Rondreis door Thailand in december

Hoi allemaal!

Samen met mijn vriend wil ik graag in december gaan backpacken door Thailand maken van +/- 20 dagen.

We zitten een beetje in de knoop wat betreft de route, er zijn namelijk zoveel dingen die we graag willen zien!

Kort samengevat wat we willen doen:

We willen graag een paar dagen verblijven in zowel Bangkok als Chiang Mai. Op internet heb ik gelezen dat de snelste manier om te reizen tussen deze twee steden de nachttrein is, ik weet niet of jullie hier ervaring mee hebben?

We zouden ook graag Kanchanaburi willen bezoeken voor de watervallen en het verzorgen van olifanten, alleen weten we niet echt of dit bij de route past, aangezien het toch een stuk afgelegen ligt…

Tot slot willen we ook nog naar het zuiden van Thailand om daar nog te relaxen en lekker bij te komen. We willen dan graag met het vliegtuig van Chiang Mai naar het zuiden vliegen. Heeft iemand misschien nog tips waar het het leukste is in het zuiden in december?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want door alle informatie die er al is op internet zie ik door de bomen het bos niet meer!

Als jullie nog meer vragen hebben, hoor ik dat natuurlijk graag!

Groetjes

Sorry, heel Thailand is fantastisch in december. Als ik weer mag in december zou ik naar Ko Chang gaan in plaats van het zuiden. December is het perfecte seizoen daarvoor. Het zuiden kan ook in bijvoorbeeld de zomervakantie. Als je perse naar het zuiden wil zou ik persoonlijk kiezen voor Krabi.

De snelste manier is vliegen, treinen hier zijn van alles maar ze kunnen zeker niet beschuldigd worden om snel te zijn. De nachttrein heeft wel het voordeel dat je een nacht hotel uitspaart.