Deze zomer wil ik in mijn eentje een rondreis gaan maken in Azië. Nu ben ik al weken aan het twijfelen welk land het wordt en komt Thailand steeds weer boven, maar ik vraag me nog steeds af of dat helemaal is wat ik zoek. Daarom hoop ik hier even op jullie hulp
Mijn budget is niet erg groot, ik hoop voor ong. 1500 euro 3 weken te kunnen reizen (incl. vlucht). Ik vind het echt prima om een basic slaapplek te hebben (bv. dorm), dus ik hoop dat dat zal schelen in de kosten. Waarnaar ik op zoek ben is een reis waarin ik veel gave natuur kan zien (de Himalaya lijken me nog steeds geweldig, vandaar dat Nepal ook nog op mijn lijstje staat, maar ik denk dat dat niet haalbaar is met dit budget), ik ben iemand die niet van te georganiseerde reizen houdt en niet alleen de toeristische spots wil afvinken maar juist echt wil genieten van de kleine dingen. Zo heb ik afgelopen jaar 2 weken een tocht door de Pyreneeen gemaakt - geweldig! Daarnaast lijkt me het gaaf om wat van de cultuur te zien, maar ik ben niet zo’n steden mens, dus grote steden hoeven niet persé. Het platteland en lokale bevolking daar lijken me veel interessanter. Als laatste lijkt het me heel erg gaaf om een keer een tocht door de jungle te maken!
Het klinkt misschien allemaal een beetje vaag maar waarnaar ik op zoek ben is dus voornamelijk natuur met een beetje cultuur, en een goed bereisbaar land voor een vrouw alleen (ga voor het eerst alleen een reis maken en ook voor het eerst buiten Europa!).
Zouden jullie mij Thailand aanraden of kan ik toch beter nog even verder zoeken?
ik denk dat thailand het perfecte land kan zijn voor het gene jij zoekt, om te beginnen is het hier veilig om te reizen ook voor een vrouw alleen! daarnaast kan je vinden wat je zoekt hier en dan voornamelijk in het noorden chiang mai is hier dan ook beroemd om maar ik denk net te toeristisch voor jou beter zou je naar chiang rai gaan ik denk dat die omgeving erg voor je geschikt is of ten westen van chiang mai maar ik ben ff de naam kwijt zal hem zo plaatsen
mae hong son, dit is denk ik zo ongeveer wat je zoekt, je zal de meeste zo niet al je favorieten dingen in de omgeving van deze twee kleine steden kunnen vinden en als ne back to basic blijft zal het ook zeker binnen je budget passen
Wil je platteland, bezoek dan de Isan (noordoosten van Thailand). Dit deel van Thailand is nog niet ontdekt door het massatoerisme en je kan hier zeker goedkoop overnachten. Bezoek bijvoorbeeld de Khmer tempels van Phimai en Phanom Rung, of maak een trip langs de Mekong.
Je budget vind ik overigens wel aan de lage kant, ook al wil je low-budget reizen. Als het een beetje tegenzit, ben je voor je ticket al zo’n 800-900 euro kwijt in juli/augustus. Dan houd je niet zo heel veel meer over om 3 weken te slapen, te eten, te reizen en het e.e.a. te ondernemen.
De meeste reizigers gaan naar Chiang Mai, de noordelijke hoofdstad, als basis voor het bezoeken van bergstammen, voor avontuurlijke natuurtochten en om te winkelen.
Ook in het Doi Inthanon gebergte vind je prachtige watervallen die je beslist moet bezoeken Anouk.In Pai vind je verschillende bergstamdorpen en kan je avontuurlijke tochten met de olifant alsook met een gids trektochten doen.
Ik zeg: gaan!
Goed land om alleen als vrouw te reizen en te vinden wat je zoekt. Thailand kent verschillende gezichten: het toeristische (wat soms ook prima kan zijn) en heel veel mooie plekjes die nog niet ontdekt zijn. Vooral in de periode dat jij gaat zijn de binnenlanden erg mooi. En is het op vele plekken veel rustiger door het regenseizoen (nooit veel last gehad).
Wat betreft je budget moet dat wel uitkomen hoor! Ik zou proberen een ticket te regelen voor rond 600 tot max 700 euro, zodat je nog genoeg hebt om in Thailand uit te geven. Als je alleen gaat ben je natuurlijk meer geld kwijt aan kamerhuur, maar goed. Lijkt me heel redelijk!
Veel plezier!!!
ps Nepals is ook gaaf, maar de periode dat jij wilt is het niet de beste periode (ik ben toen wel geweest, omdat ik het combineerde met India, maar ga volgend jaar terug om in het betere seizoen te kunnen genieten van al het moois!).
Super bedankt voor jullie tips! Ik ben er in ieder geval over uit dat het Thailand wordt, nu op zoek naar een ticket en mijn route uit gaan stippelen, spannend!
Houd er wel rekening mee dat ze in de zomer wilt gaan. Ik neem aan dus juli/augustus. Het is nu al april en de goedkoopste tickets voor deze periode zullen dus wel al weg zijn. Als ze een ticket voor 700 euro kan vinden, heeft ze wel erg veel mazzel !
wij vliegen in juli vanaf dusseldorf met etihad naar bkk voor 580 euro pp. incl belasting, wel met tussenstop maar heen maar anderhalf uur, terug twee uurtjes.
ik ben 3 x naar thailand gew eest in deze periode en altijd voor 550 tot 700 euro gevlogen. Geboekt rond maart. Creatief zijn met zoeken en niet treuren om overstap met 2 uur wacht tijd.
Nou een ticket voor 700euro mag ze al vergeten voor die periode(zomer)je hebt veel te lang gewacht met booken.
Zoiets moet je eind januarie doen en niet in april!!
Als ik op de vergelijkings site van tix.nl een datum intyp voor Juli vind je de goedkoopste tickets (aeroflot) voor € 775.98 p.p.(zie schema) Klasse:Standard economy classtoon details | email | bewaar
di 3/07 20:50u Amsterdam 07:55u Bangkok International (5/07) (11u30) SU 3123 / SU 270 overstap in Moskou
do 19/07 09:30u Bangkok International 22:25u Amsterdam
Weet niet hoeveel een ticket kost(vertrekken in Berlijn) met Air Berlin voor juli,maar het zal zeker niet voor de prijs van 550euro zijn.
En ik zie nu een prijs op de airberlin site(zie hieronder)
Volwassene: 1 × € 464,00 € 464,00 .Overige belastingen en vergoedingen€ 85,73 .Kerosinetoeslag€ 322,00 .Ticket Service Charge€ 10,00 .Totaalprijs in EUR
€ 881,73 voor dezelfde dagen die ik ingetoets hebt bij tix.nl
Je budget vind ik overigens wel aan de lage kant,zou maar op zeker spelen en een paar honderd euro meer meenemen.
Even afgezien van de ticketprijs lijkt Thailand me een prima plek voor wat je zoekt. De natuur in bijv. Maleisië vond ik weliswaar mooier, maar die is minder toegankelijk (duurder), en Thailand is beter geschikt voor een vrouw alleen.
Wij waren enkele jaren geleden 2500 euro (inclusief tickets) kwijt voor twee personen Thailand, 3.5 week in juni/juli. Onze tickets waren circa 600 euro per persoon. We hebben tijdens onze reis goedkope accommodatie gehad (wel steeds privé-kamer met airco en met warme douche), hebben verder niet zo op de kosten gelet (enkele tours, twee binnenlandse vluchten, dagje duiken). Moet er wel bij zeggen dat wij niet van het uitgaan zijn en geen (dure) alcohol hebben genuttigd, of iig bijna niet. En het was dus een paar jaar geleden.
Nepal is overigens absoluut geen duur land, en Kathmandu is regelmatig goedkoop te bereiken. Maar juli/augustus is inderdaad niet het goede seizoen (dat geldt trouwens ook voor Thailand eigenlijk). Ik neem aan dat treks in de Himalaya trouwens wel prijzig zullen zijn, maar heb ik me nooit in verdiept…
Ik vertrek over 2 weken naar Thailand. Ik vind het erg spannend aangezien ik deze reis alleen ga ondernemen. Ik weet zeker dat ik along the way leuke mensen zal ontmoeten. Voor de rest zal het voor mij een zon, zee en strand vakantie worden.
Ik wens je in ieder geval een leuke vakantie toe, Anouk.
Nou laat alles maar op je afkomen,en laat je verrassen door Amazing Thailand.
Wens je nog een aangename verblijf in het land van de glimlach en laat ons nadien wel ff weten hoe je ervaringen waren shiramien!