Kan ook…lol2
Mijn tijd komt nog…lol2…pensioen…:chin:
moet jij dan niet met uw madam naar spanje?? lol2
Hoi hoi,
12 dagen Bangkok vind ik zelf wel erg lang.
Maar Bangkok heeft zeker wel leuke dingen om te zien.
Bangkok leeft 24 uur per dag.
Enkele voorbeelden om te doen is:
Bezoek aan Grand pallace, helaas wel heel erg veel touristen.
Bezoek aan wat pho, niet op zondag doen,dan is het gesloten voor touristen
In de buurt bij wat pho hebben wij een tuk tuk chaufeur gesproken en die heeft ons vervolgens de hele middag leuke plekjes laten zien verschillende wats waar geen touristen te bekennen waren. En dit voor omgerekend voor 5 euro. echt een aanrader.
Ga naar khaosan road je weet niet wat je meemaakt! enig wel behoorlijk vies maar je moethet meegemaakt hebben. Erg druk en erg gezellig je kijkt je ogen uit.
China town ook leuk om door heen te wandelen.
Vanuit Bangkok kan je ook leuke excursies doen zoals:
Floating market Damnoen Saduak. Wat een belevenis. ga zelf ook in zo’n bootje.
Tiger temple in Kanchanaburi: hier kan je met de tijgers op de foto
ayutthaya:
Hopelijk heb je hier wat aan.
Voor vragen stel ze gerust
groetjes Wendy
Dat er bij het Grand Palace veel toeristen zijn, is natuurlijk niet zo verwonderlijk. Het is bezienswaardigheid nummer 1 voor alle toeristen die voor het eerst naar Thailand komen
Euhhh…Wat Pho op zondag gesloten voor toeristen ? Wie heeft jullie dat verteld ? De tuk-tuk chauffeur die jullie de hele middag voor 5 euro heeft rondgereden ? Werden jullie toevallig ook nog langs een kleermaker of juwelier gebracht met de tuk-tuk ?
Bedankt voor je tips,Wendy!,maar je bedoeld zeker "de gedrogeerde tijgers"daar ben ik niet voor te vinden.
Ben het met je eens Georges. Ik heb het jaren geleden ook eens bezocht, maar doe het nooit meer…
Wij waren hier op zondag,het was toen gesloten tot 15.00 ivm met een dienst voor de moniken.
De tuk tuk chauffeur heeft ons nergens bij een winkel of kleermaker gebracht. Wij hadden ook duidelijk aangegeven dat wij dat niet wilde!
Dat zal dan een uitzondering geweest zijn. Normaal is de Wat Pho dagelijks geopend.
Het is namelijk zo dat veel tuk-tuk chauffeurs zeggen dat een bepaalde bezienswaardigheid gesloten is vanwege bijvoorbeeld een ’ Buddhist Holiday’ of iets dergelijks. Vervolgens willen ze mensen voor een hele lage prijs de hele middag door de stad rijden waarbij er ook vaak stops bij kleermakers en/of juweliers gemaakt worden, waarvoor ze dan commissie krijgen (vandaar dat ik ff benieuwd was dus…). Helaas is dat een van de standaard tourist scams.
@:Wendyd:Voor 5 euro de hele middag met een tuk tuk rondrijden?hmmm…het is algemeen geweten dat de tuk tuk drivers aan Wat Po niet verlegen zijn om woeker prijzen te rekenen voor een ritje in town.
Wat bedoel je met Kao San road"behoorlijk vies"?
Btw:Ik heb je mooie foto’s gezien in je album,vooral de foto( Kanotocht Khao Sok)vond ik wel erg mooi!
de shopping scams zijn meestal 10 baht. MIjn antwoord is dan vaak ik wil duur of peng mak mak dan kijken ze meestal wel raar en heel soms hoor je dan farang bah.
ik ga bijna nooit met een tuk tuk.
1 tip als een tuk tuk driver zegt dat een bepaalde touristische trekpleister dicht is ga dat dan zelf controleren. Ik zei meestal it is always a special day.
Met vies bedoel ik dat de ratten over straat lopen en kakkerlakken over je benen lopen op terras.
Dit hebben wij ook gecontroleerd,wij waren daar al geweest voordat we bij die chauffeur terecht kwamen.
Klopt maar per jaar toch een maand of drie naar LOS …voor een noedelsoepje van 25 bath in Chiang Rai lol2 moet kunnen hé …