Vanaf Thailand naar ergens anders boeken

Hallo,

Ivm meest recente ontwikkelingen zullen we niet BKK kunnen bezoeken. We hebben wel tickets tot Bangkok airport.

We overwegen verschillende alternatieven en eentje daarvan is doorvliegen vanaf Bangkok Airport naar bijvoorbeeld vietnam of Cambodja.

Heeft er iemand daar ervaring mee? Of andere suggesties of tips?

Wij gaan van 7 Mei tot 20 Mei…

Bedankt!!

Groeten

Yalika

Gisteren heeft het calamiteitenfonds besloten dat het mogelijk is om tickets kosteloos te annuleren. Ik kan me echter voorstellen dat je je verheugd hebt op je vakantie, en toch wilt gaan :slight_smile:

Doorvliegen vanaf BKK is geen enkel probleem - althans, normaal niet. Het kan echter zijn dat gezien de recente ontwikkelingen in BKK meer mensen dan normaal door willen vliegen en dat tickets moeilijker te krijgen zijn. Dit probleem kun je deels oplossen door vooraf te boeken. Houd wel rekening met overstaptijden.

Het is mogelijk om ter plekke pas iets te boeken, maar je kan dit prima in NL heb. Heb je wel eens gekeken op de site van Air Asia (www.airasia.com). Ik heb vaker met ze gevolgen, ook vanaf BKK, en ze zijn goed en betrouwbaar. Met hen kun je bv naar Vietnam, Maleisie of Cambodja vliegen. Ook zou je er voor kunnen kiezen WEL Thailand te bezoeken, maar BKK te mijden. Er zijn volop maatschappijen die vluchten naar andere delen van het land uitvoeren, en welke in Nederland al te boeken zijn. Thai Airways heeft veel bestemmingen, maar zij zijn niet de goedkoopste.

Succes met je gewijzigde planning!

Ja we hebben al wel wat voorbereidend werk gedaan voor Thailand, vandaar dat we graag toch in Thailand zouden blijven als het mogelijk is, en Chiang Mai doen, en dan naar het Zuiden doorvliegen.

Alvast bedankt voor de tip Jenny.

Yalika

Hi Yalika,

Ik ben met mijn dochter van 3 sinds drie weken in Thailand. Gestart in Bangkok, maar toen na drie dagen de eerste opstand losbarstte zijn we vertrokken naar Koh Samui voor een week, vandaar naar Phuket en door naar Koh Phi Phi voor weer een week. Inmiddels zijn we gisteren doorgegaan naar Chiang Mai waar we nu zitten. In alle plaatsen buiten Bangkok is er gelukkig niets te merken van de situatie in BKK. Alle afstanden hebben we gevlogen en dat is uitstekend, zelfs nog op het laatste moment een dag van te voren, goed en goedkoop online te boeken met Bangkok Airways (Air Asia of een ander kan natuurlijk ook). De Thai zijn zelf erg bezorgd over de situatie en realiseren zich dat dit funest is voor de toeristische sector, dus ze doen er alles aan om het je naar de zin te maken. Wij blijven zeker (tenzij er andere dingen gebeuren natuurlijk, je moet altijd een slag om de arm houden) nog een week of 4, 5 in Thailand. Meld je even aan via de site van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken op een nieuwsfeed van de NL ambassade in Bangkok, ik krijg bij calamiteiten een sms (die heb ik nu twee keer gehad). Dan blijf je als eerste op de hoogte en weten zij dat je in Thailand zit.

Veel plezier!
Mariska en Linde

Waarom kan je Bangkok niet bezoeken ? Dat er in een bepaald gebied onrust is en demonstraties zijn, ontken ik zeker niet, maar deze gigantische stad is zo groot als de provincie Utrecht. Heb Bangkok net zelf een paar dagen geleden verlaten en tijdens mijn verblijf daar (Sukhumvit Road) helemaal niks van welke onrust dan ook gemerkt. En het duurt natuurlijk nog even tot het 7 mei is…blijf het laatste nieuws volgen dus…of plan je verblijf in Bangkok aan het eind van de reis !
Ik heb soms het idee dat in NL het nieuws de ronde doet dat heel Bangkok een groot slagveld is !

Dave, ik zou voorzichtig zijn met dat advies.

Op het moment dat mensen ondanks een negatief reisadvies (of dat nu terecht is of niet) toch naar een bepaald gebied gaan, dan zijn ze niet verzekerd. Dus als je BKK niet perse wilt zien en makkelijk kan vermijden - waarom onnodig risico lopen?

Als je BKK niet per se wilt zien en je echt zorgen maakt, kan je idd direct doorreizen. Als je toch een beetje Bangkok wilt meekrijgen, kan je gewoon een hotel bij Sukhumvit Road boeken. Daar is het momenteel nog steeds ‘life as usual’ en zoals ik reeds schreef, merk je daar echt helemaal niks van onrust. Er lopen genoeg toeristen op straat, zowel overdag, in de avond alswel midden in de nacht. Yalika vertrekt pas op 7 mei, dus gewoon het nieuws en de laatste ontwikkelingen blijven volgen. Waakzaamheid is altijd vereist, net als het ontlopen van grote samenscholingen.

Ik geef in mijn eerdere bericht ook niet het advies dat ze Bangkok moet bezoeken, ik geef alleen aan dat het heus nog wel mogelijk is.
De onrusten van afgelopen donderdag hebben zich afgespeeld in het Silom district, niet bij Sukhumvit.

Indien je een los vliegticket hebt aangeschaft, valt dit ook niet onder de garantie van het Calamiteitenfonds.

Uiteraard moet iedereen uiteindelijk voor zichzelf de afweging maken om Bangkok te bezoeken of niet. Dit is de verantwoordelijkheid voor de reiziger zelf.

1 like

Hoi,

Bedankt voor jullie advies, voorlopig volgen we de situatie op de voet.
Hoe het advies nu staat willen we BKK achterwege laten en meteen doorvliegen naar Chiang Mai, en later Phuket of een andere kustplaats.

Maar we wachten nog even met boeken, dus moesten de dingen stabiliseren dan kunnen we alsonog BKK inlassen.

Ik apprecieer alle advies, en ik kan de boodschap van dave zeker kaderen.

Bedankt iedereen!!

Yalika

Wij vertrekken 14 mei naar Thailand. We volgen de situatie ook nauwlettend. Door de recente ontwikkelingen (ingrijpen leger) is het natuurlijk niet ondenkbaar dat het in het rest van het land ook gevaarlijk wordt. We hebben al navraag gedaan om om te boeken, maar dit was niet mogelijk. Mocht de situatie niet stabiel worden dan vliegen we gelijk door naar Maleisie.

Hopelijk komen alle partijen er de komende weken uit en kunnen we heerlijk genieten van onze vakantie!

de laatste coupe heb ik niets van gemerkt een klant bij ons in de zaak kreeg een sms van z’n zus in london anders wisten we geen eens dat er wat aan de hand was.

buiten bkk merk je echt helemaal niets tot nu toe.

maar het blijft natuurlijk verstandig om je te blijven informeren over de situatie