Ik en mijn vriend willen eind maart/ begin april 3 weken lang naar Bali (+Lombok en Gili Trawangan). Nu heb ik verschillende vragen hierover.
Is 3 weken te lang op Bali en Lombok? Zo ja, wat adviseren jullie?
We horen en lezen verschillende meningen. Maar wij tweetjes kunnen heel goed een paar dagen lekker genieten van alleen maar zon, zee, strand, lekker eten en cocktailtjes drinken. En uiteraard plannen we in die drie weken heel veel uitstapjes om van alles te zien op Bali en Lombok. Het lijkt ons niet moeilijk om die drie weken vol te maken? En als jullie iets anders adviseren, is dan een week op Oost Java en twee weken op Bali een beter idee?
Hebben jullie advies voor mooie hotels, maar niet al te duur. Wij moeten alles nog regelen, dus vlucht en hotel. Er is zoveel te vinden. Na het lezen van verschillende topics, wordt het denk ik Sanur waar we willen verblijven. We houden van gezelligheid en sfeer en drukte om ons heen. We doen namelijk ook vaak stedentrips en verblijven altijd in het centrum. Maar Kuta lijkt ons een beetje te druk? Klopt dat?
Het is voor ons nu zaak om vlucht en hotel te boeken. De rest van de activiteiten regelen we daar op Bali. Lijkt mij ook veel goedkoper toch?
Graag jullie advies en ervaringen! We willen heel snel boeken
je kunt in een week of drie best wel het een en ander doen en zien, ik denk dat je tijd te kort komt. Als je echt Bali wil leren kennen, is drie weken niet genoeg, Lombok ben ik wel geweest, maar niet zoveel rondgereden, om de een of andere reden,waren we niet zo gecharmeerd van Lombok, misschien de bevolking, niet zo vriendelijk als op Bali.
Giliair-eilanden zijn absoluut de moeite waard, daar is het heerlijk om te snorkelen, net alsof je in een groot aquarium aan het zwemmen ben.
Als je echt vertier wilt, is de beste optie toch Kuta, Sanur is ook leuk, maar het uitgaansleven en de leuke winkels zijn in Kuta en Legian.
Vanuit Sanur is dat toch wel een half uur met de taxi, die overigens spotgoedkoop zijn.
Denk eraan dat je voor Lombok en Giliair bepaalde inentingen nodig heb en dat je malaria pillen moet slikken (wordt aanbevolen door de GGD)
Vraag bij verschillende touroperators offerte, je kunt beginnen op internet te zoeken, nu momenteel zijn er zoveel aanbiedingen ik zag in de reiskrant van zaterdag al een aanbieding van Selamat Jalan een reisbureau uit Amsterdam v/a 675,- met KLM en 333travel.
als je daar bent kun je heel voordelig een goede auto met chauffeur huren.
veel plezier bij de voorbereiding en voor dan “selamat jalan”
emcee
Kijk inderdaad goed naar de aanbiedingen er zijn grote verschillen!!
Ik heb vanmorgen geboekt voor Bali Kuta, 26 maart vertrek, 12 dgn (vlucht,hotel, logies/ontbijt) en we moeten 748 euro betalen!! Niet veel dus! (is via Holland International)
Verder is het voor ons de eerste keer Bali dus verder heb ik nog geen tips!
Succes!
Bali alleen al is 3 weken nog niet te lang. Er is zo veel te zien en te doen!!
Als je nog een leuk huisje zoekt: wij hebben zelf een huis in Kuta dat we verhuren (Jalan Benesari). 2 slaapkamers met airco, 2 badkamers, woonkamer/keuken en eetkamer. Grote prive-tuin vanaf € 450 per maand!
Als je foto’s of info wilt mail dan even naar [EMAIL=“rschiffelers@hotmail.com”]rschiffelers@hotmail.com of bel 013-5436716/06-44223863
Als ik alweer die advertentie voor dat huissie zie, moet ik denken aan een “pelacur tua” :wub: die haar versleten doos aan het uitventen is. Helaas “tidak laku”
Ik zou zeker Lombok of Java aan je schema toevoegen omdat Bali vooral Hindoeistisch is en Lombok en Java vooral Moslim. Dat is toch een hele andere wereld. Ikzelf vond Java en Lombok leuker dan Bali maar ik houd niet zo van drukte en supertoeristische dingen. De Bromo vulkaan op west Java is echt een aanrader evenals de Prambanan tempels en de borobudur alhoewel ik denk dat 3 weken daar niet genoeg voor is.
Drie weken op Bali is niet te lang hoor. Ik woon in Ubud en kan je een paar dagen Ubud aanbevelen vanwege de cultuur hier,altijd wel een ceremonie om te bezoeken of het paleis in Ubud.Gezellige plaats met leuke winkeltjes en restaurantjes.
Het is mogelijk om bij ons te slapen ( per nacht 75.000 RP ) met uitzicht over de prachtige rijstvelden, jullie krijgen dan een kamer op onze bovenverdieping die wij in Januarie 2010 gaan bouwen en in April klaar zal zijn.:dag:
[EMAIL=“info.bali.home.care@gmail.com”]info.bali.home.care@gmail.com
Dankjewel schoentje en senyum, ik neem jullie tips zeker mee. Bedankt voor het aanbod senyum, maar we hebben al een mooi hotel in Sanur voor ons 3 weken verblijf. Als jullie nog tips hebben wat we zeker moeten bezoeken, misschien iets totaal niet toeristisch, dan hoor ik het graag!
Wij gaan zelf op 30 maart voor drie weken naar Bali. Vlucht KLM voor 595 euro. Vliegen weer terug op 22 april. Starten in Sanur, dan naar Amed (oost kust) van daar naar Lovina en als afsluiter 4 dagen Ubud. Leek ons een goede rondreis. Op internet alvast wat leuke resorts opgezocht. De goedkoopste is 12 euro en de duurste in Ubud 55 euro Zitten we in Villa Sonia. Laatse paar dagen mag best wel wat luxer van ons. Wie weet komen we jullie daar nog wel tegen.
Fijne voor pret wanr dat kan ook heel leuk zijn.
Ed en Loes
Hallo Seynum, ik zou graag 1 of 2 nachten bij jullie willen logeren. Ik heb nog geen vaste plannen maar ik wil waarschijnlijk ongeveer 6 weken op Bali verblijven. Ik ga al backpackend, dus luxe is voor mij niet nodig. Waarschijnlijk kom ik rond april/mei. Jullie hebben vast veel te vertellen over Bali! :vak02:
Hartelijk dan voor je reaktie, vind het leuk dat je bij ons wilt logeren, als je eind april of in mei komt ben je hartelijk welkom, maar wil graag op tijd weten wanneer, zodat jou plekje bij ons beschikbaar is. Heb al vele reaktie’s ontvangen van mensen.Kom je in april zal de bovenverdieping nog wat afwerking nodig hebben, is dat geen bezwaar voor jou kan je gerust komen anders moet je een paar weekjes later komen, in Mei is echt alles klaar.