Vragen over SITUATIE BANGKOK

Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort naar Thailand en met al de onrust momenteel hebben we al verschillende scenario’s opgesteld om Bangkok te kunnen vermijden.

Is het momenteel nog veilig om ons te verplaatsen naar het station vanuit de luchthaven?

Anders had ik gedacht om direct door te vliegen met Air Asia of zo naar Chiang Mai.
Nu: onze laatste dag is onze vlucht om 23u30 's avonds en we zouden deze dag dan eventueel met Air Asia van Surat Thani naar Bangkok vliegen. Maar is dit veilig om de laatste dag te vliegen met Air Asia? Is er veel risico op schrappen van vluchten of vertragingen?

Zodat we toch zeker onze internationale vlucht niet missen.

Heel erg bedankt

Risico op vertraging en annulering is er altijd. Zou zeker nooit te krap gaan zitten met tijd als je je internationale vlucht moet halen. Maar ik denk niet dat je vlucht te lijden zal hebben onder de onrust wat er nu is in Bangkok. Zover nu bekent bezetten ze geen luchthavens.

T station, tja das een lastige. Je kunt de gok wagen, en wachten tot het laatste moment. Maar je kan ook op save gaan en alvast je vlucht boeken naar Chiang Mai.

Wanneer ga je?

Esther heeft het goed omschreven speel op save, boek onmiddellijk door naar Chiangmai !
Met vertragingen moet ja altijd rekening houden dus neem geen risico’s!
Blijf weg uit BKK please !!!

Frank

Het station is vanaf de luchthaven nog steeds goed bereikbaar, pas wanneer er berichten komen in het nieuws dat het niet meer bereikbaar is dan is het beter om meteen door te vliegen. Als men graag met de trein naar Chiang Mai wil dan kan het nog steeds.

Frank

Dank u voor de reactie. Het is begin juli dus we zullen nog wat afwachten hoe alles evolueert.

Ik was van plan om direct door te vliegen naar Chiang Mai, maar nu heeft de ambassade bekent gemaakt dat er ook onrust is in deze provincies.

Dan zal het andere alternatief zuid-thailand worden denk ik.

Het Ministerie van Buitenlandse zaken (Belgie) raad, tot nader order, TEN SLELLIGSTE af naar Bangkok te gaan er wordt ook afgeraden om de Noordelijke provincies te bereizen (noodtoestand).
Bij opklaring van de situatie zal ten snelste het advies aangepast worden.
Voor het ogenblik ziet het er naar uit dat de situatie alleen nog verslechterd.
Mail van 15/05
MVG Frank

Ik ga deze nm eens proberen te bellen naar het noorden.

Het lukt niet ik denk dat de lijnen te druk bezet zijn !