Thailand hoe en wat HELP!

Beste reizigers,

Ik heb een aantal vragen! ik wil heel graag dit jaar december naar thailand voor 3,5 week!
Maar ik loop overal een beetje rond te vragen hoe ik dit het beste kan doen.
Ik wil graag backpacken maar aangezien het rond de kerstperiode is kan ik denk ik beter alles plannen en boeken van te voren omdat het natuurlijk allemaal heel druk overal kan zijn.Dus ook in de hostels/hotels.
ik wil graag tips wat ik het beste moet doen om mijn vakantie zo goed mogelijk te laten verlopen.

verder wil ik graag naar bangkok,krabi,koh phiphi, koh lanta koh tao. Maar is dit wel handig om te doen is 5 eilandjes bezoeken niet ietwat veel?zo ja welke eilanden moet ik echt bezoeken!

voor de rest wil ik graag weten welke hostel hotels goed zijn .
in ieder geval ik weet waar ik heen wil maar niet hoe ik het moet aanpakken!
alle tips en adviezen zijn meer dan welkom hoop dat ik dan een beetje weet hoe ik dit moet aanpakken!

Naar thailand reizen is een hele grote droom van mij!

Bedankt alvast ben benieuwd naar jullie reisadviezen en tips:chin:

Hoi,

Er zijn enorm veel verschillende guesthouses/hostels dus je hoeft niet echt iets ver van te voren vast te zetten hoor er is keus genoeg. Wat is je budget voor een overnachting?

Wat de eilanden betreft de keuze die je opgeeft is denk ik wel iets te veel van het goede zeker gezien de afstanden van elkaar. Waarom zou je niet gaan eiland hoppen van bv Koh Samui-koh Phangan-koh Tao en vandaar weer rustig terug naar Krungthep?.

Wil je alleen strand en Krungthep zien of wil ook nog wat anders?