Woensdag vliegen naar Bangkok. Alternatieven?

Al gezien dat het geweldige winkelcentrum Central World in de fik is gestoken niet normaal gewoon. Daarnaast ook een stuk van Siam shopping mall. Dit nog even gedaan omdat ze boos zijn voordat ze naar huis zouden gaan. Van Bangkok blijft niets meer over zo. Nu houden ze wel even op maar ik denk dat ze nog wel aanslagen zullen blijven plegen. Ik ben blij dat ik zelf niet van Bangkok naar Thailand vlieg maar vanaf Kuala Lumpur en dan naar Koh Samui.

Zelf was ik ook nogal geschrokken, omdat ik allemaal berichtjes kreeg dat het advies voor heel thailand gold. FF zelf nagezocht, t geldt nog steeds alleen voor de zuidelijk provincies en Bangkok.

Dus ik ga gewoon 31 mei lekker naar Ko Samui
(vlieg wel vanuit maleisië met een directe vlucht naar het eiland)

Ja ik zit zelf straks 11 weken op Koh Tao daar is het gewoon zoals het altijd is. Mij houd het niet tegen om toch te gaan dit omdat ik niet in Bangkok hoef te zijn vlieg namelijk ook terug van Koh Samui naar Kuala Lumpur.

:chin:Is niet vreemd dat de spanning over slaat je kan niks doen voor je geliefde thailand en hier heb je met meer mensen een klein beetje een uit laat klep om je frustatie kwijt te kunnen en als het allemaal netjes blijft lijkt me dat geen probleem:THAILAND::cambodia:

Hallo,

Ja dat is waar inderdaad een hoop frustratie omdat je niets kunt doen en het wel ziet gebeuren op tv. Als je bangkok post online leest weet je niet wat je ziet. Hier in Australie zenden er ook heel veel over uit op tv. Wij zullen het voorlopig blijven volgen hopelijk word het weer wat rustiger. Wij gaan eerst nog even Indonesie onveilig maken voor 1 maand lol.

Hoi Moira, begrijp het niet helemaal. Bangkok ligt toch in Thailand?

lol2 slip of the toetsenboard denk ik

ik bedoel van Bangkok naar Koh Tao maar van Kuala lumpur naar Koh Samui. Soms slaap ik half

Ook wij gaan in juli 3 weken met ons gezin (2 kinderen, 7 en 10 jaar) naar Thailand. We hebben een ticket op Bangkok en daarna ligt alles nog open. De bedoeling was eerst richting het Noorden, maar dat doen we nu maar niet. Ik volg het nieuws natuurlijk op de voet, maar maak mij natuurlijk net als iedereen ook zorgen. Wel of niet naar Thailand, of door vliegen en zo ja waar naar toe etc. Ik lees met belangstelling de tips van de Nederlanders/Belgen die nu in Thailand wonen. Ik las dat je een taxi naar Hua Hin kan nemen? (Ben ik 20 jaar geleden ook nog geweest). Hoe lang is dat rijden vanaf het vliegveld (BKK) en wat is een redelijke prijs om te betalen? Is het in de buurt van Surat Thani ook veilig? We willen misschien ook nog Khao Sok. Hoe is het daar? Hebben jullie nog leuke tips(cultuurtips, zoals tempels e.d.) voor het Zuiden? Jullie zien het wel, veel vragen…Ik ben benieuwd naar de tips en adviezen! Alvast bedankt!

Klinkt raar momenteel maar toch is Juli nog ver weg.
De situatie kan dan heel anders zijn.

Persoonlijk boek ik nog niets om , Pattaya,Phuket en zelfs Bangkok tot slot blijft nog onveranderd.
Ik eindig in Bangkok gedurende 6/7 dagen en ga uit van goede hoop.

Alles NU omgooien voor die tijd zijn beslissingen uitgaande van het heden.
Die beelden verontrusten maar alles kan ten “goede” keren.
" " omdat Thailand niet meer hetzelfde zal zijn als voorheen.

Ergens beslissen wij ook,maar nu nog niet.

Je kan een taxi nemen van de airport naar Hua Hin. De normale prijs die je betaald is 2000 Baht. En hier in Hua Hin is veel veranderd de laaste 20 jaar en zeker de moeite waard om te bezoeken en te verblijven. Als jullie willen stuur mij dan eens een mailtje op [EMAIL=“frankvanalboom@hotmail.com”]frankvanalboom@hotmail.com met jullie plannen, dan kan ik jullie misschien helpen i.v.m. hotel en uitstappen.
Groetjes

Frank

1 like

Ik snap het hoor. Ik vind enerzijds ook dat het nog lang duurt (7 weken), maar anderzijds hebben wij 2 kinderen en daar zijn we ook verantwoordelijk voor en dat voelt voor mij persoonlijk toch anders dan wanneer we met z’n tweeen zijn, vandaar. Maar ik wacht ook eerst nog af hoe het zich daar verder gaat.

Dank je, Frank. Een leuk aanbod. Ik ga het zeker onthouden. We wachten even af hoe het verder gaat, willen niets overhaast beslissen, maar vind het een leuk voorstel. Het lijkt me zeker leuk weer eens in Hua Hin te zijn.

Wij gaan ook als gezin.
Dat voelt als extra druk,verantwoordelijkheid.

Ja, dat klopt. Vakantie is tenslotte ontspanning! We wachten maar af. Wanneer gaan jullie?

Begin Juli.

Denk er precies zo over. Heb Bangkok op dag 1,2,3,18 en 19 op de planning staan. Mocht het rustig worden dan blijf het zo, anders alternatieven verzinnen voor die dagen. Zal organisatorisch lastig worden… Wij willen ook naar het noorden (Chiang Mai en Chiang Rai), mocht het daar ook onrustig zijn dan komt plan 3 in werking en gaan we naar het zuiden, oa Phuket, Krabi, Khao Sok, Ao Nang, Koh Phi Phi, Phang Na Bay enz.

Ik vind het onbeschrijfelijk teleurstellend als ik het hele eind heb gereisd met een verlangen sinds 1993 dat ik Bangkok niet kan bezoeken.

Toch heb ik weer wat vertrouwen.

Ik ga ervan uit dat ik met mijn lokale bestedingen de kleine man help.

Als je dichtbij victoria monument bent kun je met een airconbusje naar HuaHin voor 200 baht per persoon vertrekken de hele dag door dus aansluitend en misschien ff wachten
moet wel ff vragen daar maar iedereen weet waar het is
als je met de skytrain vanuit sukhumvit komt moet je als je eruit komt de trappen af en aan de kant waar je uitstapt terug lopen, ongeveer 300 tot 500 meter denk ik en daar bij een supermarkt zie je vanzelf een hoop busjes aan je linkerhand

1 like