Woensdag vliegen naar Bangkok. Alternatieven?

Ik dacht al heel wat te weten over en van Thailand, maar leg mij a.u.b. even uit wat is:
in LOS
mijn vaste moo daeng shop
baa zijn helemaal baa.

Misschien leer ik weer wat.

Zou de koning het allemaal tot halt kunnen roepen? Hij wordt toch aanbeden als een god?

LOS= land of smiles zo wordt thailand ook wel genoemd.
moo deng= rood varkens vlees, je krijgt rijst met cripy varkens vlees rood varkens vlees met een sausje en een bakje bouilion en dat voor 35 baht.

baa= gek(echt gek0 waar ting tong meer pretiig gek cq gestoord is.

1 like

Nu moet ik voorzichtig zijn maar:
De rode draadjes zijn inderdaad in handen van 2 heren. Daar is veel over te vertellen maar niet verstandig hier.
Misschien is mijn terughoudendheid wel een basis voor de problematiek.

Krijg net een telefoontje uit Pattaya. Ik quote: Vermoedelijk de roden hebben een Tesco in de fik gestoken. Disco’s, massageshops, restaurants…alles dicht om 21.00u.
Gaat het nu echt mis?

Ik ben van mening dat je gewoon Bangkok niet in moet gaan. Ik heb ook op de site van Buitenlandse zaken gelezen dat het airport (nieuwste) veilig is, dus die gaan wij gewoon gebruiken als doorvlieghaven. Je moet downtown mijden. Wij gaan over drie weken, dus zal verslag uitbrengen :slight_smile:

Dat was gisteren.
Als de situatie zich verspreidt naar allerlei delen dan heb je kans dat minbuza een totaal neg advies geeft voor heel Thailand.

De laatste weken tijdens de demonstratie heb ik tegen reizigers gezegd dat er nog gewoon naar Bangkok gereisd kon worden, maar dat ze bepaalde gedeelten waar de roodhemden zich ophielden moesten mijden.
Nadat het vorige week donderdag weer ge-escaleerd is, ben ik gaan adviseren om Bangkok voorlopig even te mijden. Ook al is het een gigantisch grote stad, het is gewoon niet prettig om daar nu te zitten. Ook niet omdat niemand weet wat er de komende dagen nog gaat gebeuren.
In Bangkok heerst momenteel complete anarchie waarbij een aantal fanatiekelingen alles in de fik steken wat ze in de fik kunnen steken.

Luchthaven Suvarnabhumi is idd nog gewoon toegankelijk en daar is momenteel niks aan de hand.

Ja, en wat wil je daar mee zeggen? Het is niet aan het ministerie om al of niet voor reizigers te bepalen of ze wel of niet gaan.Dat maken de reizigers zelf uit.
Gewoon je verstand een beetje gebruiken als je wel gaat en de moeilijkheden omzeilen likt mij een beter advies.
Ik vertrek over een week wel naar Bangkok en zie daar wel of mijn geboekt,stervens duur hotel, bereikbaar is of niet. Zo niet zoek ik wat anders uit de vuurlinie…Heb nog nooit een vakantie omgegooid of afgezegd ivm binnenlandse onlusten ter plekke.

Je verstand gebruiken ?
Dat doe ik als vader van mijn gezin,hetgeen ik in je reactie niet terugvindt.

Heb geschreven dat een ieder het voor zich zelf uit moet maken of hij al of niet gaat. Ik heb geen gezin, gelukkig niet meer, en ga dus wel. Voor gezinnen geldt in deze dat zij dan over het algemeen waarschijnlijk echt wel veilig terecht kunnen in het,mij veel te toeristische, zuiden van het land.
Ik heb mijn reis al tijden gepland, in de wat nu omschreven wordt als onrust provincies, in het noorden en oosten van Thailand…En daarover ben ik van mening dat de kans dat je in Nederland wordt aangereden door een auto groter is dan dat je in Thailand in moeilijkheden komt.

Het ministerie bepaalt dat ook helemaal niet, zij brengen slechts een advies uit. Mocht de onrust zich verder verspreiden (wat nu ook al aan de gang is in een aantal plaatsen) is het gewoon verstandig om sommige plaatsen te mijden. Waarom zou je het opzoeken ? Veel mensen gaan naar Thailand voor een leuke vakantie, dan heb je geen zin om in een conflictsituatie te zitten. En kan begrijpen dat je als ouder die met kinderen reist hier nog even wat anders tegenaan kijkt.

lijkt wel of de spanningen in thailand overslaat naar het forum

Dat idee had ik eerder vandaag idd ook al…

Helemaal mee eens, voor mij ligt het anders en gemakkelijker waarschijnlijk.Na een paar nachten Bangkok ga ik door naar Khon Kaen>> huur daar een motor en ga samen met een Thaise vriendin verder toeren in het noorden en oosten. Wel reeds accomadties geboekt in oa Chiang Mai, Chang Rai en Pai…maar bij grotere onlusten tuffen we net zo makkelijk door naar Cambodja of Laos.Scheelt ook dat ik wat meer tiid heb dan een gezin dat waarschijnlijk hooguit een week of drie heeft: ik ga sowieso 9 weken met de mogelijkheid daar nog 7 of8 weken aan vast te plakken.

Zal toch niet? Maar door al die (herhaalde ) beelden op tv en soms wat opgeklopte paniek berichten op div forums en blogs zijn veel mensen te gemakkelijk te beinvloeden…

Kom op zeg !!! Een negatief reisadvies heeft wel degelijk consequenties, al is het alleen maar ten aanzien van je verzekering.
Het is wel erg makkelijk om te zeggen dat als het ergens onrustig of gevaarlijk is dat je dat gewoon ergens anders naar toe gaat.

Opgeklopt ?

http://www.boston.com/bigpicture/2010/05/crackdown_in_bangkok.html

Dank voor weer een link, maar ben gestopt met het volgen van het zg actuele “nieuws” met uitzondering van meerdere malen mobiel of via skype contact per dag met Khon Kaen>> daar laat ik het de komende week bij tot ik in het vliegtuig zit…
Komt bij dat ik voor eventueel nieuws geen behoefte heb aan Amerikaanse bijdragen> er is geen volk op aarde dat ik stommer vindt, maar dat zal wel komen omdat ik van oorsprong een communist ben.

Tjee hier schrik ik toch wel van! Zie natuurlijk veel en hoor veel, maar op een paar centimeter van mijn neus af komt t wel hard aan. Tuurlijk het zijn moment opnames maar zag ook plekken die ik “ken” nou dan breekt m’n hart wel! Vreselijk wat daar gebeurt!

Als ik nu zou gaan dan zou ik Bangkok zeker mijden! Hoe groot de stad ook is, op een gegeven moment is die ook te klein (spreekwoordelijk) Ik zou overigens Thailand niet mijden!

Stom om te zeggen wellicht, maar vond te foto’s wel prachtig! (prachtig op een manier hoe ze genomen zijn, niet wat er op te zien is!)

ik weet van mijn vriendin dat de skytrain en de mrt gesloten zijn
is ergens ook wel logisch want die moet door het gebied heen waar alle stress is
zij is al de hele week niet naar het werk geweest en wacht op een sms wanneer ze weer kan gaan
haar zus die in het ziekenhuis werkt blijft daar slapen
op straat kun je wel maar de angst zit er goed in