Na enkelen jaren op vakantie zijn geweest naar Thailand (Phuket:THAILAND:) willen we in Oktober 2010 voor 4 weken naar Bali.:vak01::INDONESIA
Ik heb al heel wat uitgezocht op internet.
Onze plannen ziet er zo uit:finger:
We willen vertreken op 30-09-2010 vanaf Brussel- Amsterdam-Kuala Lumpur naar Denpasar met Malaysiaairline.
Retour is op 29-10-2010
Wie heeft ervaring met deze hotels, of weet anderen leuke goede hotels- guesthouse?
Heeft er iemand nog tips wat er zeker gezien moet hebben en doen?
Mijn man is wel een duiker waar zijn de mooiste plekken om te duiken.:drugged:
Wij zijn net terug van Bali en hebben het zo geweldig gehad. Wij zijn in Lovina geweest (sawah-lovina) en het was erg leuk! 6 bungalow’s en het contact met de eigenaar was zo leuk, interesant om te horen hoe de mensen daar leven. Ze hebben een heerlijk zwembad en lekker eten, een echte aanrader! in sanur zijn we in tamukami hotel geweest (2 keer zelfs) is ons ook erg goed bevallen. Balibergvilla ziet er ook leuk uit.
Weet je alles is mooi op bali.We zijn ook in Amed geweest (santai hotel) prachtige huisjes (paalwoningen noemden wij het) waar je goed kan duiken (oud schip). Verder is daar niet zo veel maar wel een perfecte plek om lekker niets te doen, eten ook daar fantastisch.
oh ja, die mannetjes op het vliegveld die heel erg aardig (?) je koffer pakken, " kleden" je daarna helemaal uit. Ik was zo naief om te denken dat ze dat gewoon als service deden … daarna moesten we 5 euro betalen (dat is daar enorm! 5.000 rp pp is normaal (is 35 cent)
pinnen kan niet overal, in amed bijv was het eerstvolgende pinapparaat iets van 1 uur rijden. dus…
Verder moet je bij aankomst 25 dollar of 20/25 euro betalen als tax, dus dollars meenemen.
Hele fijne vakantie gewenst!!!
De beste duikplekken zijn op lombok, het eiland naast Bali.
Op de Gili islands wel te verstaan. Het is echt een aanrader om een weekje of zo naar Lombok te gaan. Lombok licht aan de andere kant van een tectonische plaat en heeft daarom een veel tropischer uiterlijk dan Bali. In 3 weken kun je al redelijk wat gezien hebben van Bali.
Ikzelf vind Lombok mooier dan Bali.
Hallo: schoentje
Ik heb nog een vraagje voor je
Hoe kan ik het beste naar Gili eilands reizen? vanaf Bali kan dat via Padangbay
Als het kan? vanaf Padangbay, om hoe laat vertrek er dan een boot en wat zijn de kosten dan???
Ik heb via google op eiland Gili Trawangan dit hotel “Karma Kaya” gevonden ken jij het misschien.
Mvgrt: denhil
dat gaat veel meer easy-echt dat soort vragen zijn totaal overbodig!
ter plekke vind je in elk toeristenioord (en natuurlijk denk je op wild avontuur te gaan-maar wat hier genoemd zijn zijn dat allemaal) 100en kleine reisagenturen die het allemaal voor je regelen-minibus in, met nog wat zwetende andere witneuzen, Austrlaiers vaak ook, en je stapt uit op de destinatie-of voor Gili voor de boot die ze al hebben geregeld voor je daarheen. Je hoeft niet eens te weten waarvandaan die ferry vertrekt.
PERAMA is een goed bekend staande firma die een heel net van dat soort busjes heeft-tourist shuttle bus.
als je echt alle roepia’s telt kan het een paar 100 goejekoper uitpakken het zelf te doen-dat kost je dan wel je zenuwen en eens zoveel tijd. dat zijn lokale bemo’s met hier en daar overstappen (Sweta! sweta!). elke overbekende praktiese reisgids heeft daarvoor de details
Wij zijn via Padangbaai gegaan en toen naar het eiland Gili Air.
Gili Trawangan schijnt wel het beste te zijn om te duiken omdat je dichter bij die tectonische breuk zit.
Wij hadden op Bali fietsen gehuurd voor 1 dollar per dag en die meegenomen op de ferrie naar Lombok. Wij hadden niets geboekt, ook niet op het eiland.
succes.
Van Tanah Lot naar Lovina per bemo zou kunnen, maar het is wel een hele lange trip. Eerst moet je de bemo van Tanah Lot naar Tabanan nemen, deze bemo gaat maar een paar keer per dag (wil je bij Tanah Lot overnachten?). Van Tabanan neem je een bemo naar Denpasar, je komt aan in de westelijke terminal. In Denpasar neem je een bemo naar de volgende terminal, waar je een bemo naar Singaraja zult moeten nemen. In Singaraja kun je een bemo nemen naar het westen, bv Gilimanuk. Wss gaan deze bemo’s ook alleen in de ochtend/vroege middag.
Wanneer je de taal spreekt kun je redelijk voor een locale prijs reizen en ben je voor 2-3 euro klaar. MAAR: de kans is groot dat je voor een deel va de reis vervoer moet charteren. Ik denk dan ook dat je beter vanuit bv Kuta of Sanur naar Lovina reist (bv met Perama) dan met het openbare vervoer. Dat zal uiteindelijk een stuk sneller, en ik denk zelfs goedkoper zijn.
Rondom Lombok is veel koraal beschadigd. Deels door dynamietvissen in het verleden, en deels door el nino. Dood koraal oogt minder mooi, en het sluit ook bepaalde vormen van leven uit. Voordeel is echter wel dat het schildpadden aantrekt. Ook zijn er bij Lomok meer haaien (reefsharks) dan op Bali.
Kijkend naar Bali, heb je een grotere varieriteit aan onderwaterleven. Bij Nusa Penida heb je kans op Manta’s (helaas heb ik deze nooit gezien), maar er kan een flinke stroming staan en deze stek is dus niet echt geschikt voor beginnende duikers. Bij Tulamben in het oosten ligt een prachtig begroeid wrak, waar ook een hoop macro-leven te vinden is. (Bv pygmee zeepaardjes, bladvissen, enz.) Ook bij Amed en Padangbai is een hoop macro te vinden, bovendien kun je mooi snorkelen bij Padangbai. Als je van muck-diving en rare wezens houdt, dan is Secret Bay bij Gilimanuk een aanrader.
Ik heb beslist geen spijt van mijn duiken bij Lombok (in 2006, 2007), maar gemiddeld genomen vind ik duiken bij Bali toch echt bijzonderder (in 2006, 2007, 2009)!
Het koraal bij Gili Trawangan is inderdaad wel grijs en grauw maar voor de beginnende duiker/snorkelaar is het nog steeds een wondere wereld. Wij zijn in 2008 met Mahi Mahi fast boat vanaf Serangan harbour direct naar gili Trawangan gevaren wat zo’'n 3,5 in beslag nam. Wij betaalde 2.500.000 rupiah met zijn tweetjes wat natuurlijk prijzig is maar je bent wel op de snelste en makkelijkste manier op Trawangan. op het eiland verbleven we in goodheart bungalows direct aan het strand en voor het rif. 400.000 rupiah per nacht!
Ik reken mezelf na 350 duiken niet echt meer tot de beginnende duikers, en toch vind ik duiken bij Lombok nog steeds erg mooi. Schoentje zegt echter dat Lombok qua duiken mooier is dan Bali, en daar ben ik het dus absoluut niet mee eens!
Voor snorkelaars is Lombok denk ik leuker dan Bali, omdat de dingen die je vanaf het oppervlakte kan zien in Lombok spectaculairder zijn (denk hierbij aan de schildpadden). :vak02: