Graag advies voor Bali april 2010!

Sinterklaas kwam al binnen namens de christenen. Nu zijn het heksen die van zich doen spreken.

Een dag nyepi-en helpt dus ook al niet om boze elementen in de waan te brengen en zich te begeven naar andere oorden.

Wat is hier de bedoeling van? De agama hindoe Baliers, de bewoners van 1 van de 7 eilanden, van hun uniek geloof af te helpen?

Er is ook gezeur van die Hindoes over de Green Turtles, ze willen er 1000 per jaar afslachten vanwege hun geloof, dat MOET zeggen ze. In elk ritueel zijn minstens 5 van die beesten nodig, die worden dan onthoofd. Het betreft hier een beschermde diersoort. wat een klootzakken zijn het toch. Ze kunnen beter mensenoffers gaan brengen, er zijn genoeg van die oplichters op dat eiland, teveel eigenlijk, die kunnen voor wat mij betreft wel onthoofd worden, af en toe zo een zweverige Bali-lover er tussendoor ruimt ook lekker op.

http://www.thejakartapost.com/news/2009/11/27/indonesia-rejects-bali-plan-turtle-sacrifices.html

Het wordt tijd dat de Baliers een vervroegde Eka Dasa Rudra houden om al dat raar geestenvolk, inclusief de bali-lovers, uit het land te verdrijven.
Een grote ceremoniele schoonmaak voordat het te gek wordt.

Tijdens een offerfeest als deze Eka Dasa Rudra worden honderden (exotische) dieren geslacht, zoals witte stieren (heilige koeien?), adelaars (de garuda?), stekelvarkens, schildpadden.

Daar zijn moslim ceremonieen gewoon niets bij
Christenen offeren elke dag symbolisch een mensenzoon:D

Ik zit nog met een aantal vragen:

Ik ga denk ik een ticket boeken naar Bali en 3 maand later ga ik terug. Maar je kan maximaal een visum krijgen voor 60 dagen… hoe pak je dit aan?

Ik had al plannen om bijv. thailand en singapore er bij te doen, dus dat is geen probleem.

Graag tips :vak02:

Bij de Indonesiche Ambassade (KBRI) in Singapore (7, Chatsworth Rd) een 60 dagen visum aanvragen, formulier invullen, kopie van ticket uit Indonesie (return ticket) en een pasfoto bijvoegen, S$ 70 betalen, in twee werkdagen klaar. Aanvragen tussen 0900 en 1200 ophalen na 1500 u.

Kuala Lumpur of Bangkok kan natuurlijk ook, het visum moet binnen 3 maanden gebruikt worden.

Naja ik snap dat je dat moet aanvragen, kan ook in den haag. Maar het probleem is: ik wil 3 maanden blijven, maar het maximaal aantal visumdagen is 60 voor Indonesië. :tongue:

Moet je jezelf even duidelijker uitdrukken in het vervolg en geen puzzeltje opgeven. Dat visum van 60 dagen is verlengbaar met 4x 30 dagen. Als je op Bali zit geen enkel probleem, zoek een agent die dat voor je regelt, vind je vast wel in de buurt van het Kantor Imigrasi, daar moet je 10 dagen voor het aflopen van je visum naar toe. Kost wat geld, maar voor de eerste verlenging hoef je er niet zelf bij te zijn.

't Is alleen niet mogelijk om in de tussentijd het land te verlaten, aangezien zij dan je paspoort hebben. >>> Maar als je het land toch verlaat, heb je geen verlenging nodig.

@ Red Snapper: Met andere woorden: vraag gewoon in den Haag een visum voor 60 dagen aan, en zeg dat je ter plekke je visum verlengt.

Aanvulling…en zeg helemaal niets in Den Haag zijn het sijkers en willen ze ineens en sponsorbrief zien. Het 60 dagen visum is gewoon verlengbaar, behalve als Surya Admatja hier schrijft, dan wordt alles moeilijk :smiley:

aanvulling: zeg niks, totdat ze er naar vragen. het kan dus handig zijn om de regels te kennen.

Toevallig net verleden week zo een 60 dagen visum gehaald, je moet via hun site een formulier invullen, waarmee alles al gevraagd is. Jezelf altijd van de domme houden en nooit zeggen dat je naar verre eilanden gaat, zeker niet naar Wset-Papua. Die Javanen houden niet van pottekijkers.

Ik heb besloten om 6 weken op Bali te blijven, ik combineer het met 5 weken Thailand en/of Maleisie en een week singapore…

Hallo Red Snapper

Hartelijk dank voor je reaktie, vind het leuk dat je bij ons wilt logeren

Hartelijk groetje en tot horens>>>

Drie weken op Bali is niet te lang hoor. Ik woon in Ubud en kan je een paar dagen Ubud aanbevelen vanwege de cultuur hier,altijd wel een ceremonie om te bezoeken of het paleis in Ubud.Gezellige plaats met leuke winkeltjes en restaurantjes.
Het is mogelijk om bij ons te slapen met uitzicht over de prachtige rijstvelden, via een buitentrap is de bovenverdieping voor onze gasten>>>

Heb je hem/haar weer met ze niet gebouwde bovenverdieping. Bedoel je daar soms je eigen hersens mee :smiley:

Dit lijkt ook wel zo overgeschreven uit een folder, “Gezellige plaats met leuke winkeltjes en restaurantjes.” Ik had er persoonlijk dit van gemaakt : Gezellig plaatsje met leuke winkeltjes en lekkere restaurantjes” precies de juiste nietszeggende truttentoon.

Door het schrijven met grote letters denk ik dat Senyum bejaarden aan wil trekken. Hij zal dan wel een lift aan moeten brengen…:unibrow:

Hallo Senyum. Tot vorig jaar gingen we altijd met een bevriend koppel op reis. Hij zorgde voor alles en stippelde de reis echt zorgvuldig uit. Mijn man en ik zouden graag voor 3 weken naar Bali gaan, maar onze privé reisorganisator kan dit jaar niet weg. Dus zitten we met een probleem want ik ben niet gewoon om zo een reis in elkaar te knutselen. Kan je me een beetje aanraders geven voor Bali en ook de manier hoe we van de ene plaats naar de andere kunnen reizen. Onze datums liggen nog niet vast en aangezien op op pensioen zijn hebben we de keuze. Alle tips zijn welkom. We danken je al op voorhand

wij zelf vertrekken beide op 30 maart naar Bali met de KLM voor drie weken vakantie alleen op Bali (vlucht was 590 euro pp ) Volgen ons heb je echt drie weken nodig om Bali te verkennen. Met daarbij natuurlijk de relax dagen. Zelf gaan wij naar Sanur, Amed, Lovina en als laatste Ubud vanaf die plaatsen gaan we gewoon alles verkennen en genieten van dit heerlijke eiland. Geen drukke toeristen maar dat willen wij ook niet. Alvast veel voor pret en een goede vakantie.
Ed.

Hallo allemaal,

mijn vriend en ik zijn van plan om in september 2010 ongeveer 17 dagen naar Bali te gaan. >>>Wij houden erg van mooie stranden en een mooie heldere zee. Wie van jullie kan mij vertellen waar op Bali wij moeten zijn voor de mooiste stranden? We hoeven niet zo in de drukte als in Kuta (is dat nou wel of niet een aanrader??), maar een beetje leven in de brouwerij zou wel prettig zijn! :zon02:

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes! :dag:

Wij zijn 2 keer in Sanur geweest qua drukte is dat zeker bevallen. Wel toeristisch maar zeker geen Kuta. Er is dus wel wat te doen en anders zit je ook met 20 tot 30 minuten afhankelijk van het verkeer in Kuta.

Het strand daar is oké, er is wel eb en vloed dus dat ziet er soms gek uit maar het is ook wel weer heel erg mooi, je kunt er mooi "wadlopen"zoals wij dat noemden. En er zijn weing tot geen golven vanwege het koraalrif wat voor de kust ligt.

Mocht je echt vanaf het strand willen gaan snorkelen dan kan ik je het strand Amed Beach aanraden erg mooi maar verder weinig te beleven vonden wij.