Indoganger, wat was zo mooi aan Kanawa, heb je tips? Hoe heb jij je ticket naar Flores geboekt?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Indoganger, wat was zo mooi aan Kanawa, heb je tips? Hoe heb jij je ticket naar Flores geboekt?
Hi ijsduikertje,
Het eiland is superrustig, alleen het personeel van de enige accommodatie woont daar. Het snorkelen is supermooi en de uitzichten zijn verbluffend. Ik ben al best op een aantal plekken in de wereld geweest, maar deze staat zeker in de top 3. In mijn video tref je een aantal belden van Kanawa, heb onderandere cuttle fish en haaien gezien tijdens het snorkelen vanaf de kust.
[video=youtube_share;hAwLjEBuwi0]GoPro: Indonesia - Bali - Lombok - Flores - YouTube
ticket geboekt via Skyscanner.nl
Mooi zeg! Het ticket naar Bali heb ik al, wij gaan totaal 24 dgn met 4 pers. En willen een dag of 5 naar Flores; duiken en varanen zien. Vrees alleen dat die 4 dgn heel erg duur zijn. N retourtje is ongeveer € 150 pp en 3 dagen verblijf en excursies maken het helemaal kostbaar jammer genoeg.
In wat voor’n acco heb jij daar geslapen Indoganger? Is zo’n hutje iets? En heb je daar ook excursies gemaakt, bijv naar Rinca?
Ja das waar maar vond het wel de moeite waard. Ik ben vanaf Lombok met een drie daagse boottocht naar Flores gevaren en met t vliegtuig terug. Kanawa is echt heel erg mooi, dus zou er nog over nadenken… Vanuit daar kun je erg makkelijk naar Komodo omdat het eiland in Komodo National Park ligt.
Op Kanawa heb je maar 1 accommodatie, drie soorten:
Bungalow
Bale
Tent
Ik zat in een bungalow en dat was wel prima, maar zou ook goed kunnen in een bale (hutje) alleen dan heb je gedeelde douches. De bungalows zijn geloof ik 25 euro per nacht, dus prima te doen. Je kunt vanuit Kanawa duiken, naar Rinca, Komodo, Manta point en bat-cave.
Dan vlieg je toch een dagje later? Ik heb de afgelopen jaren tientallen binnenlandse vluchten gemaakt en nog nooit een volle vlucht gehad. Alleen rond het eind van de ramadan moet je uitkijken.
Ik ken niet alle prijzen uit mijn hoofd, dus je zal even op de site van de maatschappij moeten kijken. Garuda kun je met een Nederlandse creditcard boeken, Transnusa e.d. nog niet. Evt. kun je boeken via ticketsindonesia.
Dingen als toertjes en een chauffeur zou ik beslist NIET vooraf boeken.
Ik zelf boek al mijn binnenlandse tickets via ticketindonesia.info.
Heb ik afgelopen zomer ook met een vlucht gedaan.
Werkt op zich prima, maar als je direct bij de maatschappij kan boeken is het goedkoper. Daarnaast ben je flexibeler als je gewoon ter plekke boekt.
Dank je wel voor de info. Ik zit er toch aan te denken om het de eerste keer door Ramatours in Amsterdam te laten regelen. Is dat bekend bij iemand?
rama tours djordy Smits is echt heel kundig vorig jaar op advies paar nachten lovina en natuurlijk vlucht ook geboekt naar bali.
Ook vind ik balitravel Dimitri een topper zijn beide super en denken mee.