Hier ben ik het helemaal mee eens Frans :chin: Mijn laatste keer Pattaya is inmiddels een 10/12 jaar geleden en heb er geen moment spijt van gehad dat ik er sindsdien niet meer ben geweest
Scheelt Pattaya heeft nog meer te bieden dan alleen maar nachtelijk vertier;) We zitten trouwens in Jomtien, scheelt ook weer.
Misschien gaan we ook nog wel een dagje naar Koh Samet, prima te doen.
Ook heeft Pattaya een paar paradijselijke eilandjes in de buurt.
Kortom, we gaan er fijn heen en vermaken ons daar prima en indien niet, dan zijn we zo vertrokken;)
Capitool reisgids is echt wel ok. Maar ik zou hem niet meezeulen. Noteer thuis de grote lijnen op een velletje papier en neem dat mee. Je kan daar nog altijd in in een internetcafé binnewippen voor meer info. Dat is althans wat ik van plan ben.
Ik vertrek pas half januari en ik ben nu aan het proberen de grote lijnen uit te stippelen…ik verander nog elke dag van gedacht ;-)…maar dat is dan weer het leuke. Ik weet toch van mezelf dat eens ik in Thailand …mijn mood zeer snel veranderd naar " we zien wel waar we uitkomen en waar we zin in hebben"…en dat is eiegenlijk nog leuker in een prachtland zoals LOS.
Geniet ervan met volle teugen zou ik zeggen…en dat is zeker een goede raad :vak02:
Rugzak is besteld…
En nu schoenen…
Ik neem slippers mee,en ben van plan om bergschoenen te kopen omdat ik veel te voet ben.
Aan de andere kant denk ik dat dat te warm is.
En alweer een stukje geregeld voor je reis :slywink:. Ik heb zelf mijn eerste reis ook wandel/berg schoenen meegenomen maar moet eerlijk zeggen dat ik ze heel weinig heb gedragen. Het ligt er ook een beetje aan reis je veel met de bus dan heb je ze niet echt nodig,ga je echter trekkings doen dan zeker weer wel.
Op Koh Chang heb je meer mogelijkheden,maar ik verkies toch het kleinere Koh Samet.
Toen ik er was,waren er heel weinig toeristen had het strand praktisch alleen voor mij!
Moet je wel ff waarschuwen dat het bij feestdagen of weekenden het erg druk kan zijn op Koh Samet.
Koh Samet is langzaam in opkomst onder toeristen. Voorheen verbleven hier de Thais voor een vakantie. Het mooiste strand van Thailand is misschien wel Hat Sai Kaew op Koh Samet
:chin:Goede wandel schoenen lijkt me meer als genoeg en als veel met het open baar vervoer reist zijn slippers wel zo fijn die groote berg schoenen is alleen extra balast (gewicht)![]()
![]()
Waarom niet een paar goede sportschoenen/sneakers? En dan echt goede niet van die goedkope platte dingen. Of je moet echt in gebieden gaan lopen waar het stijl, glad, lastig en glibberig is…? Ik zou er niet mee gaan slepen iig als het niet echt nodig is.
:chin:In dit antwoord kan ik me ook wel bij vinden !![]()
Ps neem aan dat je voor de terug weg naar nl ook wat kadotjes mee wilt nemen dus neem niet te veel gewicht mee.
Ik heb toch een soort van bergschoenen gekocht. Ze zijn licht en zitten super. Vandaag krijg ik als het goed is mijn 2 bestelde rugtassen ( heb eerst in een winkel een paar “gepast”.) Dus straks even kijken welke het beste zit.
Ik verblijf dus 2 dagen in Bangkok en zal mijn neefje en schoonzusje weer zien,erg spannend en ook leuk.
Hebben jullie ook nog een tip wat ik echt moet zien in Bangkok?
Chatuchak: Dit is een weekendmarkt, waar naast kleding, eten en aparte hebbedingetjes vele bijzonderheden te koop zijn. Bijzonderheden zoals: slangen, honden, bijzondere vogels en vissen.
Lumpinipark: Dit is het grootste park van Bangkok. Hier kunt u heerlijk ontspannen op de dag van uw aankomst. Het is hier namelijk een stuk minder druk dan in de rest van Bangkok. U heeft hier de gelegenheid om met een waterfiets heerlijk rond te varen op de vijver en tal van waterschildpadden te bekijken.
Snake farm: Dit is een organisatie van het rode kruis. Hier worden iedere dag op vaste tijden diverse slangen gemolken, om serum of andere geneesmiddelen te kunnen maken.Bij een bezoek aan Bangkok, hoort ook een bezoek aan het Koninklijke paleis. Dit schitterende Paleis vindt u op slechts 5 minuten lopen vanaf Khao San Road. Bij dit Koninklijke Paleis hoort een groot tempel complex, dat zeker zo indrukwekkend is als het Paleis. De entree van dit grote complex is 200 Bath en iedere ochtend om 830 uur wordt het geopend voor het publiek. U zult hier versteld staan van de manier waarop alles gebouwd is en de rijkdom waarmee alles versierd is.
Wat je ook nog kunt doen en gezellig is fietsen door Bangkok!!
fietsen door Bangkok met Co van Kessel,deze persoon woont al meer dan 30jaar in Bangkok en
kent alle leuke plekjes waar je met de auto niet kan komen.
Smalle straatjes in Chinatown en je gaat met de fiets in de boot om na een half uur aan de andere zijde weer aan land te gaan!(een aanrader!!!)
Bedankt voor je tips. Maar hoe kom ik in contact met Co van Kessel?
Fietsen in Bangkok is dat niet heel erg gevaarlijk,ivm de enorme drukte?
http://www.covankessel.com/nl/homeNL.php
Je wordt begeleid door ervaren fietsgidsen!!
Rugzak is binnen. Weet zeker dat ik in Bangkok ga fietsen via Co van Kessel (bedankt nog voor de tip,ben er erg blij mee) Weet iemand ook waar ik een beetje voordelig kleding kan kopen? Ik zoek zo,n afritsbroek. Shirts haal ik wel bij de H&M.
Op de markten heb je kleding genoeg! Ook heb je veel van die winkeltjes waar ze kleding verkopen. Afritsbroek weet ik niet. Heb er ook niet op gelet om eerlijk te zijn.
Bij bv het MBK kan je vaak terecht voor dit soort dingen. Ze verkopen er ook leuke winterjassen voor als je weer terug gaat :D:D
:chin:op de thaise markten is veel te koop aan kleding voor een zacht prijsje(afdingen niet vergeten) anders in een van de vele shopping mals ik zeg altijd hebben ze het in bkk niet dan hebben ze he nergens!![]()
![]()
In MBK zal je dit soort zaken inderdaad zeker vinden. Wil je het op de markten zoeken, dan zou ik zeggen: wacht tot in het noorden, prijzen op markten zijn daar over het algemeen een stuk goedkoper…
Grts,
Jelle
Nu heb ik toch een luxe probleem. Ik kan een week eerder vakantie krijgen.
Heb geprobeerd om mijn ticket om te boeken,maar dat gaat mij 300 euro kosten. Ik blijf tot 29 november in Thailand,maar kan ook wat langer wegblijven. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?
:chin:kan je die week niet mee nemen naar volgend jaar en dan weer een vakantie boeken naar Thailand als eemaal terug bent krijg je toch heimwee dat is het geval bij vele op dit forum:THAILAND:![]()
ps fijn weekend