voor de zuidelijk provincies: Prachuap Khiri Khan, Chumphon, Surat Thani, Nakhon Si Thammarat, Phatthalung, Ranong, Phangnga, Phuket, Krabi, Trang, Satun, Songkhla, Pattani, Yala en Narathiwat.
Op 28 oktober is er een weerswaarschuwing afgegeven voor: Prachuap Khiri Khan, Chumphon, Surat Thani, Nakhon Si Thammarat, Phatthalung, Songkhla, Ranong en Phang-nga.

1 like

Dat is heel erg jammer hoor maar waarom heb je hem precies afgezegd? Puur en alleen voor het water? Er zijn toch nog meer als genoeg leuke dingen te vinden waar je daar geen last van hebt? Het is zeker voor Thailand het aller beste als de toeristen gewoon blijven komen :chin:

Ja hoor het is zeker mogelijk om je reis door te zetten. Het water is al behoorlijk aan het zakken. Nu alleen hopen dat er niet weer een heleboel water valt. Waar gaat je reis heen in Thailand? Ik zou wel even goed kijken naar Korat en omgeving daar kon je er nog wel last van hebben.

Dat begrijp ik maar ik wil voor mijn ontspanning naar Thailand en niet omdat het nu zo goed is voor de Thaise bevolking …

Waarom ik de reis heb afgezegd is omdat ik me niet willens en wetens in een situatie wil begeven waar ik de gevolgen en consequenties niet kan overzien .

Wat me opvalt is dat dan mensen in Nederland zeggen dat het prima is om te gaan terwijl ze nog geen eens de situatie daar hebben gezien en dus waarschijnlijk er van uitgaan dat het een situatie is waar Thailand ieder jaar wel mee te maken heeft , dus ieder jaar heeft Thailand ergens wel een overstroming in de moesson.

Maar ik zelf vind de situatie daar vrij onvoorspelbaar qua weer dus ik maak daar mijn eigen keuze in .
Wat ook iedereen voor zichzelf moet doen .

Update 1 november: De temperatuur zakt behoorlijk. In het zuiden is het water in de Golf van Thailand erg onrustig. Veel wind en hoge golven. De de komende 3 dagen zullen er geen boten van het vaste land naar Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui varen. De Thaise KNMI heeft het over een: “Tropical Depression in Gulf and cool over upper Thailand”

Misschien zeggen de meeste dit ook wel om dat de meeste hier inside informatie krijgen (of net terug komen) :chin:. Maar net wat jij ook terecht zegt iedereen moet persoonlijk deze overweging maken en daar is zeker niks mis mee. Maar persoonlijk zeg ik gewoon lekker gaan er zijn meer als genoeg droge en zeer leuke plekjes te vinden.

Wij hebben net een reis geboekt naar Thailand, we wagen het er op. Alleen las ik dat ook het zuiden nu last heeft van de wateroverlast. Enig idee hoe dat straks in januari is? Ik weet dat het ‘pas’ over 2 maand is, maar toch! Zulke dingen kunnen erg lang duren. Toch spannend zulke dingen. We hebben ons wel erg op de reis verheugd.

In het uiterste zuiden van Thailand vallen de seizoenen anders: van november tot en met februari valt de meeste regen, maar eigenlijk is het niet altijd duidelijk wanneer de regentijd begint en eindigt. Ook in de zogenaamde droge periode kan er altijd een flinke regenbui vallen.
Gegroet:georgessiam.:chin:

Ja oke, ik had inderdaad begrepen dat het per locatie nog weer verschilt. Wij gaan eind januari 3 weken door Thailand trekken en we eindigen in het zuiden. Maar goed, afwachten dan maar, ik wil het eigenlijk niet wéér een jaar uitstellen. Is er iemand die momenteel in Thailand zit hier?

En wat nu als je van plan bent om rond 11 december richting Krabi / Ao Nang te gaan om te relaxen / zonnen / duiken op de prachtige eilanden. Tot in hoeverre behoort dit tot de mogelijkheden? Anyone?

in ao nang is niets aan de hand (ik daar vrienden wonen welke mij dit vertellen) op de eilanden daar in de buurt schijnt het ook mee te vallen alleen ofdat duiken goed zal gaan weet ik niet het weer is erg onrustig in de regio met als gevolg veel golven en stroming wat de helderheid van het water niet ten goede komt

1 like

Hallo allemaal,
Hoe is de situatie nu in Bangkok? en heeft er iemand als gereisd van Bkk naar chumpon en Koh tao en hoe gaat dat ivm de wateroverlast?
BEdankt alvast!
Natahli

Hallo (aankomende) reizigers, ook bij ons begint het een beetje te kriebelen. Over 5 weken(oke duurt nog even) gaan wij met onze meiden (8 & 6) voor 3 weken naar Thailand. Bangkok/ River Kwai/Kanchanaburi/ Khao Sok/ Ko Phangan & Ko Samui. Aan de ene kant denk ik: o, dat duurt nog wel even. Maar toch. De overstromingen baren ons toch wel een beetje zorgen. Veel wisselende berichten; van helemaal niets aan de hand tot stroomstoringen en geen boten richting Koh Samui. We hopen op goed weer, zonder overstromingen. Wordt er nog veel regen verwacht? Heeft iemand nog extra nieuws? Hoor het graag. En Marly sterkte! Hoop voor jullie dat het goed wordt ben heel benieuwd! Groetjes Sylvana :vak02:

Hallo,

Je kunt in ieder geval nu op dit moment gewoon naar Koh Tao het begint ook steeds beter hier te worden zie http://www.windguru.com en dan moet je naar Mae Head Bay kijken. We hebben dus het ergste wel gehad. Boten gaan gewoon want de golven zijn er wel maar niet heel erg zoals je op windguru ook kunt zien. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken Sylvana want tegen de tijd dat jij gaat is de monsoon voor een groot deel weer voorbij.

1 like

Hallo allemaal, ik ben nu 1,5 week in Thailand met een onderbreking naar Phnom Pehn. In Bangkok alleen maar goed weer gehad , droog en niet te warm. De rivier staat hoog maar niets aan de hand. Vertrek vanavond naar Phuket, mocht er iets bijzonders zijn laat ik het weten.

1 like

Goed om te horen dat het meevalt.

Veel plezier daar in Thailand!:dag:

Grts,

Jelle

Hier op Koh Tao 2 dagen geleden nog geflimd nu nergens meer last van
[ame=“Flooding Koh Tao 1 - YouTube”]YouTube - Flooding Koh Tao 1[/ame]
[ame=“Flooding Koh Tao 2 - YouTube”]YouTube - Flooding Koh Tao 2[/ame]

Ja het regent wel maar niet meer zo heftig als toen.