Reis naar Thailand

Goeie dag!

Wij zijn weer aan het kijken voor onze volgende reis! In september zijn we drie weken naar Nicaragua geweest en nu willen we graag de andere kant van de wereld zien!
We hebben ook al gekeken voor een reis naar Afrika maar dit zijn aardig prijzige reizen! Nu keek ik gisteravond op een site met vliegtickets dat je voor 1000,- in Bangkok kan landen voor 2 personen!
Nou dat spreekt ons wel aan!

Hoelang ben je eigenlijk nodig om de meeste bezienswaardigheden van Thailand te zien?! (We zijn snelle kijkers)
En is het mogelijk om de omliggende landen (Laos en Cambodja) mee te pakken met de trip?!

Wii hebben geen idee wat voor tijd de beste is om het land te bezoeken maar we willen graag 2/2,5 week op vakantie in de maand: juni/juli/augustus (ligt er maar net aan in wat voor maand we vakantie hebben)

In Afrika heb je malaria, in midden/zuid-Amerika heb je zika virus, heb je in Azië last van ziektes?!

We hopen op reactie!

Met vriendelijke groet,

Johan en Else

Hee Johan en Else,

Je vraagt: Hoelang heb je eigenlijk nodig om de meeste bezienswaardigheden van Thailand te zien?!

Antwoord : veel te lang… Dat past niet in 2,5 weken.

Je zult dus een selectie moeten maken… dan is de vraag : Wat wil /zoek je ?
Tevens zul je moeten letten op de reistijden, een dag reizen is een dag minder genieten.
Natuur/tempels/stranden/eilanden/bergen/ bergvolkeren/activiteiten zoals raften, ziplinen enz enz. het kan allemaal.
Als afsluiter shoppen in Bangkok is een absolute must.

Je zult in tegenstelling tot Nicaragua verhoudingsgewijs veel toeristen tegenkomen, vooral als je naar de "highlights"gaat.
Thailand is officieel malaria-vrij, maar het dengue virus is wel aanwezig. Smeren dus, met DEET.

Juni-juli-augustus is de regentijd, maar laat je vooral niet weerhouden.

hans.

Hallo Hans,

Dankjewel voor de reactie, wij zien op Tripadvisor veel tempels en Budda’s staan! We hoeven ze natuurlijk niet allemaal te zien maar wel de top 5 zeg maar dat lijkt ons geweldig!

Ook hebben we bij 3 op Reis gezien dat ze een nachttrein namen naar een andere plaats (geen idee hoe deze heet) maar het was 10 uur verder! Dit lijkt ons ook erg gaaf! Ook het olifanten centrum en ziplinen (wat ook op 3 op reis te zien was) is volgens mij wel heel erg gaaf!

Verder hebben we eigenlijk nog niet heel veel informatie gezocht want ik typte gisteren een beetje cynisch “Thailand” in op vliegtickets en toen zag ik dat de tickets nog relatief goedkoop waren (tot onze verbazing) vandaar dat we op dit forum naar informatie vragen!

Maar in 2,5 week is dus genoeg te zien in Thailand?! We dachten ook met de reis naar Nicaragua dat we makkelijk andere landen mee konden pakken, dit toch niet gedaan omdat Nicaragua zoveel bezienswaardigheden had! Dit is dus ook met Thailand het geval!

Wij gaan deze week eens goed kijken welke bezienswaardigheden we sowieso willen zien en wat we nou echt willen doen en dan zal ik de planning doorsturen!

Mocht jullie tips hebben of bezienswaardigheden die we niet mogen missen horen we dit graag!

Johan en Else

Hoi Johan en Else,

Thailand is een absolute aanrader! En zoals Hans ook al schreef; er is genoeg te doen.
Voor een eerste keer Azië raad ik je aan om het echt alleen bij Thailand te houden.

De nachttrein waar jij over schrijft is waarschijnlijk de trein van Bangkok naar Chang Mai.
Ik heb er inmiddels al 4x ingezeten, en het is mij altijd prima bevallen.
Ik heb een olifantenopvang centrum bezocht bij Chang Mai.
Erg leuk en interessant.
Ook de dierentuin in Chang Mai vind ik een echte aanrader.

Het regenseizoen in Thailand is mij elke keer weer meegevallen.
In 2014 hebben wij bij 3 weken Thailand 3 x een bui gehad.
In 2015 hadden we iets minder geluk, en hebben we wel iets meer regen gehad, alleen in tegenstelling tot het jaar ervoor hadden we nu ook echt 2 regenmiddagen.
Alle andere keren is het 20 minuten regen en daarna weer heerlijk droog weer.
Ik ben ook in november (droge seizoen) in Thailand geweest, maar zelf vind ik onze zomermaanden fijner; iets minder benauwd en de zon iets minder fel. En de hotelprijzen zijn aanzienlijk lager :slight_smile:

Ik heb op mijn website (goedkopedroomvakanties.nl) een reisverhaal geschreven over Bangkok. Misschien leuk om te lezen om een nog beter beeld te krijgen bij deze geweldige metropool.
Zelf blijven wij hier altijd langer plakken als wat we vooraf bedacht hebben.
En je kunt vanuit hier ook verschillende dagexcursies maken naar bijvoorbeeld de River Kwai (de dodenspoorlijn bij Kanchanaburi) of Ayutthaya (oude hoofdstad van Thailand)

Als ik je nog een tip mag geven; plan niet al te strak je vakantie.
Wij hebben meerdere keren meegemaakt dat we op weg waren naar iets, maar daar die dag nooit gekomen zijn omdat we onderweg ineens iets anders heel leuks tegen kwamen.

Heel veel succes met het uitzoeken!
En mocht je nog vragen hebben, laat het vooral weten!

Met vriendelijke groet,
Petra