Rondreis Zuid Thailand

Hallo,

Wij willen begin december naar Thailand toe, voor ongeveer 19 a 20 dagen.
Het idee is om op Bangkok te vliegen en daar twee dagen te blijven, vanaf daar naar Kanchanaburi te gaan en daar o.a. de River Kwai te bezoeken, tijgertempel etc en daar iets van 3 nachten te blijven.

Vanaf Kanchanaburi willen we dan graag naar Hua Hin om daar ook een nachtje te blijven. Mijn eerste vraag is of het mogelijk is met de trein van Kanchanaburi naar Hua Hin te reizen.

Daarna willen we van Hua Hin richting stranden. Ik twijfel of we dan moeten kiezen voor Koh Samui en Koh Tao bijvoorbeeld omdat ik al heb gelezen dat je daar nog in het regenseizoen kan zitten rond half december, of dat we naar Koh Lantra en Koh Phi Phi gaan. En hoe we daar komen, trein of vliegtuig?

Het leukste vinden we denk ik wel twee eilandjes, waarbij ook een huisje op een mooi wit strand op nummer 1 staat! Het andere eilandje mag wel iets drukker zijn, maar willen relaxed eindigen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast dank!

Groetjes Kirsten

om bij de eilanden te beginnen, koh phi phi is mooi maar best druk en op koh lantha kan je mooie bungalows/hutjes vinden op het strand dus die keuze lijkt me goed vanaf hua hin kan je hier met de trein/bus naar toe dan ga je met de trein naar surat thani en vandaar met de bus naar krabi hier neem je de boot naar koh phi phi en vanaf koh phi phi kan je met de boot naar koh lantha

volgens mij kan je niet rechtstreeks van kanchanaburi naar hua hin met de trein dan zal je volgens mij weer via bangkok moeten, je kan dit wel met de bus doen

Dank voor je snelle reactie en je tips!
Weet je ook toevallig nog of het inderdaad klopt dat Koh Samui en Koh Tao in december minder goed zijn qua weer dan Koh Phi Phi en Koh Lanta?

groetjes

het weer kan ik hier in nederland al niet verspellen laat staan in thailand haha maar normaal is in december het regenseizoen overal al voorbij, maar de kans op een bui is op samui en tao dan mischien wel iets groter echter zijn zowel samui als tao redelijk drukke eilanden al kan je op beide ook wel rustige plekken vinden echter als je een hutje/bungalowtje op het strand zoekt heb je op latha denk ik de meeste keuze

Dank je wel!
groetjes Kirsten