Bali! (Bayu Cottage)

Hoi!
Eind Maart vertrekken wij voor (maar) 2,5 weken naar Bali. We verblijven in Sanur (Puri Santrian, ervaringen iemand?) Maar we gaan natuurlijk ook een beetje rondreizen.
Nou las ik hier op het forum over Bayu Cottage in Amed, ff de link bekeken en vond het er erg mooi uitzien. Ik weet niet of diegene nog actief is op dit forum, maar ik zou graag meer willen horen. Zoals of we daar goed kunnen duiken en ik hoorde iets over dolfijnen, zijn die er ook in April?
Ben ook benieuwd naar de prijzen, we willen er graag verblijven voor 1 of 2 nachtjes!

Verder hoor ik graag van jullie wat we beslist moeten zien aan tempels etc.
Tips en verhalen zijn heeeeel erg welkom!

:dope:

Voor dolfijnen zou ik naar Lovina gaan… Al is ook daar de kans dat je dolfijnen ziet geen 100%. Tja, da’s het nadeel van dolfijnen in het wild…

Tips en ideeen?

Ik zou zeker een of meerdere dagen naar Ubud gaan. DE culturele hoofdstad van Bali met een hoop dans en kunstnijverheid. En prachtige sawa’s waar je eindeloos tussendoor kan wandelen of fietsen.

Qua tempels zou ik zeker naar Tanah Lot of Ulu Watu gaan, beide gelegen aan de oceaan. Kijk in Ulu Watu wel uit voor de apen, deze zijn best aggressief.

De vulkaan de Gunung Batur is ook mooi, je kunt hier prachtig fietsen (georganiseerd). Of ga raften bij de Gunung Agung.

Bali heeft zoveel te bieden… Voor reisverhalen en foto’s moet je maar eens een kijkje op mijn site nemen: http://www.outofasia.nl

Groet, Jenny

Hi Jenny!
Dankjewel voor je reactie.(heb ook ff op je site gekeken)
Ik had Ubud inderdaad wel in gedachten, maar ik hoorde ook weer dat het best wel op toeristen gericht is(moet ik nodig zeggen, ik zit in Sanur) een dagje zullen we zeker doen hoor!

Maar ik wil zeker richting Lovina (heb gehoord dat je daar ook mooi kunt duiken) en tja, die dolfijnen, ik weet dat de kans klein is, maar proberen kan nooit kwaad.

Ik had zelf een beetje de neiging om richting het oosten en een stukje noord te gaan. Of zijn er mensen die echt zeggen dat de westkust de moeite waard is?

Anyway, heb er behoorlijk veel zin in al!:drugged:

Aan de westkust is het heeel rustig, bijna geen toeristen. Het is echt alleen zon, zee en strand…Je kunt er prachtig duiken en snorkelen. Meteen als je het water inloopt maar ook bij het scheepswrak in Tulemben. Bayu is ook aan te raden als accomodatie. Veel plezier!

Met name de oostkust van Bali is bekend om het snorkelen en duiken, dit is ook de plek waar het wrak van Tulamben ligt…

In het westen zijn nauwelijks facileiten voor touristen, de meeste mensen die er komen zijn op doorreis van of naar Java. Zou niet meteen mijn eerste keus zijn om te bezoeken.

Tja, Ubud is op touristen gericht, maar daar heeft heel Bali toch wel last van. Maar wanneer je een fiets of een brommer huurt of lekker gaat lopen, waan je je al snel in het echte Bali zonder al die touristen. De sawa’s zijn echt prachtig! En niks mis met een beetje cultuur in de avonduren, toch? Ook al is het in Ubud wellicht enigszins opgezet voor touristen, Balinese dans is prachtig! (En de dansvoorstellingen opgezet voor touristen wijken niet eens echt af van de dansvoorstellingen zoals deze opgevoerd worden in de tempels tijdens religieuze ceremonies. Alleen moet je geluk hebben dan net op het juiste moment op de juiste plek te zijn…)

Groet,

Jenny

Hallo,

Wij zijn in 2004 in Sanur - Puri Santrian geweest. Fantastisch hotel met supervriendelijk personeel. Als Sulastra (head waiter) nog in het restaurant werkt, doe hem de groeten. Ze hebben hier heerlijke smoothies en ijskoffie’s.

We vonden Bali fantastisch!!!

Wat een absolute aanrader is, neem een massage bij een van de lokale winkeltjes. Erg ontspannend. Als je vanaf het zwembad rechtsaf de boulevard oploopt zul je regelmatig horen… You want massage?

Wij hebben elke dag als we bij het hotel bleven een massage genomen bij Len (shop nr. 3). Ook een manicure is erg leuk om te laten doen. Deze twee verwennerijtjes kosten voor Nederlandse begrippen geen drol, maar voor de Balinesen is het wel of geen eten die avond.
Wij zijn een aantal dagen met Wim (de broer van Len en dus ook te vinden in shop nr. 3) in zijn (van airco voorziene) busje rondgereden over het eiland. Echt helemaal super! Hebben heel veel gezien.

Sanur is veel minder toeristisch dan het gebied rondom Kuta, alhoewel een bezoek aan Kuta in de avonduren erg leuk is. Je kan in Kuta erg goed eten bij Poppies in Poppies Lane. Ook de mexicaan TJ mag je niet missen!!! Je kan hier voor weinig met de Yellow Taxi naartoe. Deze taxi’s hebben een meter, dus je betaald nooit te veel. In Sanur zelf kun je je heel goed met de Bemo laten vervoeren. Leuke ervaring ook!

In Sanur recht tegenover Puri Santrian zit een klein restaurantje waar je heerlijk kan eten. Als je de oprijlaan naar het hotel afloopt en je steekt recht de straat over, loop je zo bij ze naar binnen.
Ook zit hier aan de straat direct rechts om de hoek naast het restaurantje Qui Qui een pinautomaat waar je met je Nederlandse pinpas kan pinnen.

Ubud moet je, net als de Barong dans gewoon gezien hebben! Als je op een mooie plek iets wilt drinken in Ubud, stop dan ff bij Café Lotus. Hier heb je een fantastisch uitzicht op de in de Lotusvijver gelegen tempel.

De Sawa’s hebben op ons de meeste indruk gemaakt! Echt helemaal geweldig! Zo groen… pfffffffff… kan je niet onder woorden brengen.

De Git Git watervallen zijn ook erg leuk. Tis wel weer een toeristische plek maar toch…

Wat een erg bizarre ervaring was, was ons bezoek aan het dorp Terunyan.
Dit is een Bali-Aga dorp dat aan de rand van Lake Batur ligt.
Je kan hier alleen komen met een bootje over Lake Batur. Je hebt dan een prachtig uitzicht over de Batur vulkaan.

Hopelijk heb je zo wat info gekregen waar je wat aan hebt.

Heel veel plezier op Bali!
Monique

Hi Monique!
dankjewel voor je post! Wat een informatie zeg, daar heb ik wat aan.
Dat je je dat nog allemaal herinnerd.
Ik zal hier zeker aan denken als ik op bali ben.

We zijn nu onze reis een beetje aan t uitstippelen(wat we willen zien) en deze tips helpen een hoop!

jenny ook nog bedankt, we willen zeker gaan duiken, een keer in het oosten en een keer in Lovina.

Can’t wait!
Nog 4 weken:unibrow:

Bayu Cottages is werkelijk een topper! Volg deze link maar eens:

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/41176/bayu-cottages/

Nou nog een weekje! Ik heb vandaag contact opgenomen met Bayu Cottage om te vragen of ze rond die tijd plaats hebben. Maar nu het zo dichtbij komt begin ik me toch zorgen te maken of ik wel genoeg geld bij me heb…dat is natuurlijk onzin want het kost niets daar. Maar ik heb een tic dat ik precies moet weten wat en hoe. Dus nu de vraag, wat geef je zo ongeveer uit per dag daar? ALs iemand me een beetje een idee kan geven, dan ben ik ook weer gerust gesteld als ik kan uitrekenen wat ik per dag kwijt ben en wat ik dus allemaal voor extra’s kan doen.:redface: :smiley:

Alvast bedankt!

Hoi nientje85!

Wij gaan ieder jaar met z’n 2-en naar Bali en dan geven we uit:

7 euro per dag om te slapen (homestay)
20 euro per dag voor te eten. In een restaurant ongeveer 5 euro pp per maaltijd, wanneer we in een warung of op straat eten 1 euro pp.
We huren altijd een jeepje in Kuta voor 7 euro per dag.
En daar komt dan nog van alles bij, maar dat hangt van jezelf af.
Al met al rekenen wij altijd op ongeveer 50 euro per dag.

Succes met plannen!
Raoul

Vanuit Amed kan men eenvoudig verschillende dagtochten (zelf of georganiseerd) ondernemen of “adventure-tours” meemaken.

• Een onderwater-tocht met een echte duikboot, voorzien van patrijspoorten (o.v.v. plaats beschikbaarheid)
  • Wild water varen / rafting op een van de rivieren in Karangasem of nabij Ubud (o.v.v. plaats beschikbaarheid)
  • De zee-zout winning in Amed bekijken, met uitleg van een lokale zout-winner
  • Een bezoek aan de koninklijke baden in Tirta Gangga
  • Een bezoek aan de lokale markt in Amlapura, evt. gecombineerd met een bezoek aan het “koninklijke paleis” aldaar
  • Een bezoek aan het waterpaleis in Ujung, een door UNESCO gefinancierd restauratie object
  • Een bezoek aan het Bali Aga dorp Tenganan, in de buurt van Candi Dasa.
  • Een bezoek aan de vleermuizen tempel / grot “Goa Lawah”
  • Een bezoek aan de moeder-tempel van de Hindoes op Bali, de Pura Besakih
  • Een nachtelijke trektocht naar de top van vulkaan Gunung Agung om een prachtige zonsopkomst te zien en een fantastisch uitzicht over grote delen van Bali.
  • Een bezoek aan het goud- en zilversmeden dorp Buda Keling, waar op kleinschalige en traditionele wijze sieraden gemaakt worden.

Bijna in iedere baai in Amed en omgeving kan goed en direct van het strand gesnorkeld en gedoken worden.

Ik zal iedereen metteen de moeite besparen nog te reageren. We gaan niet meer op vakantie…Mijn vriend heeft gisteren(6 dagen voor vertrek) zijn voet gebroken. Ik weet echt niet wat ik nu moet…ik loop de hele dag te huilen. Het is misschien een beetje overdreven, maar ik krijg helemaal NIETS terug. Gewoon 2500 euro zo weggegooid.
Ik heb me er een half jaar lang op verheugd, we hebben echt hard gewerkt om het te betalen en nu, een week voor vertrek gaat alles opeens niet door…

Waarom krijg je niets terug? Geen reisverzekering of is een gebroken voet geen goede reden voor annulering?

Ik heb ooit met een gescheurde enkelband door Maleisie gereisd. Niet ideaal, die warmte met een verbonden pootje en stompelen met krukken, maar wel te doen. Het lopen tot een minimum beperken en iets vaker een taxi nemen. Vaker een terrasje bezoeken en daar maar weer met mijn pootje omhoog… Maar ondanks alle ongemakken beter zo op vakantie dan thuisblijven…

Slaap er nog een paar nachtjes over en kijk of de pijn te verdragen is. Maar wanneer er de komende tijd geen ziekenhuiscontroler/operaties op het programma staan???

Succes met het nemen van een beslissing!

Jenny

Hi Jenny,
Ja ik heb er echt alles voor over om te gaan, en hij ook!De pijn is het niet. Hij mag van de dokter niet zolang vliegen. Bovendien zit zijn voet echt in het gips, ik zou ook chagerijnig worden als ik met 30 graden niet zou kunnen zwemmen. Bovendien al dat zand in je gipsvoet…Nee dat is gewoon niet te doen. Ik ga proberen om de ticket op een andere naam te krijgen maar met nog 5 dagen te gaan geef ik het weinig kans.
Anders misschien een last minute vlucht boeken (voor een vriend/vriendin) en die gewoon in het hotel meenemen. Ik weet het ook niet. Is het erg gevaarlijk om alleen te gaan?

Indonesië is verre van gevaarlijk om alleen doorheen te reizen. Ik voel me daar volkomen veilig, ook wanneer het donker is. Ik denk dat ik me over het algemeen veiliger in Indonesië voel dan in Nederland! Wat minder veilig is, is het vervoer (zowel over land, als wel over zee en door de lucht).

Ketut heeft helemaal gelijk, Bali is absoluut niet gevaarlijk, ook niet als vrouw alleen.

Wanneer je zou gaan en niet een willekeurige taxi wilt nemen kan een vriend (Made) van me je wel helpen. Hij is echt betrouwbaar! (Ik ga hem in juni weer opzoeken, kan niet wachten…) Zijn mail: [EMAIL=“bali_happy2004@yahoo.com”]bali_happy2004@yahoo.com (er staat een laag streepje). Zijn nummer: +628123678670.

Mocht je nog meer tips willen, dan hoor ik het wel! Of kijk ff op mijn site: http://www.outofasia.nl

Jenny

Hmmmm… Tickets zijn niet eens zo heel veel duurder dan wanneer je ver vooruit boekt: met Malaysian Airlines zit je voor 1022 euro inclusief in DPS. (Vertrek 30-3, terug 17-4)

Zie o.a. http://www.ebookers.nl

Jenny

Hallo Nientje,

Het is wel erg sneu voor jou en je vriend. Maar als hij echt niet mee kan of wil zou ik ook lekker alleen gaan of met een vriend/vriendin. Een goede relatie is hier tegen bestand, je moet elkaar iets gunnen.
Jenny heeft volkomen gelijk, ik zou ook alleen naar Bali gaan, de mensen zijn bijzonder vriendelijk en je hoeft je niet onveilig te voelen.

Marina

Ik heb in november in Bayucottages verbleven en vond het geweldig! Erg lieve mensen, goede service, heerlijk eten, een prachtig uitzicht over de baai (met af en toe dolfijnen), een fantastische kamer en de lekkerste douche van heel indonesie. Prachtige duiken gemaakt. Ik had wel een eigen autootje bij me. Anders zijn de duikplaatsen wat moeilijker te bereiken. Maar vlak voor de deur kun je al snorkelen.
Als je er heen gaat, doe Marcel en Unieng de hartelijke groeten van Jacky

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reacties.
Bali was helemaal TOP:dope:
Het is natuurlijk een beetje in het water gevallen doordat mijn vriend 5 dagen voor vertrek (:retard:) zijn voet heeft gebroken, maar ik heb het de volgende dag kunnen oplossen bij D-reizen. Nouja, oplossen, ik heb een nieuw ticket gekocht voor een vriendin(ze betaald me terug) en dat geld van m’n vriend waren we kwijt, dus dat was een duur grapje.
Ik zal je vertellen dat ze zelfs daar moeilijk over deden!(Holland International)

Wel jammer want van de geplande dingen is natuurlijk niets meer terecht gekomen, wij hebben geen rijbewijs(we zouden nog naar het Noorden en het oosten rijden) en ik heb ook al niet gedoken(vriendin kon niet duiken). Heb wel nog gezocht naar een PADI duik centre, maar verder dan een kraampje waar ze zelf: PADI op hadden geschreven kwam ik niet.

En ondertussen zijn mijn vriend en ik 3 jaar verder en nog nooit samen op vakantie geweest! (ik zelf ben ondertussen al een keer of 5 langer weggeweest)

Nou het was erg leuk en ik denk erover om snel terug te gaan(wat normaal echt tegen mijn principes in gaat!) misschien wel weer over een half jaartje ofzo. Eigenlijk wil ik nu wel eens wat langer in het buitenland gaan vertoeven(half jaartje tot een jaar…), waar maakt me niet eens zo gek veel uit. Als iemand tips heeft, of een goede organisatie of site weet waarvoor je langer in het buitenland kan werken dan hoor ik het graag.
Ben pas 21 dus sta overal voor open!

…niet OVERAL voor hoor… wel normaal werk!