Jaa weer naar Thailand!

Ik ben zo blij! Ik ga weer naar Thailand! Dit keer ‘maar’ 3 weken. Mijn vriend wil niet echt rondreizen…ik wel… dus we proberen een mix te vinden.

eerst naar Bangkok en daarna twijfelen we. Of Chiang Mai (waar ik nu 2 keer geweest ben) en daar een jungletocht oid doen of eerst Kanchanaburi en daarna Hua Hin.

Zijn er suggesties voor andere routes/korte stops? We willen ook strand en relaxen, maar de Zuidelijke eilanden vinden we te ver.

Wellicht is een bezoek aan de eilanden Koh Chang of Koh samet een optie i.p.v. Hua hin

groeten en veel plezier in Thailand

Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

:chin:Wanneer ben je van plan te gaan? Overleg goed met je vriend wil op zijn reis als het alleen maar strand zitten is dan zal ik een strand(eiland)nemen een appartementje huren en eventueel daar vandaan uit stapjes doen.:dag:

Hee Marietje,

Een compact reisidee is dit:

Reisduur is altijd 3-4 uur of korter: Bangkok-Kanchanaburi

Bridge over the river Kwai
Erawan National Park
Treinreis Nam Tok (1 uur)
Overnachting op een raft middenin de natuur (te boeken bij reisagenten in de hoofdstraat)

Trein Kanchanaburi- Phetburi met een overstap (uur of 3)
Tempels op de heuvel
Grottempel
Vriendelijke bevolking, echt Thais stadje.

Trein Phetburi- Hua Hin of Cha Am

Khao Takiab, songthaew 10 baht vanuit centrum
Uitvalsbasis voor Kaeng Krachan National Park
of Khao Sam Roi Yot National Park
eventueel dagtocht naar Prachuap Khiri Khan

Hans.

1 like

Hans, bedankt voor je schema! De trips in Kanchanaburi heb Ik al gedaan, maar zijn leuk om nog een keer te doen :slight_smile:

We vertrekken 28september. Vorig jaar, of eigenlijk anderhalf jaar geleden, waren we 10 dagen op Koh Chang. Dus ik hoef daar niet weer heen. Hua Hin lijkt me ook iets meer uitstapjes vandaan te doen?

Hee Marietje,

Zie het vooral niet als een schema, het is bedoeld als advies om de reistijden zo klein mogelijk te houden, en de gelegenheid ( voor je vriend) om op het strand te liggen wat te verruimen.

De mogelijkheden om vanuit Hua Hin te reizen zijn groot, zowel per bus als per trein zijn er prima verbindingen.

Hans.

Koh Samet is inderdaad ook nog een idee. Mooi om te snorkelen.

Haha nee ik had er ook een eigen schema van gemaakt om daar uiteindelijk weer van af te wijken, omdat het ergens toch mooier/leuker is dan verwacht of juist niks aan. Zo ging het tijdens mijn backpackreis ook, al had ik toen helemaal geen schema, behalve op datum x weer in Bangkok zijn om mijn vriend op te halen.
Hij wil overigens niet alleen maar op het strand liggen hoor! 2 dagen wat doen 1 dag rustig aan en strand, zoiets.

Uitstapjes, groter of kleiner, vanuit Hua Hin zijn dan waarschijnlijk een goede optie. Misschien dat we toch nog met de trein naar Chiang Mai gaan voor de jungle tocht en dan weer naar beneden naar Hua Hin… of zo. Het blijft lastig!

Hee Marietje,

Wat je ook nog zou kunnen doen, is in K’buri de bus nemen naar Sangkhlaburi, daar kun je ook jungletrekkings maken, en is wat dichterbij.

Zoals jij plant, plan ik ook altijd: Flexibel, wel weten waar je naartoe wilt, en waar je slaapt, maar nooit hoe lang.

Hans.

Tijdens mijn backpackreis is er niks van mijn ‘planning’ terecht gekomen. Ben nooit in Maleisië aangekomen :wink:
bedankt voor de tip! Ik heb er al erg veel zin in. Hopelijk is alles nog een beetje hetzelfde.

Persoonlijk vind ik het zuiden en dan de eilanden fantastisch. Hua hin viel me juist een beetje tegen. Waarom neem je geen binnenlandse vlucht naar krabi/koh lanta of koh tao/koh phangan nadat je in kanchanaburi bent geweest. Goed te doen in 3 weken hoor!

Kon Lanta vind ik persoonlijk niks aan. Krabi/Ao Nang is ook niks voor ons. Koh Phanang is voor de feestvierders (dacht ik) en dat zijn wij niet, plus dat de zuidelijke eilanden qua budget erg duur zijn.

Heb vorig jaar heerlijk 5 dagen op haad yao koh phangan gezeten, laagseizoen dus erg rustig en geen feestvierder gezien. Het ligt er maar net aan waar je verblijft, en het eiland is prachtig qua natuur. Stukje in zee ligt een rif, mooi om te snorkelen!

Wat trok je niet aan koh lanta en krabi?

Koh Lanta vond ik stil en saai. Ao Nang was meer voor de geitenwollesokken en acrobaten.

Haha ok duidelijk, dan moet je zeker niet naar hua hin gaan.

Want…?

Stil, saai en geitenwollensokken is mijn ervaring. Met name een plek waar senioren komen.

Ook mijn ervaring, maar misschien vinden andere mensen dat wel prettig?

Ik bedoelde met geitenwollesokken van die alternatieve types. Geen ouderen…

Ok, dat is mij niet zo opgevallen in krabi. Het maakt mij ook niet zoveel uit wat voor mensen er zijn.

Smaak verschilt :wink: