Ticket geboekt !

Ik vrees van niet !
Maar Dave is de man die U kan antwoorden anders doe een pm naar hem.

Mvg

Tja dat is een lastige.Ik zou het zeker proberen als ik jou was hoor heerlijk nog wat langer blijven. Inderdaad kan Dave je waarschijnlijk meer vertellen hoe je dit kan regelen.

Over weken is het zover,… Vaccinaties zijn gezet,verzekeringen geregeld,rugzak staat (nog ongepakt hoor) klaar. Bergschoenen ga ik volgende week inlopen op mijn werk.Goh dat zal wel een grappig gezicht zijn onder mijn uniform.
Nu toch nog een paar vragen. Ik wil graag vanaf Bangkok naar de River kwai,en daar een paar dagen verblijven. Nu is daar eind november een feest.Aan de ene kant lijkt mij dat leuk en wil ik mijn reisschema wel veranderen. Maar aan de andere kant lijkt het mij ook toeristisch en daarom erg druk. Ik vraag me af of ik dan problemen krijg met het regelen van een slaapplaats. dan Chiang Mai,ik wil graag een trekking doen,maar moet ik voor die 2 nachten een slaapzak en slaaplaken kopen? En is het aanschaffen van een klamboe overbodig? Als ik daarna naar Ko Chang reis is het dan niet handig om tussenin nog een mooie plaats te bezoeken,want die reis is best erg lang. Moet ik ook overnachtingen op Ko Chang van te voren boeken?

Ik weet het voordat ik in het vliegtuig zit,heb ik nog veel vragen.
Haha ik begrijp best dat jullie blij zijn als deze 3 weken voorbij zijn:chin:

Hoi Yvonne,

Het is zeker wel de moeite waard om er heen te gaan hoor!Ondanks dat het toeristisch kan worden blijft het heel leuk.
Tja wat hotels in die regio betreft ik zou bij aankomst in BKK eens kijken of je er leuk guesthouse of hotel kan vinden en die dan vanuit BKK bellen/mailen om te reserveren.

Bij de meeste trekkings worden dit soort zaken geregeld door de tour operator hoor daar hoef je dan zelf niet mee te slepen,hetzelfde geld voor je slaaplaken gewoon een korte broek met een t-shirt en dan hup je slaapzakje in. Het is voor 1 nachtje toch? Ik probeer altijd zo weinig mogelijk mee te nemen aangezien de backpack al zwaar genoeg is.

Vanuit CM kan je met de trein of met het vliegtuig terug naar BKK en dan meteen door naar Koh Chang. Als je dit te lang vind kan je natuurlijk altijd een slaapplek vinden voor een nachtje in BKK. Als ik het me goed herinner begint je reis half Januari dus zal je tegen het einde van die maand daar aankomen? Dan is het nog steeds wel hoogseizoen,maar echt noodzakelijk is het reserveren van een hotel/guesthouse niet in mijn ogen. Er zijn meer als genoeg leuke plekjes te vinden om te slapen op het eiland.

1 like

Het duurt nu niet meer zo lang,en wat heb ik er een zin in:cheer:
Ik wil graag naar Ko Chang,maar zoek niet het massa toerisme.
Houd wel van gezelligheid en avontuur. Dus waar kan ik dan het beste heen op dit eiland? Heeft iemand een tip voor een goedkope maar leuke overnachting. Nog even wat,misschien raar maar het houdt mij wel bezig. Ik ben 43 (bijna bejaard) ,en nu hoop ik wel aansluiting te vinden met andere backpackers. Op een of andere manier heb ik een beeld dat ik alleen 20 jarigen tegen kom. Maakt me ook niet zoveel uit hoor,maar vraag me wel af of dit een juist beeld is…

ik ben 41 en volgens jou dus al bijna op pensioen gerechtige leeftijd lol2lol2 en ontmoet elke reis naar thailand ook andere backpackers en inderdaad zijn de meeste wel jonger vaak twintigers maar er zijn er ook genoeg van onze leeftijd en zelfs ouder en nee daar hoef je niet naar te zoeken:cheer:
op koh chang verblijf ik meestal bij lonely beach resort http://www.lonelybeach.net/ lonely beach is een kust plaatsje waar genoeg toerisme en gezellige barretjes en restaurantjes zijn maar waar het zeker niet tot midden in de nacht een druk uitgaan is

1 like