Tweestrijd... Help?

Hallo allemaal! Eind november vertrek ik voor het eerst alleen naar Thailand. Ik ben een meid van 27. Ik ben me een beetje aan het inlezen, maar sta een beetje in tweestrijd over hoe ver dat moet gaan. Is het verstandig om van alle plekken een aantal hostels uitgezocht te hebben waar ik kan heen kan of hoef ik daar niet naar te kijken en kan ik gewoon zien waar ik beland?

Aan de ene kant heb ik zoiets van: als het ene hotel vol is, ga ik naar de andere, dat maakt niet uit. Aan de andere kant, er is zoveel keuze, hoe weet ik nou wat leuk is? De buurt, etc. Weet niet of ik zin heb om bij elke bestemming uren bezig te zijn met hostels uitzoeken. Maar dan heb ik ook weer zoiets van: als de laat-maar-varen-instelling niet bevalt, kan ik altijd daar nog in een internetcaféetje kruipen en wat dingen opzoeken, toch?

Hetzelfde geldt voor bezienswaardigheden… Natuurlijk weet ik ongeveer waar ik heen wil, maar moet ik bijvoorbeeld voor Bangkok en Changmai echt uitzoeken wat ik daar allemaal wil doen of kan ik dat ook ter plekke met mn Lonely Planetje uitzoeken?

Het liefst zou ik het gewoon loslaten en zien waar ik uit kom. Als ik in de verkeerde bus stap, is het ergste dat me kan gebeuren dat ik een dag later op mijn gewenste bestemming aan kom. Maar vind het nog wel moeilijk om die instelling te hebben. En dan lees ik overal dat december het hoogseizoen is… hoe groot is het risico dat alles vol is dat ik wil gaan doen?

Nou een heel verhaal, ben wel benieuwd hoe jullie het zien!!

Groetjes Kristin

Kijk eens bij www.greenwoodtravel.nl Zij zij gestationeerd in het Grand Palace Hotel in Bangkok . Op hun site staan een flink aantal uitstapjes die je in div steden in Thailand kunt maken .

Hoi Kristin,

Als ik het zou lees heb je een paar dezelfde vragen die ik een tijdje geleden had toen ikzelf voor het eerst naar Thailand ging. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat alles écht heel goed plaatselijk is te regelen, en ook tours te boeken als eventuele uitstapjes(zelfs een dag van te voren). Het Openbaar vervoer is ook goed te doen, alles vertrekt op tijd alleen komt in de meeste gevallen ietsje later aan haha.

Het probleem van waar en wat ik nou wilde zien in bijvoorbeeld Bangkok of Chiang Mai had ik ook, er staat zoveel informatie in de loney planet! Maar je zult zoveel andere reizigers tegen komen en je kunt hun mening vragen en zo een beetje afwegen wat/waar je precies heen wilt. Guesthouse’s heb ik trouwens gewoon op de bonnefooi gevonden! En heb (toevallig) niet in een slechte of niet leuk guesthouse gezeten.

Mijn advies is om je nu niet teveel zorgen te maken, en gewoon lekker blijven inlezen. Zo kun je al lekker veel ideetjes opdoen en bovendien is dit nog gratis ook haha.

Heel veel plezier gewenst alvast!

Hoi Kristin,als je eventueel moest gaan naar de backpackersomgeving(kao san road)is de beste tijd om een guesthouse of hotel te boeken rond 11:30am de meeste mensen gaan dan elders heen!!Dat geld ook voor cnx en cnr!!Moest je nog vragen hebben over Chiangmai en omgeving dan stuur je maar een pmtje,met de glimlach zal ik uw voorthelpen!!Even ook nog zeggen dat ik ook in December in Thailand vertoefd voor een maand!!Moest je eventueel vast zitten in je planning of je weet niet wat je moet doen,dan kan je mij altijd om raad vragen via mijn mobieltje(thaise nummer)gegroet:georgessiam.

In Thailand niet te veel van tevoren regelen leef van dag naar dag slaapplaatsen genoeg In Thailand maak een globaal schema en alles komt goed geniet iedere geval van elke dag doet een Thai ook
als je groote afstanden wilt over bruggen neem de nacht trein en of bus scheelt je weer een hotel nacht aan kosten en kan toch goed uit rusten.:thailand::cambodia:
Ps rond de kerst dagen is vaak ook nog wel een plek te vinden om te slapen kerst viert een Thai niet of je moet in de duurdere hotels plaats willen nemen dan is reseveren wel verstandig!
Succes

Bedankt voor jullie reacties! Moet, nu eigenlijk iedereen die ik spreek (ervaren reizigers de mensen hier op het forum, vrienden) zegt dat het allemaal wel goedkomt, me niet te druk meer maken. We zien wel. Nog 6 weken te gaan, wat een zin heb ik!! En moet voor mezelf altijd maar proberen te bedenken wat het ergste is dat er kan gebeuren als een beslissing niet de juiste is… :slight_smile:

Georgessiam, ik wil zeker naar Changmai, dus tips zijn zeker welkom!! Bedankt!

Hoy,

Wij gaan nog maar voor de vierde keer ( deze keer op eigen houtje ) maar de drie vorige keren georganiseerd en we voelde vlak voor ons vertrek " waar zijn we weeral aan begonnen " en eenmaal aangekomen zaaaaaaaaalig thailand, maar wij houden wel van Azie en niet van bepaald andere werelddelen ( ik wil niemand kwetsen ) !
Ben je aangetrokken door Thailand ??? OK. ( je hebt een beetje lef ) GO FOR IT!!! Ik ben 50 plus en ik vind dat ik er te laat aan begonnen ben.

Doen hé!!!