Ik ben van plan om eind november naar Thailand te vliegen en ergens in januari 2013 terug te komen in Nederland.
Wie heeft nog meer dezelfde plannen en heeft zin/behoefte om de eerste week samen op te trekken (of alleen de vlucht en eerste twee dagen BKK) en als het goed bevalt langer samen op te trekken?
Ik ben van plan om in ieder geval een “party” mee te gaan maken en verder… I will see!
Ik ben 1x eerder in Thailand geweest en dit is de enige keer dat ik ben wezen backpacken.
Hier nog zo een planningloze backpacker. Ik vertrek ook eind november,
maar ga helaas al eerder weer naar ons kikkerlandje (net voor kerst).
Wordt mijn eerste keer backpacken…me myself and the lonely planet…
spannend!! Leuk om te lezen dat er meer planningloze backpackers rond zullen dwalen in Thailand.
Heb jij al wel een ticket geboekt? Ik zal namelijk zelf ook eind november vertrekken en voor de kerst weer terug naar Nederland toe.
Begin je ook in Bangkok? Of heb je echt nog totaal geen idee
Ja ik start ook in Bangkok. Ben wel aan het twijfelen of ik alvast een overnachting in een guesthouse voor de eerste nacht in Bangkok zal boeken of dat ik dat ter plekke ga regelen. Iemand tips?
Verder is mijn doel om daarna spoedig naar het noorden af te reizen en als de tijd het toelaat nog Cambodja of Laos aan te doen. Verder heb ik geen verplichte reisdoelen voor mezelf gemaakt. Wel een beetje in grote lijnen, maar verder wil ik graag gaan waar de Thaise zon me brengt. In ieder geval ben ik voornemens een redelijke actieve tijd tegemoet te gaan, het liefst lekker primitief met in ieder geval een geweldige jungle trektocht.
Linda, heb jij al doelen en ideeën voor jouw reis en heb jij al een idee qua overnachting in Bangkok op je startpunt?
Wel leuk om gedachten uit te wisselen met jullie zeg! Who knows voor daar, altijd leuk!
Mijn doel is om te genieten van de Aziatische mentaliteit. Hoe ze relativeren, hun vriendelijke karakters, hoe ze ontspannen. Ik ga 3,5 week en ik zal een mix hebben van luxere verblijven en primitieve verblijven.
In Bangkok heb ik al wel een overnachting geboekt, het Dang Derm hotel. Lijkt me wel relaxed om meteen ergens naartoe te kunnen als ik eenmaal aankom in Bangkok. Vrienden van me hebben me geadviseerd dat Bangkok best een overweldigende stad is, dus vandaar dat het wel fijn zou zijn als ik al een idee had waar ik naartoe wilde. Daarna ga ik naar Chiang Mai waar ik ook ene Jungle tocht wil maken en veel van de Thaise natuur en cultuur wil zien. Het vliegticket Chiang Mai richting het Zuiden is ook al geboekt. Daarnaast heb ik op advies van anderen al een hostel geboekt in Krabi (Pak-Up, tip van Lonely Planet), blijkbaar zijn in het hoogseizoen de hostels vrij snel uitverkocht en nu heb ik dit hostel nog voor 5 euro per nacht. Verder ga ik me niet meer vastleggen. (ja ik weet het, ik heb al redelijk wat dingen vastgelegd ;)) Alleen zo nu en dan laat ik me nogal eens gaan en dan zie ik een ticket dat voordelig is, of een accommodatie en dan heb ik al geboekt voordat ik de tijd heb genomen om erover na te denken. Voorpret is ook pret zullen we maar zeggen
via welke vliegmaatschappij vlieg je eigenlijk en welke datum?
Hallo,
Ik ga half november tot vlak voor de kerst. Lekker alleen en laat alles over mij heen komen, heerlijk natuur, cultuur opsnuiven en ben erg benieuwd naar al dat lekkere eten, Heb veel gegoogeld op booking,com en andora, zo heb ik een goede izicht gekregen in de kwaliteit/prijsvergelijking m.b.t slaapplaatsen. In Bangkok een dag fietsen bij Co van Kessel, en daarna 200km naar het noorden bij een natuurpark, heb 1.5 dag tour geboekt bij guesthouse Greenleaf, erg basic maar goedkoop en interessant Daarna wil ik naar Chiangmai , de rest zie ik wel.
Groet, Ewoud veel plezier en als we elkaar tegen komen drinken we gezellig een biertje of een kopje thee
Heb even een aantal daagjes niet gekeken en zie de berichtjes allemaal.
Leuk te lezen al die plannen. Ik zit in dubio over hoe lang ik ga. Ik heb nu een ticket gevonden voor twee maanden met vertrek op 27 nov naar Bangkok. Maar geen idee of 2 mnd te lang is om in je eentje door te brengen… Wie heeft er ervaringen mee? Of kan ik beter in eerste instantie een dikke maand doen?
Mijn “planning” is om 2 a 3 dgn in Bangkok te blijven en verder… I will see… Er zoveel moois en misschien inderdaad een uitstapje naar Laos of een ander buurland…
Ik ben 1x eerder in Thailand geweest en had toen heerlijk 2 nachten luxe van te voren geboekt. Het is fijn om na een lange vlucht gelijk te kunnen crashen… Tenminste datis mijn mening…
Linda: Ik vlieg met KLM op 28 nov vanaf Dusseldorf.
Ook heb ik intussen 2 overnachtingen geboekt in Bangkok om effe te acclimatiseren.
Heb mezelf dit weekend bezig gehouden met een soort van globale planning. Zo globaal dat ik echt alle kanten op kan. Oftewel: geen strakke planning, geen boekingen.
Ben voornemens om in Bangkok een Co van Kessel fietstocht te gaan doen. Daarna via Samut Sakhon naar Kanchanaburi en daar enkele overnachtingen. Vervolgens via Ayutthaya naar Chiang Mai en dan zien we wel.
Als ik dit teruglees schrik ik zelf van mn toch wel behoorlijke planning hihi… Nou ja, het is gewoon heerlijk om ermee bezig te zijn en het leuke is dat je nergens vast aan zit.
Misschien belangrijk voor medereizigers: Bij toeval heb ik een Thais meisje ontmoet via mn werk. Ze gaat 5 dec naar Bangkok familiebezoek/vakantie en daarna door naar haar huisje in Chiang Mai waar ze ongeveer 4 weken verblijft. Ze heeft me uitgenodigd en wil me graag rondleiden daar. Hoe mooi kan het zijn!! Tevens vertelde ze me iets over de treinverbinding. Blijkbaar is er een tijdje terug een overstroming geweest, waardoor het spoor van Bangkok naar Chiang Mai onderbroken is. Herstel gaat op zn Thai’s vertelde ze me en het zal nog wel even duren voordat het gerepareerd is. Het meisje raadde me aan om gewoon in deze trein te stappen, bij de laatst mogelijke halte eruit en vervolgens de bus nemen naar Chiang Mai.
Hopelijk hebben jullie iets aan deze info.
Linda: Ik vlieg met KLM op 28 nov vanaf Dusseldorf.
Ik vlieg met KLM op 28 nov vanaf Dusseldorf.
Ik begin in Bangkok (heb ook een nieuw bericht op het forum geplaatst)
Heb de eerste 2 overnachtingen geboekt en een soort van grove planning gemaakt.
Jij ook druk bezig met de voorbereidingen?
Waar overnacht je de 1e twee nachten? Ik in het Dang Derm Hotel en in de nacht van 29 november ga ik richting Chiang Mai. Zal leuk zijn als we elkaar in Bangkok nog kunnen treffen
Ik verblijf in KS guesthouse.
Zou inderdaad leuk zijn elkaar ergens te ontmoeten en de eerste indrukken en dergelijke door te spreken.
Wanneer vlieg je?
Ik vlieg de 25e en kom de 26e in de ochtend aan. In de nacht van de 29e ga ik met de trein naar chiang mai dus als het goed is hebben we nog een beetje overlap
Zal leuk zijn om dan idd de eerste indrukken te bespreken.
Leuk om te lezen. Zo herkenbaar.
Ik ga dit jaar ook voor het eerst backpacken. Ik start in Thailand en wil maximaal kunne relaxen. Geen strak schema. Beginnen in Bangkok en dan richting Chang Mai
Ik wil vliegen op 9 december en terugkomen tussen 19 en 26 januari.
Ik twijfel nog of ik 6 of 7 weken wil gaan. Afhankelijk van Cash.
Jullie ook plannen om naast Thailand nog verder te gaan? Cambodja wil ik doen ivm Angkor Wat. Vietnam heb ik verlopig in de orientatie laten vallen. Geen zin om te haasten, maar wie weet als ik daar ben.
De fietstocht in Bangkok raad iedereen me aan. Grappig dat deze bij jullie ook op de planning staat.
Die fietstocht is ook heel erg leuk. Leukste wat ik in Bangkok heb gedaan denk ik
Doe wel de 5 uurs tocht, die is leuker en je ziet meer. Af en toe een stukje met de boot etc…