Normaal gezien gingen we op 24 juli vertrekken naar Thailand, maar we gaan het niet doen gezien de situatie.
We kunnen onze vlucht niet annuleren. Ik heb gebeld met SAS Airlines en ze kunnen omgeruild worden voor een latere datum. (tot in december 2010)
Ik heb enkel bouwverlof dus ik kan niet in het najaar gaan. Als er iemand is op het forum of die iemand anders kent die graag later zou gaan als de onrust misschien al voorbij is.
Stuur mij gerust een bericht.
De tickets hebben ons elk 741 euro gekost en er wordt gevlogen over Kopenhagen. Over de prijs valt er zeker te praten, dat is geen probleem. Als we ze maar niet volledig kwijt zijn.
Hoi!
Als ik jou was zou ik de situatie gewoon nog wat afwachten. Het is nog 2 maanden hé. Ondertussen is het al heel wat rustiger in Thailand. Nuja, je moet het zelf weten. Wij hebben tikets geboekt voor 20/7 en ik denk toch dat we gaan hoor.
groetjes
Ben vorige week in BKK geweest, tijdens het begin van de grote rellen… Ik zat paar kilometer van red-shirt area en heb er echt niets van gemerkt. Nu, na alle ellende met veel doden, plunderingen, branden, etc is het weer relatief rustig in BKK (naar wat ik begrepen heb) en is het leger alleen nog op straat om de rust te waarborgen.
(Wel een bizar dubbel gevoel gehad daar: Aan de ene kant heb je extreem lol en hang je lekker blij de rugzaktoerist uit en aan de andere kant vallen er een paar kilometer verderop doden en gewonden…)
In de rest van het land is het op een klein brandje hier en daar na ook gewoon rustig en merk je echt helemaal niets van al die ellende.
Ik zou er als ik jou was niet eens over nadenken niet te gaan! Zeker omdat het nog 2 maanden weg is… En laat je zeker niet gek maken door de media!!!
Voila se ik dacht het wel dat het allemaal wel zou meevallen. Niet te snel panikeren enzo. De media maakt er ook altijd een heel circus van hé. Zo dacht ik ook eens dat het in heel Israël oorlog was tot ik eens wat Israëliers sprak.
Angst zaaien is 1 van de dingen die terroristen graag doen.
Men weet nooit wanneer het veilig is, dat is nu juist de bedoeling.
In deze vind ik het woord terrorist niet gepast m.u.v degene die het als splintergroepering toch hanteren.
Is je angst gegrond?
Misschien wel misschien niet maar momenteel is de toestand anders,als het is geweest.
Althans in positieve zin.
Wie kan je angst wegnemen,wanneer voel je je veilig in een vliegtuig bijvoorbeeld.
Met al de negatieve berichten omtrent de vliegrampen vraag je je af moet ik nog vliegen?
Men waant zich soms veilig in eigen omgeving waar wekelijks verkeers slachtoffers vallen,kinderen worden ontvoerd,berovingen ect… ons Nederland.
Reëel ?
Ik weet het niet maak een keuze maar baseer deze niet op angst want dat is ten alle tijden een slechte raadgever.
Dat is allemaal jullie mening. Maar ik wil niet het risico nemen om met mijn vriendin naar Thailand te gaan. Ik kan haar niet 100 % beloven dat de rellen voorbij zijn. Niemand kan dat garanderen denk ik. Als de red-shirts zich plots verplaatsen en bv. het op de luchthaven gemunt hebben zoals de rellen een paar jaar geleden.
Ik weet dat de kans heel erg klein is maar je weet nooit. Maar als jullie het zien zitten vind ik dat super voor jullie want je gaat waarschijnlijk een prachtreis tegemoet.
Wij gaan wel binnen een paar jaar eens terug.
:chin:Ja ik kan niet voor je beslissen maar zelfs in Nederland kan je voor verassingen komen testaan een paar weken terug was zelfs schiphol dicht
door een as wolk
groetjes fransjes:THAILAND:
ps wat zijn nu je vakantie plannen?
:chin: ik wil niet Flauw doen maar in Spanje zijn ook regelmatig aanslagen door de ETA
maar geniet ieder geval van je vakantie dat is het belangrijkste toch?
Wat ben je nu eigenlijk aan het doen? Is alles buiten Thailand niet goed om op reis te gaan misschien?
De tweede zin ben ik meer voorstander van. Genieten moet er gebeuren op vakantie.
:chin:Nee iedereen moet gewoon doen wat hij of zij graag wil doen met vakantie ik wou alleen een vergelijking maken over veiligheid in diverse landen .
Geen probleem en ik ben blij dat er mensen zoals jij zijn die Thailand zo promoten. En ik hoop echt voor het land dat het in een beter daglicht komt. Want het toerisme zal hier ongetwijfeld onder lijden.
Als je onderbuikgevoel zegt niet doen dan moet je het ook niet doen.
Jij beslist en niemand anders.
Niemand kan je iets kwalijk nemen.
Spanje is mijn favoriete land echter in het Hoogseizoen vooral met kinderen >12 jaar zo ontzettend duur geworden.
Bovendien weet ik nog zo goed dat er aanslagen waren in de parkeer garage van Malaga airport.
Gezien je nickname de aanslagen in de metro van Madrid.
De vele ongelukken op de route du soleil.
Wij zijn uitgeweken naar Turkije waar wij inmiddels al doorgewinterde vakantie gangers een vooroordeel over hadden.
Twee jaar geleden zouden we naar Kefalonia gaan helaas kwam ik er achter dat Kids World ANVR/SGR aangesloten het complex had aangeboden terwijl het nog gebouwd moest worden.
Droevenis ten top, hele vakanties ,huwelijks reizen ect…naar de knoppen.
Dat is zo’n een stress geweest en een gang naar de geschillen commissie die het allemaal aan hun laars lapte.
Affijn we kregen toch een mooie compensatie naar Turkije maar dat wilde we niet.
1 jaar daarna hakte ik de knoop door immers ik wilde zelf het e.a. bekijken zonder alle vooroordelen.
Ik heb een wereld vakantie gehad, 5* Hotel,vriendelijke mensen,prachtige stranden ect…
Het was een leer en uiteindelijk het motto eerst zien dan geloven.
Als je je gevoel van veiligheid kwijt bent gewoon een andere beslissing nemen.
Indien je er ( Thailand )een slecht gevoel bij hebt laat het dan een jaartje rusten en doe iets waar je een goed gevoel bij hebt!
Spanje is zeer mooi ( Mijn vrouw is Spaanse ) en er kan natuurlijk iets voorvallen , thuis kan je doodvallen ( rijmt nog ook ),zorg dat je een lekker gevoel bij krijgt ,het is toch het zuur verdiend verlof!
Dank u wel en dat zullen we doen. Als we op reis gaan willen we ons geen zorgen maken en er echt van genieten. Want voor je het weet ben je weer aan het werk.
Jammer Halamadrid. Ik hoop echt dat je iemand vindt die de tickets wilt overnemen.
Wij gaan 23 juni met het gezin naar Bangkok. Ik blijf het forum en het nieuws in de gaten houden, maar als het negatieve reisadvies verminderd wordt, dan blijven we onze reis (Bangkok-Chiang Mai-Koh Samui) volgen. En anders vliegen we voor 10 dagen door naar Pukhet en gaan daarna naar Koh Samui.
In deze rare maatschappij kon je van uit alle hoeken aanslagen verwachten. Ik steek niet mijn kop in het zand, maar ik laat mijn leven niet beheersen door angst voor tereur. Gewoon goed de verschillende informatiebronnen in de gaten houden, daarmee proberen de ellende niet op te zoeken en altijd plan B of plan C klaar hebben om naar uit te wijken.
Ik weet het niet goed. Ze zijn voorzien voor 24 juli en terugkeer 6 augustus. En normaal gezien als de situatie zo blijft kan je ze verplaatsen tot in het najaar. Maar dat moet allemaal via Joker (en Sas airlines) gebeuren.