Bali & Cambodja of?

Hoi allemaal,

Ik wil volgend jaar weer terug naar Bali. Ben er al eens een keer geweest en sindsdien heeft het mijn hart gestolen. Ik en mijn vriend willen rond juni- juli 4 weken gaan , maar dachten nu een weekje Cambodja te pakken dus 1 week Cambodja en 3 weken Bali.

Onze planning is als volgt we Willem gaan backpacken.

Misschien vliegen op Bangkok ivm Cambodja

Bangkok - Siem reap( Ankor wat)
2 dagen blijven

Siem reap - phnom phen (killing fields)

Phnom phen - sihanoukville (koh rong)

Phnom phen - depensar

Kuta- 2dagen
Ubud 3 dagen
Nusa lembongan 2 dagen
Lombok sengiggi 2 dagen
Gili island 4 dagen
Kuta 7vanuit daar alle excursies doen
Dagje jimbaran seminyak etc en overige excursies en bezienswaardigheden

Mis ik nog iets aan mijn planning plekken die we moeten zien of doen ?

Graag feedback ! Wil er zoveel mogelijk uit halen en de leukste dingen doen!
En backpack tips zijn ook welkom! :+1:

Via Wereldwijzer app

Ik zou een weekje Cambodja net wat te kort vinden. Zeker omdat je moet acclimatiseren na een lange vlucht. Persoonlijk ben ik fan van tempels, en ik vind 2 dagen Siem Reap dan ook écht veel te kort. Ook in Phnom Penh zou ik net wat langer blijven en meer bezoeken dan de killing fields. Ik vraag me af of de kust van Cambodja echt veel toevoegt, zou je niet beter de Irriwaday dolfijn kunnen zien in Kratie voor meer afwisseling?

Daarnaast zou ik op Bali niet alle excursies vanuit Kuta doen, tenzij je zin hebt om daar iedere avond na de excursies te gaan stappen. Wanneer je Kuta als basis neemt, sta je namelijk redelijk vaak vast wanneer je de zuidpunt van Bali wilt verlaten. Afhankelijk van wat je allemaal wilt gaan zien, kun je misschien beter een uitvalsbasis iets noordelijker nemen. Eventueel Sanur (maar dat vind ik niet leuk ;)) of een dorpje als Padangbai of Candidesa. Als zee geen eis is, kun je ook langer in Ubud blijven en daarvandaan trips doen.

Kijk ook eens op mijn website voor meer tips over Bali.

1 like

Hey jenny,

Bedankt! Ik ben ook een Fan van tempels !
Sanur ben ik al verbleven misschien een andere locatie idd en kuta maar paar dagen Hmm moeilijk iemand een reischema als voorbeeld? :sweat:

Via Wereldwijzer app

Je kan m’n website doorlezen voor verschillende routes/reisschema’s.