+/- 3 weken Thailand in mei

Dag allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn aan het kijken naar een leuke route in Thailand met de rugzak. Het is de eerste keer voor ons in Thailand, en hebben op internet (o.a. ook op dit forum) al veel verschillende routes gevonden. Er is zoveel te zien en te doen, dat we door de bomen het bos niet meer helemaal kunnen zien. We willen uiteraard de ‘highlights’ zien, en ons leek het een goed plan om de afsluitende periode in het zuiden te doen zodat we nog even kunnen uitrusten alvoor we terug gaan naar Bangkok en terug naar AMS.

Wat wij in gedachten hadden was het volgende:

Dag 1 - Aankomst Bangkok
Dag 2 - Bangkok
Dag 3 - Bangkok
Dag 4 - Trein naar Chang Mai
Dag 5 - Chang Mai
Dag 6 - Chang Mai
Dag 7 - Jungle?
Dag 8 - Jungle?
Dag 9 - ???
Dag 10 - ???
Dag 11 - Aankomst Krabi
Dag 12 - Krabi
Dag 13 - Aankomst Khao Sok (Meer)
Dag 14 - Khao Sok (Meer)
Dag 15 - Via Phuket naar Eilanden
Dag 16 - Eilanden
Dag 17 - Eilanden
Dag 18 - Eilanden
Dag 19 - Via Phuket naar Bangkok
Dag 20 - Terugvlucht naar AMS

Er is nogmaals nog niks gepland (zelfs het ticket niet ;)), maar zijn benieuwd naar jullie input. Ook qua dagen zijn we flexibel. Is bovenstaande ook goed te doen in 2,5 week bijv.? Vanuit Bangkok willen we graag de nachttrein nemen naar het noorden (Chang Mai). Wat zijn de beste opties om vanuit Chang Mai richting het zuiden te gaan (Air Asia vlucht naar Phuket of toch ook met het OV?).

Groeten,
Niels

Hee Niels,

Je vraagt: Is bovenstaande ook goed te doen in 2,5 week bijv.?
Ja, alles kan, maar qua kosten maakt het niet zoveel uit.

Je vraagt: Wat zijn de beste opties om vanuit Chang Mai richting het zuiden te gaan (Air Asia vlucht naar Phuket of toch ook met het OV?).
Alles kan hier ook weer, maar het is een keuze tussen een uur of 5 onderweg, of twee nachten onderweg.

Ik zie dat je gaat backpacken, dan MOET er op de plaats van de ??? Pai komen te staan. Hier proef je de ouderwetse backpackers-sfeer.

Let erop dat je wel naar het meer van Khao Sok toekunt, maar zelfstandig gaat het je wellicht niet lukken. Hoe het werkt staat bij de vraag van “Ginkel”.

Hans.