Weer terug.......HEIMWEE, nu al!

Hoi allemaal,

Ik ben de gehele maand maart in Thailand geweest en heb daar rondgetrokken met de backpack. Ik ben in Phuket, Khao Sok, Koh Samui en Koh Tao geweest. Ik heb alleen gereisd, en ik loop wat moeilijker ten gevolge van een ziek zijn 10 jaar geleden.
Ik moet zeggen dat ik het eerst wel een beetje eng vond, als vrouw alleen. Maar eenmaal aangekomen is het me allemaal heel erg meegevallen en heb ik een supervakantie gehad. Alle accomodatie was prima, en alles was heel goed zelf te regelen qua bus en boot. Zowel de Thai als de medetoeristen waren ook heel behulpzaam. Zodra men zag dat ik wat moeilijk liep werd mij gelijk hulp aangeboden, behalve 1x niet, dat was bij het van boord gaan van de boot toen ik van Tao terug kwam op het vaste land, dus dat viel reuze mee.
Het vervoer met bus en boot was ook prima te doen en ik heb mijn open water gehaald op koh Tao.
Het eten was ook heerlijk en ik heb maar 1x last van mijn darmen gehad, wat in Indonesie wel vaker was…
Kortom, Thailand is mij heel goed bevallen en ik ga dan ook zeker terug, al moet daar natuurlijk eerst voor gespaard worden weer…en eerst moet mijn pup volwassen geworden zijn (hij is nu 7 weken).
Maar heimwee heb ik nu al, als ik filmpjes op you tube kijk en natuurlijk mijn eigen foto’s…

Hoi Cynthia,

Leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt gehad in Thailand. Het is dan ook een ideaal land om alleen door heen te reizen, ook als vrouw alleen.

Weer een Thailand-verslaafde erbij dus en zo te zien ben je voorlopig nog niet uitgekeken. Volgende keer kan je ook het mooie noorden bezoeken en als je tijd genoeg hebt, het noordoosten van Thailand, een gebied dat bekend staat als de Isan, het minst toeristische (maar daardoor niet minder interessante) deel van Thailand.

Sterkte met de heimwee en groeten uit een warm Bangkok !

Groeten uit een warm Bangkok? Ik weet niet of dat de juiste afsluiter van een berichtje is aan iemand met Heimwee naar Thailand hahaha :wink:

De eerste euro’s zijn alweer gespaard…maar zeker nog wel ruim een jaar wachten…Maar verslaafd??? Ja echt wel dus!!!

by the way, Krung Thep: hoe is het weer momenteel in Bangkok? Ik vertrek volgende week. Regent het veel of valt het wel mee de afgelopen dagen / weken?

het weer in bangkok weet ik niet maar in Udon thani hebben we vorige week 2 dagen met veel regen gehad verders bijna geheel droog en zonnig