Bali 21 dagen

Wij willen in Juni 21 dagen naar Bali gaan. Hiervan willen we de eerste 2 dagen even bijkomen van de reis en de laatste 5 dagen lekker luieren op het strand, we hebben dus 2 goede weken om rond te trekken.

Welke plaatsen raden jullie aan om … dagen te verblijven?

We zaten te denken aan

Sanur
Ubud
Lovina
Maar daarna???

De Oostkust overweeg dat eens .

Van Padangbai-Candidasa-Amed = prachtig.

Hallo Ramona,

Het lijstje plaatsnamen zijn de staandaard plaatsen, waar de meeste toeristen komen, :wink:

Voor de eerste dagen en de laatste dagen is het erg prettig om dicht bij het vliegveld te zitten omdat de verkeersdrukte je erg chagerijnig kan maken bij aankomst. Er zijn op dit moment heel veel files. Half juli hopen we dat de nieuwe tolweg klaar is en dan hopen we maar dat dat files gaat verminderen.

Heb je weleens aan het zuidelijke schiereiland van Bali gedacht van Jimbaran - Nusa Dua tot Uluwata. Waar ook nog trouwens de meeste witte stranden zijn, de meeste nog secret…

Warme groet,

Marcello

Als je van zwemmen (in een rustige zee, zonder grote golven en/of onderstroming), (Scuba) duiken, snorkelen, fietsen, wandelen, vis vangen, BBQ op het strand, etc., etc. houdt, dan adviseer ik je om zeker een 3-tal dagen (of meer) AMED in je planning op te nemen.

http://www.bayucottages.com/location.htm

Een gratis advies vanuit Candidasa : als jullie overwegen om een paar dagen in Amed door te brengen, (onvergetelijk) maak het perfect, en overnacht in Bayu Cottages. Een kleinschalig hotel met geweldige kamers (voor mij) zeer vriendelijke medewerkers-sters- uitzicht van heb ik jou daar, gratis WIFI in het restaurant (kamer had ik niet ,we zijn bijna buren ) echt de moeite waard tegen zeer moderate prijzen, tegenover de anderen die pretenderen goed te zijn . MP hoeft dat niet, daar is het gewoon goed.!!

Fijne vakantie
willen jullie in Candidasa overnachten overweeg dan eens Anom Beach Inn , 3 km buiten Candidasa ook gelijk aan strand en kleinschalig ,Ida Bagus Anom kan als je dat wil ook veel over het Bali Dharma Hindu geloof vertellen.

Super advies! Hier komen we alweer een stukje verder mee. Tips over bijzonderen verblijven zijn altijd welkom!

Graag gedaan Ramona…

Wij hebben het erg naar on szin gehad in pemuteran addi assri hotel super !
En ook dicht bij de mooiste snorkelplaats die ik ooit heb gezien Menjagan.
21 dagen bali erg kort je zal het zien. Wij vertrekken 26 juni voor 6 weken kan niet wachten.

Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad Pemuteran yolanda62.! Het is ook erg mooi daar om te duiken
Denk eraan 6 wkn gaan ook snel voorbij, ben niet helemaal zeker, maar dacht dat Ramadan begin juli is.
Nog effe doorbijten en dan ,…

Ja klopt heb het gezien de ramadan maar ja dat is zo wij gaan nu voor de 8e keer en steeds wat langer!
Onze droom is er nog ooit te gaan wonen maar ja dat is nog even doorbijten.
Eerst maar vakantie en inderdaad ook 6 weken zijn zo voorbij.
En wil dit x flores ook aandoen ieder jaar iets anders. En kan iemand de ontzettend goede foundation sjakietira-us in ubud .
Probeer daar mezelf voor in te zetten dit jaar.
Paulana denk dat jij er woont?
Vr groeten

Ja yolanda62 ,

wij hebben 10 jaar geleden de knoop doorgehakt, en willen nooooit meer terug.
Sterker nog ben in die tijd ook niet in Europa meer geweest, geen behoefte.

Super !!! Geniet er maar lekker van !

Hoi Yolanda62,

Ja, Sjaki-Tari-Us is een geweldig initiatief van Thijs van Harte uit Delft. Was afgelopen week nog op tv te zien in het programma “De Reünie” ( KRO). Wij steunen dit project iedere keer als we op Bali zijn. Als je in Ubud bent …het ligt aan het voetbalveld in het centrum, moet je beslist langsgaan en je inzetten voor deze hulp aan hen die het zo heel erg nodig hebben.

Quote : wellicht ook de moeite waard voor diegenen die tijdens hun vakantie op Bali een paar dagen in Ubud verblijven.

http://www.sjakitarius.com/

Jan

1 like

Hallo Paulana,
Je hebt gelijk “Bayou Cottages”" heeft mooie kamers , vriendelijk personeel dat kan ik beamen hebben daar 4 nachten doorgebracht
maar wil de mensen wel waarschuwen dat het wel ongelijke trappen lopen is voor iemand die sleccht ter been is, zou fijn zijn dat ze dat ook vermelden op hun website ,met prachtige foto’s. Het is voor de omzet wel minder maar voor mensen zoals ik die "bayou Cottages"via internet heeft geboekt wel een voldongen feit als je daar staat.
Maar het is en blijft een mooie locatie.

Tsjaa riddles ,je hebt gelijk maar ik ga niet over die website,
Overigens de eigenaar van het hotel leest hier ook geregeld.

MP hoop dat je dit en bovenstaande posting leest!! is niet onbelangrijk.

Begrijp dat je niet de eigenaar bwnt van de site maar het was slechts een reactie van me op je aanbeveling :-)).
Hoop dat de eigenaar van de site mijn suggestie ter harte wilt nemen.
Trouwens Candidasa is ook een mooie plek. helaas te kort geweest maar wat ik gezien heb is leuk en rustig. Hotel de “Natia” in Candidasa komt een volgende keer weer op mn lijstje voor overnachtingen, mits het niet meer zo donker is op de kamer.

Riddles

Sorry Riddles,ik kan jouw ongemak jammergenoeg niet vergoeden.Zelf denk ik dat alsMP2036=eigenaar dit leest hij ook wat actie moet ondernemen. In ieder geval weet ik een resort even buiten Candidasa gelijk aan strand-zee-gelijkvloers…
voor 30 euro per bungalow met ontbijt en ook kleinschalig maar met een leuke bar en POOL.
Die eigenaar ken ik persoonlijk en de bungalows zijn super, heb daar zelf ingewoond.
De eigenaar is een ras Balinees, een Ida Bagus dwz de hoogste kaste van Bali.
Ga ajb niet in op propaganda, daar is vakantie te duur voor.

Kan ik verder nog helpen met het 1 of ander laat het me weten

Groet uit Candidasa

Paulien

Komop laat ik dan de eerste zijn dit jaar, om een ieder van Bali tot Nederland, van Cambodja totThailland, het allerbeste toe te wensen,dwz fijne kerstdagen en een heel goed begin van 2013, en breng dat begin tot een goed eind van 2013 ,daarna kijken we wel weer eens op WWF.

Grroetjes en een witte kerst hoe dan ook lol2lol2:

Paulien/Paulana

woon hier al zolang ,maar een uistapje zit er voor voorlopig niet in met partner
Yolanda als je nog iemand zoekt voor die trip,ik houd me aanbovelen!!!

Hallo Paulana,

al zolang nou dat wil ik ook ooit zeggen. Ik reis altijd samen met mijn man dus sorry paulana.
Maar ik kan genoeg mensne die wel met iemand willen reizen die vooral uit de omgeveing komt.
Hoop dat je partner niet erg ziek is of zo want dat is verschrikkelijk.
Ik wens iedereen ook een fijne kerstdagem en een geweldig 2013 met veel liefde gezondheid en geluk.
Lieve groet Yolanda