In december ga ik voor 3/4 weken naar Thailand. Mijn “plan” is om te landen in Bangkok. Voor zover mijn plan. Ik heb al het e.e.a gelezen over de verschillende plaatsen. Waar ik (nog) niet heen wil is het noorden en wil me vooral richten op zon/zee/strand/excursies. Dus zou in principe alleen in het zuiden gaan backpacken. Omdat ik zelf zo slecht ben in plannen wil ik graag het advies inwinnen van de ervaren thailand-reiziger. Ik ben zelf meer van de rustigere plekken, dus het hoeft totaal niet toeristische te zijn en verder heb ik qua luxe ook niet echt eisen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken om uit 3/4 weken het uiterste te halen?
Verder lees ik op veel fora dat er al overnacht kan worden voor 15 euro p.n, is dit reeel (trema erbij denken)
Ik heb ook nog niet geboekt, is het aan te raden dit nog af te wachten of zal het alleen maar duurder worden?
:chin:Als je met Emirates vliegt kan je ook op Phuket vliegen en dan met de bus weer naar Bangkok af reizen en diverse tussen tussen stops maken en het land weer verlaten met het vliegtuig van af Bangkok of in omgekeerde volgorde.>>>houd er rekening mee als je rond de feestdagen vliegt het extra duur is :dag:
Ik dacht er zelf inderdaad aan om in Bangkok te landen en van daaruit diverse tussenstops te maken en uiteindelijk aankomen in Krabi. Vanuit Krabi heb ik nog geen plan/route om uiteindelijk in Koh Lipe te eindigen en van het dichtsbijzijnde vliegveld terug te vliegen naar Bangkok.
Heeft iemand suggegsties welke eilandjes absoluut een mustsee zijn (behalve Koh Lipe), mijn wensen zijn: niet te toeristisch, hutje aan het strand (hoeft niet altijd, maar wil wel 10 van de 30 dagen aan het strand), luxe hecht ik geen waarde aan, lekker eten, kortom gewoon relaxen.
Ik reis trouwens samen met mijn vriendin en we hebben samen een budget van 2000 euro (exclusief ticket), is dit te doen? Dit komt neer op 66 euro per dag voor 2 personen.
Hoop dat ik weer een stukje verder kom met plannen, vliegticket kan ik waarschijnlijk pas over 2 weken boeken omdat ik dan hoor of ik 3 of 4 weken verlof krijg, hoop dat de ticketprijzen tegen die tijd niet de pan uit rijzen :chin:
Je budget is ruim genoeg. Ik was nog nooit op Koh Lipe, wel op vrij veel andere eilanden. Ik hoop dat je nog wat meer feedback krijgt van anderen, maar hier is mijn ongezouten mening: Ik denk dat er buiten Koh Lipe, en misschien Koh Chang ( maar dan de Koh Chang in de Andamaanse Zee) geen eilanden in Thailand meer zijn die aan je beeld voldoen. Het is (massaal en iets minder massaal) toeristisch.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar Cambodja heeft nog een paar eilanden die waarschijnlijk wel kunnen voldoen.Er liggen voor de kust van Sihanoukville een paar eilanden, Koh Rung en Koh Rung Samloem die nog niet ontwikkeld zijn. Er zijn nu drie accomodaties op elk van de eilanden. Verwacht geen restaurantjes of winkeltjes, je eet op je “resort”, wat in de meeste gevallen die naam echt niet mag dragen. Maar relaxed is het er zeker, in je hutje op het strand.
Zo’n idee had ik al, dat ik een jaar of 10 te laat ben. Maar beter laat dan nooit. Ik hoef echter niet de hele vakantie een hutje aan het strand te hebben, wil dit wel ervaren hebben. Heb zelf al besloten eilanden als Phuket en Koh Samui te vermijden, ben wel benieuwd naar Ko Phi Phi, zijn er daar nog plekjes de moeite waard? Koh Lanta misschien? Of Koh Kradan, Koh Mook en Koh Ngai? Wie kan me helpen met een leuke route waarbij elk eiland iets te bieden heeft qua snorkelen of andere activiteiten. Het is zeker niet zo dat ik de hele dag wil luieren, ik zal er 30 dagen verblijven en als ik de helft ervan ‘luier/relax’ vind ik het ook wel goed :zon02:
In me vorige post kan het zijn overgekomen dat ik echt alleen rust wil, dit bedoel ik niet extreem. Zolang het maar geen toerisme is a la Lloret de Mar is, dat is ook weer het andere uiterste.
Ik zie jullie reacties tegemoet en Hans, bedankt maar heb me zinnen dit jaar op Thailand gezet, Cambodja zal ook nog wel aan de beurt komen :chin:
Ko Phi Phi heb ik 30 jaar geleden en 3 jaar geleden (opnieuw) bezocht.
Ik vond het er nu afschuwelijk. Het hele eiland stond vol met accommodaties en het wemelde er van groepen Chinese toeristen.
Verder zag ik veel comazuipers en drugsgenieters op het strand etc. De baai op zich is nog wel mooi, maar ik ben er na 2 dagen snel weggegaan. Oja, het snorkelen met grote groepen is daar ook al geen festijn.
Vorig jaar ben ik naar de Indiaase Andamaneilanden geweest en dat was super!
Dit jaar ga ik in december naar Koh Lipe etc. Ik hoop daar nog iets terug te vinden van het oorspronkelijke Thailand.