ik ga dit jaar naar Thailand van 25-8 tot 13-9! Heel veel zin in natuurlijk, vandaag dat ik even mijn reisschema wilde delen. Gewoon, voor de gezelligheid! Maar als er experts zijn die denken: “hey, dat is een onmogelijk reisschema om die en die reden” of “nee, je kunt dit beter anders doen” dan zijn jullie vrij om te reageren.
Groetjes, Mike!
Za: 25-08-2012: Vliegen van AMS naar BKK om 21:40.
Zo: 26-08-2012: Aankomst in Bangkok om 13:40 – boottocht klongs + Wat Arun
Ma: 27-08-2012: Grand palace, fietsen met Ko van Kessel
Di: 28-08-2012: Floating Market, dagtocht JEATH, Railway, Bridge over River Kwai
Wo: 29-08-2012: Kanchanaburi – per bus naar Ayyuthaya - nachttrein naar Chiang Mai
Do: 30-08-2012: Aankomst Chiang Mai met nachttrein – Wat Pra Tat Doi Sutep
Vr: 31-08-2012: Chiang Mai – Mahout training
Za: 01-09-2012: Chiang Mai – trekking
Zo: 02-09-2012: Chiang Mai – trekking
Ma: 03-09-2012: Chiang Mai – trekking
Di: 04-09-2012: Chiang Mai – Tiger kingdom
Wo: 05-09-2012: Vliegen en varen van Chiang Mai naar Koh Tao
Do: 06-09-2012: Koh Tao – duikcursus dag 1
Vr: 07-09-2012: Koh Tao – duikcursus dag 2
Za: 08-09-2012: Koh Tao – duikcursus dag 3
Zo: 09-09-2012: Koh Tao – duikcursus dag 4
Ma: 10-09-2012: Vertrek van Koh Tao naar BKK
Di: 11-09-2012: dag 1 van 2 daagse tour kao yao
Wo: 12-09-2012: dag 2 van 2 daagse tour kao yao, terug naar BKK
Do: 13-09-2012: Vliegen van BKK naar AMS om 12:30, aankomst om 19:25
Heerlijk, de 17e al! Ik ben in 2008 voor het eerst geweest en ga nu voor de 2e keer. Het voelt bijna als “terug naar huis gaan”. Kijk er al maanden naar uit maar nu begint het echt te kriebelen.
Betreft het drukke schema: in 2008 was ik er georganiseerd en toen hadden we bijna elke dag een ontzettend druk schema van 6 of 7 uur in de ochtend tot 9 of 10 uur 's avonds. Toen hebben we in een paar dagen zoveel gezien, maar misschien verkijk ik me er daardoor wel een beetje op. Het voordeel dan is dat je overal per bus naar toe wordt gebracht en niets hoeft te regelen verder.
Wellicht dat ik ook een paar extra dagen “off” plan op het einde en Kao Yai over sla.
ik zie dat je wel naar kanchanaburi gaat maar daar dan niet naar de erawan watervallen, persoonlijk vindt ik deze watervallen het hoogtepunt van kanchanaburi en omgeving trek er een dag voor uit, je krijgt er zeker geen spijt van. Maar dan zal je inderdaad wel wat anders uit je planning moeten halen want die staat al vol genoeg, verder zou je wat Arun kunnen combineren met het Grand palace, je komt om 13:40 aan voordat je dan in je hotel bent… een boot tochtje over de klongs lijkt mij al voldoende de eerste dag
je hebt me overtuigd om naar de erawan watervallen te gaan. Het speelde al in mijn hoofd maar nu hak ik de knoop door. Wat betreft dag 2, wellicht is een tochtje door de klongs inderdaad al voldoende. Ik ga proberen de Wat Arun en het Grand Palace te combineren in de ochtend. Ben zowiezo een vroege vogel dus dat moet wel lukken in een ochtendje!
door een foutje van Eva Air vliegen we pas 2 dagen later terug naar huis. Goh wat jammer Heb ons reisschema wat aangepast en dat ziet er nu ongeveer zo uit:
Za: 25-08-2012: Vliegen van AMS naar BKK met Eva Air om 21:40.
Zo: 26-08-2012: Aankomst in Bangkok om 13:40 – acclimatiseren
Ma: 27-08-2012: Grand palace, Wat Arun, fietsen met Ko van Kessel
Di: 28-08-2012: Khao Yai NP
Wo: 29-08-2012: Khao Yai NP
Do: 30-08-2012: Vertrek naar Kanchanaburi – bridge over the River Kwai
Vr: 31-08-2012: Dagje Erawan watervallen
Za: 01-09-2012: Kanchanaburi – per bus naar Ayyuthaya - nachttrein naar Chiang Mai
Zo: 02-09-2012: Aankomst Chiang Mai met nachttrein – Wat Pra Tat Doi Sutep
Ma: 03-09-2012: Chiang Mai – Mahout training
Di: 04-09-2012: Chiang Mai – trekking
Wo: 05-09-2012: Chiang Mai – trekking
Do: 06-09-2012: Chiang Mai – trekking
Vr: 07-09-2012: Vliegen en varen van Chiang Mai naar Koh Tao
Za: 08-09-2012: Koh Tao – duikcursus dag 1
Zo: 09-09-2012: Koh Tao – duikcursus dag 2
Ma: 10-09-2012: Koh Tao – duikcursus dag 3
Di: 11-09-2012: Koh Tao – duikcursus dag 4
Wo: 12-09-2012: Koh Tao – maximaal chillen
Do: 13-09-2012: Koh Tao – maximaal chillen
Vr: 14-09-2012: Vertrek van Koh Tao naar BKK
Za: 15-09-2012: Vliegen van BKK naar AMS om 12:30, aankomst om 19:25
schiet er maar op los! Zoals je ziet: de eerste 2 weken lekker veel doen en ondernemen in een vrij rap tempo, en afsluiten met een weekje niksen en duiken op koh tao. Of zouden jullie ook nog een ander eiland meepakken?
Ik zie op dag : Zo: 02-09-2012: Aankomst Chiang Mai met nachttrein – Wat Pra Tat Doi Sutep
Alleen maar die dag een bezoek brengen aan Doi Suthep?
Je kan s’morgens deze mooie tempel bezoeken en in de middag kan je dit prima combineren met de plaatselijke zoo.
Vergeet zeker niet het Doi Inthanon gebergte te bezoeken,de weg daarna toe ligt ongeveer 58km van Chiangmai.
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“cuzA2C3woa8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“rXXtaAglbT8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Zoals in de bovengeplaatste filmpjes is het een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot novemberAls je op doorreis bent naar bekende plaatsen als Mai Sariang en Mae Hong Son, is het raadzaam (en vereist in het regenseizoen!) om een 4-WD te huren. Ga je per openbaar vervoer, dan zou je het als dagtrip vanuit Chiang Mai kunnen doen (te boeken bij een van de vele kleine kantoortjes in het centrum van Chiang Mai), of je kunt overnachten in bungalows in het park (reserveren is vooraf niet nodig). Vanuit Chiang Mai gaan bussen, waarvan de meesten via Chom Thong gaan, maar sommigen ook rechtstreeks naar de waterval Nam Tok Mea Klang. Vanuit daar gaan elk uur minibussen naar de berg. Wil je de volgende dag doorreizen? Ga dan naar Chom Thong en via het plaatsje Hot per bus naar Mai Sariang en/of Mae Hong Son
Na de duikcurcus lekker op Koh Tao blijven, ik zou geen ander eiland meer meepakken voor die paar dagen.
Je zegt maximaal chillen die laatste paar dagen maar ik denk dat je die duikcurcus gedaan hebt dat je waarschijnlijk wel gaat duiken die twee laatste dagen (is voor ons ook chillen hahaha).
Waar ga je trouwens je padi halen ?
Ik zou een dagje eerder van Koh Tao naar Bangkok teruggaan. Stel je voor dat het weer slecht is en er die dag geen veerboten varen. Komt niet vaak voor maar kan gebeuren.
Hmmm daar heb je een punt. Nog helemaal niet over nagedacht. Misschien moet ik dat maar doen. Ik had vorig jaar alleen zo’n spijt dat ik een paar dagen van te voren van de perenthian islands in Maleisië was vertrokken. Vond het geweldig daar maar wilde toen ook het zekere voor het onzekere nemen om mijn vliegtuig niet te missen.
Martine: We weten nog niet bij welke school we willen duiken maar het liefst een Nederlandse instructeur daar mijn vriendin haar Engels niet altijd even goed is. Nog aanraders voor duikscholen?
Wij hebben op koh tao bij twee duikscholen gedoken, bij sunshine divers hebben wij onze open water gehaald en bij impiandivers hebben wij onze advanced gedaan.
Onze voorkeur gaat uit naar impiandivers is van een nederlandse eigenaar, het is een kleinschalige duikschool die ook maar 1 keer per dag uitvaart.
Bij sunshine varen ze twee keer per dag uit en dat was allemaal wat grootschaliger.
Kijk maar eens op zijn website http://www.impiandivers.com/ .
Bij impian krijg je als je de cursus doet gratis een bungalowtje maar je kan ook korting krijgen op de wat luxere kamers van Anantra Bungalows, dat hebben wij gedaan heerlijke kamers groot netjes en schoon vonden wij beter als de kleine bungalowtjes.