September 2012

Goedemiddag,

Vanaf 30 augustus willen wij t/m ongeveer 17 september (2,5 week als je de reisdagen eraf haalt) naar Bali toe. We vliegen dan naar Denpasar en zullen twee nachten op Bali verblijven. Voor de rest willen we alles ter plekke regelen.

We hadden het idee om na die twee dagen op Bali eerst naar Sumatra en dan naar Java te gaan om vervolgens voor een aantal stranddagen weer op Bali te belanden. We willen op Sumatra en Java vooral dingen gaan bekijken (al snappen we dat we in 2,5 week lang niet alles kunnen zien en zullen dus een selectie moeten maken.

Hoe kunnen wij het beste van Bali naar Sumatra en Java toe? Wij dachten zelf met de boot. Is dit zo druk dat wij dit van te voren moeten vastleggen of kan dit ter plekke ook nog wel? En wat zijn ongeveer de kosten van deze bootreis?

Hebben jullie verder nog tips wat we moeten zien op Sumatra/Java/Bali?
En qua verblijf willen we niet in echte backpackersverblijven zitten omdat we iedere keer wel een aantal nachten in hetzelfde verblijf zullen verblijven. Hebben jullie daar nog tips voor ongeveer 15-20 p.p.p.n.?

Alvast bedankt!

Wat ik vooral op het forum lees is dat wij waarschijnlijk teveel willen in veel te korte tijd. Ik denk dus dat wij ons moeten beperken tot OF Java OF Sumatra met op het eind een paar stranddagen op Bali. Wat raden jullie aan? Java of Sumatra?

Hallo Chantal,

Wij gaan in mei naar Bali toen en combineren dit met het kleine Lombok en Gili Trawangan.
Dit is net te doen in 18 dagen, maar Java en Sumatra zijn echt zo groot dat je eigenlijk apart daar naar toe zou moeten gaan.
Het is zonde als je 2 of 3 plekken bezoekt maar bij elk maar een kwart van de bezienswaardigheden ziet.

Moeilijk kiezen he???
Dan ga je toch gewoon over een paar jaar naar Java en Sumatra?

Veel voorpret in ieder geval.
Gr. Jolanda

Op zich vind ik het niet erg als we bijvoorbeeld naar Java gaan en niet alles zien. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik ook vast niet alles hoef/wil zien. (ik kan best kieskeurig zijn hoor haha). Dus ik denk dat als ik een combi doe van één van die eilanden met Bali dat we daar wel mee kunnen leven! En kunnen we een andere keer best nog andere eilanden gaan bekijken.

Hoi Chantal, hoeveel heb je voor je tickets betaald? Ik ben aan het zoeken want we willen ook in sept. die kant op gaan.

Hoi Klaussi2,

Wij hebben de tickets nog niet geboekt, dat willen we maandag doen. Dan is het defintief voor 1 van ons. (is 't eigenlijk al maar toch moet het even zwart op wit). We willen waarschijnlijk een startpakket gaan boeken bij 333travel. Je bent dan voor vlucht, transfer en hotel voor de eerste twee nachten ongeveer 850 kwijt. Als je alleen een ticket koopt zou je ongeveer 750 kwijt zijn geloof ik. Maar wij vinden die zekerheid van een organisatie wel fijn mocht er iets gebeuren.

Als je voor de 1ste keer gaat is zo,n start pakket ideaal lijkt me.Zelf nooit gedaan, maar wel veel over gelezen.

maar als ik het goed begrijp ga je vanaf Nederland eerst naar bali … en dan weer naar Java of Sumatra… volgens mij kan je dan beter vanaf Amsterdam naar Sumatra of Java en daarvandaan door naar Bali reizen.

verder denk ik dat 2,5 week al niet genoeg is om Bali te kunnen zien maar uiteraard kan je met een goede selectie een eind komen.

Java - Bali - lombok is een redelijke volgorde en kan je wel doen in die 2,5 week als je het efficiënt regelt.

Het gedoe is dat als we van een ander eiland willen vertrekken we twee losse vliegtuigtickets moeten kopen waardoor we veel meer geld kwijt zijn dan als we een retourtje kopen…

Wij willen eigenlijk een vakantie waarbij cultuur/natuur gecombineerd wordt met gewoon lekker strand. En dat strandgedeelte zal dan voornamelijk het laatste gedeelte (op Bali) zijn. We hoeven lang niet alles te zien, een selectie is prima! Het is niet dat we er op uit zijn om beide eilanden van onder tot boven te zien :slight_smile:

Hou wel rekening met acclimatiseren , je bent toch als alles meezit zo.n 24 uur op de been.
Het lichaam vraagt dan werkelijk 2 dagen rustig aan, ook als je jong bent.
2.5 week is zeker kort voor 2 eilanden, en vergeet de afstanden niet in Indonesie , dat wordt vaak onderschat, 30 km in 2-3 uur is geen uitzondering. De infrastructuur heeft heel erg geleden onder de 2 jaar hevige regenval en dat is te merken aan de wegen vol kuilen etc etc . Nu is het ook regentijd en overstromingen het water kan niet meer weg.

Vliegen in Indonesie is heel goedkoop en efficient, als je perse naar Sumatera of Java wil.
Maar dan heb je na afloop echt 6 wkn vakantie nodig.

Het scheelt dat we niks vastleggen, we kijken ter plekke gewoon wat we willen zien (zullen wel wat uitzoeken van te voren natuurlijk) en dan kijken we wat reeel en haalbaar is. We zullen als we een dag geen zin hebben ook gewoon lekker een chilldag inlassen, dan maar wat minder zien! :wink:

Op 30 augustus kun je met Emirates (fantastische maatschappij!) naar Jakarta vliegen en op 17 september vlieg je van daar weer terug naar Amsterdam voor 525 euro p.p. op tix.nl.

Je kunt een vliegticketverzekering afsluiten voor 6 euro, zodat je in geval van faillissement van de luchtvaartmaatschappij je geld niet kwijt bent. Zal bij Emirates trouwens niet gauw gebeuren.

Van Jakarta kan je naar Yogyakarta vliegen voor ca. 25 euro p.p. Dit is een must-see-stad en gebied (Borobodur, Prambanang). Daarna zou je naar Mount Bromo (vulkaan) kunnen gaan en verder via Kawah Ijen naar Bali.

Vanaf Bali vlieg je met Lion Air al voor 32 euro weer terug naar Jakarta.

Een startpakket is door de vliegticketverzekering tegenwoordig niet meer nodig en je kunt een heleboel geld sparen door zelf je hotels te boeken. Kijk voor de leukste plekken, ca. prijzen en reviews op tripadvisor.

1 like

tnx voor de tip Nunu ik ga daar zeker ook even kijken klinkt zeer interessant

Officieel geboekt van 30 augustus t/m 18 september (20 dagen) !!

Vliegen met Garuda Indonesia met een tussenstop op Dubai van een uurtje om te tanken en vliegtuig schoon te maken. Dan door naar Jakarta waar we overstappen op een binnenlandse vlucht! Vliegtijden zijn ook heel fijn! :cheer:

Mooi ik wens je een fantastische vakantie toe.

Heb je die vlucht via 333 geboekt ? Wij hebben namelijk ook een vlucht geboekt naar Bali bij 333 maar wij vonden die van malaysia airlines toch gunstiger.

Maar 1 overstap i.p.v 2 en 2 uur later vertrekken en een 1 uur eerder aankomen

Wij vertrekken op 27 aug>>>

Chantal is blij en enthousiast over haar keuze. Vergeet niet dat die prijzen iedere dag en vaak op 1 dag kunnen veranderen. Heb jij er ook 2 overnachtingen + transfer bij.? Ik ben vaak gevlogen met MA maar nooit via 333.

Ik geef alleen mijn mening dat ik zelf die vlucht niet gunstig vind. Wij hebben er niks bij alleen losse vlucht.

Okay maar 2 overnachtingen + transfer moet ook betaald worden.En daarom vind ik die keuze van Chantal heel goed.