Thailand voor de eerste maal........

Hallo Olivier,
Leuk dat je naar Thailand gaat, dat land moet je gezien hebben en wanneer je er eenmaal bent geweest wil je er zeker weer een keer naar terug.
Wat medicatie betreft: voor inentingen kijk bijvoorbeeld op www.travelclinic.com/266/thailand.htm of google gewoon inentingen Thailand of vraag het je huisarts. Ik heb begrepen dat thailand hele goede ziekenhuizen heeft, dus dat moet geen probleem zijn, maar laten we hopen dat je dat niet nodig hebt. Bij de apotheek in Thailand is alles te krijgen. Verder wanneer je snel last hebt van maagklachten of diaree is het handig om daar wat voor mee te nemen, want je zou er de eerste dagen last van kunnen hebben (ik zelf heb in thailand nooit ergens last van gehad en ik eet het liefst bij de eettentjes op straat).
Wat beteft bezienswaardigheden: Wat Po is mijn favoriet (en neem daar dan gelijk een massage), naast Wat Po is the Grand Palace en is ook een bezichtiging waard. En ja… het is al eerder gezegd, Fietsen door Bangkok is echt een must. Je komt op plekken die echt heel mooi en groen zijn en je fiets een ander moment dwars over de markt, je komt langs tempels en je vaart meestal ook nog een stukje over de rivier land verschillende huizen.

Wat betreft kleding: korte broeken, afritsbroeken, jurkjes (voor je vriendin), lange linnenbroeken, hempjes, shirtjes en een vestje voor eventueel een fris momentje.

En vergeet niet: alles wat je vergeet hier vandaan mee te nemen, kun je in Thailand ook kopen en mischien nog wel voor veel minder geld. Je paspoort en geld is eigenlijk alles wat je ECHT nodig heb en dan heerlijk genieten van de mensen, het eten, het weer en het prachtige land!!!

en alsjeblieft geen olifantenritjes maken!!

Heel veel plezier in het mooie Thailand.

Zo is dat en september ga het worden.
Gene weg meer terug:wereld:
Alles is gereserveerd,bijna geprogrammeerd dankzij jullie info en ga zeker laten weten hoe het geweest is.
Alleen kwa reisvaccinaties ga ik nog wa stof eten en houdt jullie op de hoogte van de updates
:dag:

>>>>>>Hallo Olivier,
Het is geweldig dat je voor thailand hebt gekozen.Het is hier prachtig ik woon al vijfjaar in het noorden Chiangrai. Ik vind het noorden heel mooi en iets koeler scheelt vijf grade met Bangkok.
Maar Thailand is een mooi land alles kun je krijgen. Medicijnen zijn ook verkrijg baar zonder recept.
Zieken huizen zijn erg goed dus geniet er van en laat alles op je afkomen.
een fijne verkantie wens ik je in thailand.

gr, Sjannette.

Hallo Panighi

Dankjewel voor de info
Ja ik vrees er al voor da het me zo goed ga bevallen da ik er al onmiddelijk
een groot heimwee gevoel van ga kweken.
Ja die eettentjes gaan me zeker ook goed bevallen:-)
Merci voor de link,is wel handig.
Fietstocht staat in dag 2 van progammatie maar ga ze hier eens posten als ik ze af heb en kunnen jullie eventueel corrigiren met jullie kennis:-)
Fijn weekend allen
:dag:

Tjah, dat Thailand-virus, hé… Zeeeeeer besmettelijk :wink: We kunnen er hier allemaal van meespreken.lol2 Alvast een heel prettige reis gewenst, misschien komen we jullie wel tegen in september:vak01:

Grts,

Jelle

Voor vaccinaties wordt aanbevolen: DTP en hepatitis (twinrix).

hey gaaf dat je naar Thailand gaat, ik vertrek ook naar Thailand, 22 augustus voor een maand. ook de eerste keer voor mij en ik ga vrijwilligerswerk doen in Kanchanaburi bij elephantsworld.org
ook een aanrader om zeker even langs te komen.
groetjes Mariska

Hallo Jelle

Jullie vertrekken toevallig ook ni zeker gelijk wij op de grimmige 11 september dag elol2
Wij gaan voor 12 dagen…
Mss da we elkaar tegenkomen in een bar en zal ik blij zijn da ik iemand tegen kom dat nederlands spreekt zeker haha
Gegroet

Hallo Mariska

Wel dat staat zeker in mijn programma en vind da wel super da je dat wilt doen.
Heb daar ook wel eens aan gedacht,want zoiets verandert echt uw leven in de positieve zin,maar zou mijn huisdier zolang ni kunnen missen denk ik.
Mss dat we u daar wel tegenkomen,wie weet:-)

Gegroet

Wij vertrekken 30 aug, mijn vriendin blijft één maand, ik 2.

Hallo

Wel 2 maanden op vakantie is echt fantastisch,maar met mijn werk zou dat nooit lukken.
Ben volop aant zien voor mijn programma,maar weet jij of het te doen is voor vliegtuigen te boeken op voorhand of kan ik beter ter plaatse gaan?
mvg

Je kan op voorhand boeken via internet. Dan heb je wel een creditcard nodig. Kijk bijvoorbeeld eens naar de site van Airasia. Een beetje zoals Ryanair bij ons: low-cost maatschappij.

1 like

Op voorhand boeken bij Air asia is een aanrader daar er regelmatig spotgoedkope tickets bij zijn !
Maar dan spreek ik wel van 6-7 maand op voorhand!
Nu kun je zeker terplaatse boeken maar ik heb wel opgemerkt dat er bvb voor Chiang Rai vluchten zijn geschrapt en het vliegtuig propvol zat (juli ) dus…

jelle ik ben jaloers …twee maand…

En ik ga lekker voor 11 weken :wink:

Hahaha!lol2 éénmaal, andermaal,… Niemand hoger? Jaaaa Dave, Baco e.a. Jullie winnen natuurlijk! :wink:

Wanneer vertrek jij nu weer?

Wéér? Ik ga voor de eerste maal :slight_smile: Ik vertrek 8 december.

met die ‘weer’ doelde ik eerder op mij vergeetachtigheid… :wink: ‘alweer’ was misschien beter geweest. :wink:

Of het is Belgisch?