19 dagen in Bali | Advies gevraagd

Beste Kenners,
Inmiddels heb ik me aardig verdiept in Bali en ga vanaf 27 juli t/m 16 augustus naar 19 dagen naar Bali!

Ik ben begonnen met een klein reisschema op te stellen, want we willen zsm de hotels boeken. Het moet een ideale mix worden van cultuur en strand. Daarmee wil ik zeggen, dagen er op uitgaan om cultuur te bezichtigen om het af te wisselen met een dagje rust.
Klein uitstapje naar een Gili eiland hoort hier ook nog bij.

1. Benoa / Nusa Dua (2 nachten)
  2. Kuta / Legian / Canggu (2 nachten)
    [ul]
    [li]Water Bomb[/li][li]Tanah Lot[/li][/ul]
  3. Seminyak / Lovina Beach (2 nachten)
    Dolfijnen
  4. Candidasa (4 nachten)
    Besakih Temple
    Kintamani
    Padangbai / White Sand Beach
  5. Gilli Islands (2 nachten)
  6. Ubud (4 nachten)
    Monkey Park
    Olifant
  7. Sanur (3 nachten)

Zijn er mensen die me wat adviezen willen geven? Bijvoorbeeld; Kuta / Legian / Canggu. Welke is aan te raden? Vind 2 dagen massa toerisme niet heel erg. Als er maar genoeg te doen is.

Is het misschien slimmer om te overnachten rondom de Kintamani ipv vanuit Candidasa een dagtrip te doen hierheen?
Welke must-see dingen missen we nog? Waterval / Rijstvelden/ Raft.

Alvast erg bedankt!!

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om zowel in Nusa Dua als in Kuta te blijven. Die twee liggen zo dicht bij elkaar…

Zelf verblijf ik meestal in Kuta. Toeristisch, maar ook met rustige plekken. Nadeel van Nusa Dua vind ik dat je niet verder komt dan je resort. En mocht je uitstapjes/watersport willen doen vanuit Nusa Dua, dan kan dat ook vanaf elk willekeurig hotel elders in het zuiden van Bali. Je wordt opgehaald en terug gebracht naar je hotel.

Of je in Kuta, Legian of Canggu moet blijven zul je zelf af moeten wegen. Kijk even naar de zoekfunctie van het forum. Canggu is het meest rustige van de drie, maar ik weet niet hoe de stranden daar zijn. Omdat het dichter bij het noorden ligt ben je sneller bij Tanah Lot, maar water bomb ligt juist weer in Kuta :slight_smile:

Seniyak is in het zuiden en Lovina in het noorden. Een keus tussen die twee vind ik een beetje raar… Persoonlijk vind ik Lovina leuker, ook omdat je meer uitstapjes in de omgeving kan doen als de Gitgit waterval, snorkelen bij Menjagan of een bezoek aan het Banjarklooster. (Je kan je hier makkelijk meer dan 2 nachten vermaken).

Van Lovina zou ik eerst naar Ubud gaan en dan naar Candidasa. Dat ligt meer op de route. Ik vind het ook apart dat je in een strandplaats verblijft, en dan een excursie boekt naar een andere strandplaats. Als je graag naar Padangbai wilt, dan kun je toch ook daar overnachten?

Raften kan je overal boeken. Het raften is meestal vanaf de Gunung Agung. Hoewel deze dichter bij Ubud ligt dan bij Kuta, is de prijs vanuit Kuta meestal goedkoper.

Over de olifantentrip kan ik niks zeggen. Op Bali komen geen wilde olifanten voor, en ik vind het een raar concept dat die beesten ’ geïmporteerd’ worden om toeristen te vermaken.

28 juli is trouwens het eind van de Ramadan, het zuiden van Bali zal dan erg vol zijn, ook met toeristen vanuit Surabaya op Java.

Voor meer informatie verwijs ik naar mijn website.

Kijk. Daar kunnen we wat mee. Super bedankt. Heb inderdaad een foutje gemaakt want dacht dat Seminyak in het noorden lag. Dus ik kan wat dat betreft best wat dingen aanpassen.

1. Seminyak (5 nachten)
  2. Lovina (3 nachten)
  3. Ubud (4 nachten)
  4. Padangbai (2 nachten)
  5. Candidasa (3 nachten)
  6. Gilli Islands (2 nachten)
  7. Sanur (3 nachten)

Met jouw info denk ik dat het beter is om gewoon wat langer in Seminyak te blijven, en vanuit daar Zuid Bali te bezoeken. (Tanah Lot tot Kuta tot Nusa Dua. Of is dit af te raden?

Is er veel te zien in de buurt van Padangbai om daar te overnachten?

En de Ramadan. Wat raad je aan? Vermijden? En wat zou dan een mooi startpunt van de reis kunnen zijn? Tot hoelang is die drukte te merken?

Bedankt weer!

Padang Bai en Candidesa liggen een half uurtje rijden uit elkaar, ik zou niet in beide overnachten. Dan kun je beter meer tijd op de Gili’s doorbrengen en een dagtrip naar Lombok blijven. Of een paar overnachtingen in bv. Sengigi op Lombok boeken.

Ik zou vantevoren niet te veel hotels boeken, maar gewoon 1-2 dagen voor aankomst even iets regelen.

Hi Sativa,
Je vakantie op Bali leuk geweest?

Ik ga van 11-02 tm 01 maart naar Bali en ik was benieuwd of je reisschema goed is bevallen of je het toch iets zou aanpassen bij herkansing…
Mocht je nog leuke accommodatie weten dan graag… Ik moet alles nog gaan invullen dus kan wel wat tips gebruiken.
Mooie zondag,
Groetjes
Shirley

Bij deze een ‘paar’ tips over diverse bezienswaardigheden:

IkReis - Reistips en bezienswaardigheden Bali.

Als je weet op welke plekken je wilt verblijven dan weet ik misschien ook nog wel een plek om te overnachten.

Hey Jenny, Wat Leukkkk! dat je wat info wil sturen. We zijn met zijn 3tjes, ons kindje van 11 gaat mee.
Misschien ook wel leuk een chauffeur ons de leukste plekjes te laten zien…
Ik hou wel van sprirituelige, hippie sfeertje.
Ik wil ook een auto huren om zelf lekker op pad te gaan. We zijn ervaren chauffeurs en Londen
hebben we ook overleefd…
De plekjes die ik nu na wat speurwerk heb zijn:
Ik wil budget gaan hoor.
Het gaat mij meer om het sfeertje en dat het schoon en gezellig is in de accommodatie.
-Seminyak, hoor leuke verhalen over de loungebar bar Ku-de-ta.
-Lovina
-Ubud
-Gili eilanden
-Lombok
Dank uit mijn hart,
Shirley

In Semiyak heb ik nooit overnacht.

In Lovina is Angsoka hotel een aanrader.

In Ubud zou ik verblijven bij Jl. bisma, lekker rustig. Bv. Putri bungalows.

Voor de Gili’s heb ik geen tip qua accommodatie. Prijs/kwaliteit is slechter dan op Bali.

Ik ben vergeten waar ik op Lombok (Sengigi) zat…

Ik zou er overigens niet voor kiezen zelf te rijden. Ik kan prima links rijden, ben ervaren genoeg, maar het verkeer (met name in het zuiden) van Bali is een vak apart.

Mocht je toch zelf gaan rijden, zorg dan voor een goede verzekering en een TomTom.

Dank je wel voor je leuke advies.
Mooie zondag,
Shirley

Voor een leuk adres in hippie/spirituele sfeer (en pal aan het strand!) is Meditasi in Aas (Amed). Prijs kwaliteit ook erg goed en leuk snorkelen voor de deur! Vanaf Amed kun je ook naar de gili’s. Wij waren op Gili Meno, erg rustig en aanrader. We verbleven in meno dream resort, niet aan zee maar wel erg leuk verblijf!

Via Wereldwijzer app

Hee Marijke wat een leuke tip!! de hulptroepen komen van alle kanten…
Dank je wel voor hulp…

Ps. welke plekken kan je me adviseren naar toe te gaan?

De plekken die je het meeste aanspreken. (Zie bv. mijn site voor beschrijvingen en foto’s, pak een reisgids of lees wat andere draadjes op dit forum.) Iedereen heeft andere interesses, dus alleen jij kan bepalen wat je het beste kan doen.

Plan vooral niet te veel plaatsen in, hoe rustiger je reist hoe meer je ziet.

Tuurlijk is aan mij de keuze maar het is leuk om de ervaringen te horen en waar je denkt dat inspireerd mij in dat verder te gaan zoeken in boeken en in reiservaringen te duiken…

Ik zou voor een paar dagen Ubud gaan, een paar dagen Lombok gecombineerd met de Gili’s, een badplaats op Bali en afhankelijk van wat je leuk vindt een tweede badplaats of Munduk.

Hallo, ook ik ga ongeveer 19 dagen naar Bali. Ik wil samen met mijn twee kinderen Bali bekijken , maar mijn zoon wil ook graag naar de Komodovaranen gaan kijken . Is er iemand die dat gedaan heeft en mij tips kan geven? Ik heb geen enkele reiservaring op deze manier. Mijn vakanties tot nu toe waren niet verder dan Spanje en Griekenland.

Ik ben naar de Komodovaranen geweest.

De snelste manier om er te komen is vliegen naar Labuan Bajo (bijvoorbeeld vanuit Denpasar), daar een boottocht boeken naar Komodo en Rinca en de dag erna terugvliegen. Dan ben je drie dagen kwijt.

Andere optie is om vanuit Lombok (Gili’s) een boottocht te boeken, een retour duurt 5 dagen (plus reistijd naar lombok). Zie de website van Perama tours.

Dan is er nog een tussenweg: heen met de boot en terug vliegen, of andersom.

:smile: dank je wel voor je informatie. Is dat allemaal ook vanuit Nederland te boeken en welk reisbureau raad je dan aan?
Met vriendelijke groet, Els

Ik raad aan om vooral niet vanuit NL te boeken. Lokaal betaal je veel minder en steun je de lokale middenstand in plaats van een Nederlands reisbureau.

Ik zou zelf hooguit de boottocht naar komodo vastleggen. Dat kan op de website van perama zelf.

Hi Jenny,

Heb je het dan over het ticket van DPS naar Labuan Bajo? Ik ben net terug en vond t een beetje eng om lokaal te boeken, was bang dat t vliegtuig dan vol zou zitten. Ik heb een toptijd gehad op Kanawa dus wil rond april terug om weer naar Kanawa te gaan en Flores verder te ontdekken. Wat betaal jij ongeveer voor zo’n ticket en hoe boek jij het dan?

Gr Pieter