1-Zoja waar ga je nu heen ?
2-Ben je meer kosten kwijt ?
3-Ben je tevreden met het alternatief?
4- Heb je alles geannuleerd en blijf je thuis of binnen Europa?
Alles blijft zoals het is voor onze vakante in begin Juli m.u.v Bangkok
Ik heb geen alternatief en ik twijfel over Kuala Lumpur maar dat kost me meer aan vliegtickets en hotels.
Dat is het me eigenlijk niet waard,4 vliegtickets Phuket Bangkok kunnen dan al in de kliko.
Nog geen aanpassingen voor ogen, ons vertrek (met 3 jong volwassen dochters) is over ca 7 weken. Er kan nog veel gebeuren in die tijd. Veiligheid staat natuurlijk wel voorop.
Schema zoals gepland: na landing paar dagen Bkk, dan via Kanchanaburi, Hua Hin, Krabi/Ao Nang, naar Maleisië en Indonesië om weer een paar dagen te eindigen in Bkk (incl Ayatthuya).
Mocht het in Bkk onrustig blijven, dan beslis ik kort voor vertrek om door te reizen naar een andere of rustige plek. Mocht het hele land onrustig zijn, dan probeer ik direct door te reizen naar Maleisië. Hoe of wat, dat zie ik over ca 5 weken wel weer. Vooralsnog hoop ik dat het allemaal een stuk rustiger gaat worden (wie hoopt dat niet eigenlijk …)
Op dit moment niet, ik vertrek over een 4-tal weken, dus ik wacht het even af. Mijn eeerste 6 dagen heb ik via een reisbureau geboekt (Fox). Mocht het gevaar in Bangkok aanhouden, dan biedt Fox een alternatief, dat hoor ik dan een x-aantal dagen van te voren. De rest van de weken vertoef ik me aan de kust bij Koh Samui en Phuket.
Mocht het hele land in rep & roer staan (negatief reisadvies), dan neem ik aan dat ik gewoon op mijn reis/annuleringsverzekering kan terugvallen.
Nou Sonnve, ik zou dat maar even navragen bij je reis en annulerings verzekeraar, want dit is niet zomaar het geval. Het wordt zeker lastig als je niet via een reisbureau hebt geboekt helaas… Ze verwijzen je namelijk eerst naar je touroperator die hebben namelijk zo’n garantiefonds oid afgesloten. Als je los boekt…
In heel veel verzekeringen zijn terrorisme en dit soort zaken uitgesloten heb ik begrepen.
Wij gaan volgende week vrijdag naar Koh Samui en Koh Panghan, als het erger wordt denken wij om maar niet vanuit KL naar Thailand te vliegen en dan toch maar in Maleisië te blijven. En dan achteraf maar kijken of ik geboekte tickets en hotels terug kan krijgen?
Overigens viel ons de hotel prijzen in KL wel mee en misschien is het een optie om vanuit Phuket, via Langkawi en Penang af te zakken naar KL… Weet niet zeker of dat makkelijk te doen is, maar de optie het onderzoeken misschien wel waard.
Heb al geregeld dat ik vanuit Bangkok (kom om 18.00 uur aan) om 7 uur weer doorvlieg naar Hanoi en heb 2 overnachtingen bij Khoa San Road verplaatst van het begin van mn vakantie naar het einde (eind juli).
Nu nog een hotel kort bij het vliegveld voor de 1ste nacht , maar als het slecht blijft zit ik 12 uurtjes op het vliegveld. Mocht het nog erger worden, kijk ik of ik via Emirates kan omboeken via Singapore naar Hanoi.
Ik zie het wel worst case scenario is dat ik Emirates vraag om me ergens anders heen te brengen Maleisie of Indonesie
Heb alleen nog een overnachting bij het vliegveld geboekt, vlucht Bangkok - Hanoi en 2 nachten in Hanoi, zal dan een honderda tweehonderd euro kwijt zijn, shit happens.
Nog even afwachten. Dacht eerst aan Vietnam als noodoplossing. Dit valt af, toch via Bangkok plus hotel, extra vliegtickets plus extra kosten zoals visum enz. Alternatief is Maleisie. Eventueel omboeken via Emirates/333Travel. Vanaf Dubai naar KUL ipv BKK. Moet dan nog wel mijn geld (aanbetaling) van Vieng Travel (=NL/Thai reisbruo in Bangkok) zien terug te krijgen. Vieng Travel is Thais dus geen SGR/ANVR.
Nog 8 weken voor vertrek… kan nog veel gebeuren
Waarom valt Vietnam af?
Wij zitten ook een beetje te twijfelen. We zouden op in juli een twee weken naar Maleisië en twee weken naar Thailand gaan. Ons retourtje is op Kuala Lumpur.
Nu denken we er over om Thailand te schrappen en Vietnam te doen…
Ik ga gewoon maar ik ga ook niet naar Bangkok maar naar Koh Tao en blijf daar mijn gehele tijd. Het zou mij sowieso niet tegenhouden om toch te gaan. Dit is natuurlijk heel persoonlijk. Ik ben al vaak in Thailand geweest en ook toen er al eerder dingen waren in Thailand.
Jij hebt al een retour Kuala Lumpur. dan wordt het anders. Wij hebben een retour Bangkok. Door naar Vietnam betekend extra tickets vanaf Bangkok. Vluchttijden van Air Asia zijn zodanig dat er zeker een extra nacht Bangkok bijkomt op de heenreis en misschien ook op de terugreis. Dan wordt het wel erg lang reizen. Komt bij dat je voor Vietnam een visum á € 60,- p.p. nodig hebt. Extra vaccinaties t.o.v. Thailand (althans Meditel) zijn noodzakelijk. Het weer in die periode (juli/augustus) kan in Vietnam dan onstuimig zijn.
Voor Maleisie geldt dat ik de tickets vanaf Dubai niet al te moeilijk kan omwisselen naar KUL i.p.v. BKK, geen tijdverlies met extra reizen, geen extra vaccinaties, geen visum en een veel grotere kans op mooi weer:zon02: