Woensdag vliegen naar Bangkok. Alternatieven?

Goed het nieuws volgen en zelf beslissen als je het niet aan durft niet doen.

Wij vertrekken op 4 juni met 5 vrienden. De voorpret is inderdaad wel aardig vergald door vluchtwijzigingen, aswolken, koersval Euro en natuurlijk de politieke onrust…

Ons plan is nu om meteen door te vliegen met Air Asia naar Krabi. We blijven dan 3 weken in het zuiden en gaan naar Railay, Koh Phangang, Koh tao en Koh Samui. Daarna vliegen we terug van Samui naar Bangkok, overnachting in hotel op vliegveld, en dan terug naar huis.

Hoop dat de boel niet verder escaleert naar het zuiden en dat het snel rustig wordt…

Wij gaan gelijk door naar Pattaya dan vliegen we naar Phuket.

Hierna oorspronkelijk naar Bangkok maar dat kan nu niet.
Ik twijfel over Kuala Lumpur maar de vliegtickets zijn te duur en de hotels ook.

Het tast mijn budget teveel aan.

Ik heb geen idee op dit moment ik hoop op een klein wonder.( Bangkok )

Och, je hebt nog ff de tijd toch?

Ik woon nu 1 jaar in Thailand. In Ban Phe (Rayong) een kleine 2 uur onder de luchthaven waar ik een Hotelletje heb. Neem van mij aan dat hier, net als in bijna geheel Thailand, niets te merken is. Behalve dan dat het stil is maar dat geldt voor heel Thailand. Deels ook seizoen gebonden. Uiteraard is het goed om het nieuws te volgen maar laat je hoofd niet op hol brengen. De ellende zit in redelijk afgebakende gebieden en daarbuiten kun je je veilig bewegen. Maar buiten Bangkok is er nog zoveel meer te zien. En het is altijd mogelijk om Bangkok heen te reizen ipv er dwars doorheen op allerlei manieren. Ook van luchthaven naar luchthaven. Wegblijven uit Thailand zal het land en de situatie zeker geen goed doen. Ik wens iedereen een goede, veilige en ontspannende vakantie!

Rosanne,

Ben net terug van Thailand.
in de afgelopen 2/5 jaar ben ik 16 maanden door Thailand heen gereden.
In totaal ca.8000 km met trein/bus en ca.18000 km samen met m’n Thaise vriendien
en haar auto. dit lijkt veel, echter het is niet meer dan ca; 50 km per dag.
Wil dus zeggen: veel gestopt, gezien, veel gehoord.
Zij woont in Bkk. Wij beide zijn geen pubers meer (45+)
Dus voorzichtig en doordacht reizen…
Ten spijt het “nieuws” wat ons getoont wordt hier in Europa,over Thailand, met name Bkk,
moet in Europa "verkocht " kunnen worden; Dus hoe meer bloed en sensatie, hoe meer gruwel beelden hoe dikker de portomonee …

Er zijn problemen in Thailand, er zijn demonstraties.
Echter zeker niet erger dan wat we soms in eigen land zien gebeuren.
Als je er niet in wil mengen, zoek dat plekje in de stad dan niet op.
Zo simpel is het ook in Thailand.
voor 98% van de oppervakte van Thailand is er ook maar NIET IETS van te merken!
Laat je dus niet gek maken door de (negatieve) publiciteit van de bladen / kranten etc.
Thailand is gewoon een erg fijn land om er te zijn, ook nu wanneer er politieke onenigheid heersd.
Het enige is dat je de plekjes van demonstraties zal moeten mijden, en dat is niet moelijk.

Wens je een fijne vacantie.

Ook in Udon Thani en Khon Kaen is het sinds de arrestatie van de UDD-leiders onrustig. Nu zijn dat nou niet echt de plaatsen die door veel toeristen bezocht worden, maar wat als ook de roodhemden in Chiang Mai zich ermee gaan bemoeien ? Niemand van ons heeft een glazen bol, dus niemand weet wat er komende dagen gaat gebeuren.

In Bangkok zijn er nu iig meerdere plaatsen waar het onrustig is. Laatste nieuws is dat CentralWorld is verwoest door brand.

Ik woon zelf in Hua Hin in Thailand, maar ben voorlopig in Belgie> Ik vertrek echter wel naar Thailand op 30 mei. Heb daarjuist nog gebeld naar een aantal vrienden in Thailand en dit is mijn advies. Vanuit de luchthaven kan je makkelijk een taxi nemen naar Hua Hin of Cha Am. Daar is echt alles normaal en je zit aan de kust. Het is eens een andere bestemming en je kan makkelijk vandaar uit ook naar Puhket of Krabi waar ook alles normaal verloopt. Hua Hin is echt wel de moeite waard om eens te bezoeken. Ik zou u afraden om naar Kanchanaburi te gaan want dan moet je normaal de stad door en in Bangkok is het vooorlopig niet veilig. Zeker niet in het centrum nabij siam square. Jullie kunnen hoe dan ook nog een aangenameen leuke vakantgie doormaken als je naar het zuiden van Bangkok reist. Het Noorden en het noordoosten (Isaan) zou ik voorlopig afraden.
Goeie reis toegewenst en laat u zeker niet beinvloeden door de media want die zijn enkel uit op sensatie.

Niet erger dan we soms in eigen land zien gebeuren ??? Sorry ??? Met alle respect, maar zulke demonstraties kennen wij echt niet in NL of BE ! Als je dat beweert, vraag ik me af of je het nieuws wel volgt !

En ‘dat plekje’ in de stad zijn inmiddels al meerdere plekken in de stad.

Hoi Ton,

Geinig: met andere woorden schreven we het zelfde op het zelfe tijdstip…

(Ban Phe, heel klein kust plaatje, … kan je je daar vermaken ?

Nee inderdaad, hier in NL hebben we alleen al bij één enkele “stomme voetbal demonstratie” meer doden en gewonden dan in Thailand 3 maanden demonstreren.

Als ook heb in NL nog nooit gezien dat militairen en agenten een bloem aangereikt kregen van de demonstranten !
We hakken er hier , zowel demonstranten als ook politie, er geliik op in …

Dan mag jij me vertellen bij welke ‘voetbal demonstratie’ hier in NL meer doden en gewonden zijn gevallen dan in Thailand in 3 maanden demonstreren (waarbij het dodental nu om en nabij de 70 is).

En nee, ik heb hier in NL nog nooit een demonstrant een bloem zien geven aan de militairen. Maar ik moet ook zeggen dat ik hier nooit militairen heb gezien omdat de situatie daar niet naar is.
En ook de laatste weken heb ik geen demonstranten meer gezien die bloemen gaven aan militairen, wel aan het begin v/d demonstraties, toen deze nog vredelievend waren, helaas alweer tijden geleden.

De ervaringen van ‘lokale mensen’ doen mij goed om te lezen. De media zullen inderdaad een gekleurd beeld laten zien. De onlusten zijn natuurlijk ook pittig maar geconcentreerd in bepaalde gebieden. Door de herhaling van beelden en tekst krijg je als lezer/kijker soms het idee dat heel Thailand er mee te maken heeft.

Daarbij moeten we natuurlijk niet gaan zeggen dat het in Nederland erger is, dit lijkt me lichtelijk overdreven namelijk. Ik kan me niet herinneren dat er in Nederland dergelijke onlusten zijn geweest waarbij meer dan 40 doden zijn te betreuren door inzet van het leger… Voetbalrellen zijn ook niet fijn maar laten we niet helemaal bagetalliseren wat er aan de hand is in Bangkok en een aantal steden in het noorden.

1 like

We kunnen ons vast nog wel de beelden van Parijs en Athene voor de geest halen. Neemt niet weg dat dit erg is. Onbegrijpelijk dat er vrouwen en kinderen tussen zitten. Las zelfs dat 1 vrouw op haar gemak de kind aan de borst had. Ben je dan getikt of niet?
Er lijkt een wending aan te komen maar waarschijnlijk met veel slachtoffers.

Ik kan me hier best vermaken. En Pattaya, Bangkok (ja…nu even niet!), Koh Samed zijn allemaal niet ver weg. Als ik er tijd voor heb natuurlijk.

is

nou die kans niet echt groot aangezien de het zuiden aardig geel is zeg maar en hier op koh phangan vinden ze de red shirts baa(gek).

dus kom gerust naar het zuiden we merken er hier niets van.:vak02:

Zag laatst een artikeltje over het logo van McDonalds. Rood en geel harmonieus tot één geheel. De gewone man eet daar en de multinational wordt er rijker van. Niemand klaagt. Kan dus wel samengaan…ook hier in Thailand.

eerst hebben de ryke thais de arme mensjes gaat leeg gezogen en nou men uit wanhoop zyn rode shirt aantrekt is men CRAZY.

Zolang myn vrouw nog 12 uur per dag voor 120 bahtjes moet werken (Mae Cho = chiang mai)
moeten de ryke hollanders ff de mondjes dicht houden.

Zolang arme boeren nog steeds hun dochters moeten "verkopen"richting Patpong of Pattaya terwille van 90% aziatisch toerisme …

Het wordt pas een ramp als de geliefde koning overlijdt.
uiteraard heb ik inmiddels reeds geboekt voor september.

het ging dacht ik ook altijd wel goed smen totdat mr T zich er mee gging bemoeien.

Ik wil er eerlijk gezegd nog niet aan denken wat er dan gaat gebeuren…

nou denk meer van dit tenzij de koning een verrassing in petto heeft wat betreft zijn opvolging, z’n dochter ipv zoonlief